Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n puheenjohtajaksi Tomi Keto-Tokoi

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n puheenjohtajaksi valittiin yrittäjä, kiinteistönvälittäjä Tomi Keto-Tokoi Lahdesta. Varapuheenjohtajaksi valittiin yrittäjä, kiinteistönvälittäjä Markku Rautanen Vantaalta.

Hallituksen varsinaisina jäseninä vuonna 2020 toimivat Pertti Jääskeläinen Jyväskylästä, Tuula Lindström Turusta, Päivi Kuuttinen Kangasalta, Hilkka Kivelä Oulusta, Merja Natunen Espoosta ja Jan Riska Pietarsaaresta. Varajäseninä toimivat Jouni Paasio Turusta ja Antti Naukkarinen Savonlinnasta.

Tomi Keto-Tokoi on vuonna 1972 syntynyt lahtelaisen Asunto Kompassi Oy:n yrittäjä. Kiinteistönvälittäjän ura alkoi vuonna 2000 ja LKV pätevyyden hän sai vuonna 2006. Asunto Kompassi Oy:n hän perusti vuonna 2007 ja avajaisia vietettiin alkuvuodesta 2008.

Keto-Tokoi on ollut aktiivisesti mukana SKVL:n luottamustoimissa yrityksen perustamisesta lähtien. Vuodesta 2008 lähtien hän on toiminut laatuvaliokunnassa, liiton hallituksessa hän on toiminut vuodesta 2015 ja sitä ennen alueneuvostossa. Paikallisissa luottamustoimissa hän toimii Päijät-Hämeen Kiinteistönvälittäjät ry:n varapuheenjohtajana.

Hyväntekeväisyyden saralla Keto-Tokoi on ollut mukana Lions toiminnassa vuodesta 2007 Lions Club Lahti/Launeessa, toimien myös kahteen otteen klubin presidenttinä. Lisäksi hän toimii Motoristit Koulukiusaamista Vastaan MKKV Ry:n varapuheenjohtajana ja on yhdistyksen perustajajäseniä.

Asunto Kompassi Oy on SKVL:n laatuyritys ja se on saanut mm. Suomen ensimmäisenä kiinteistönvälitystoimistona avainlipun käyttöoikeuden.

Myös Asunto Kompassi Oy:n henkilökunta on vaikuttamassa alalla valtakunnallisesti: SKVL:n alueneuvostossa, SKVL:n eettisessä valiokunnassa, AKK/PKA - pätevyyslautakunnassa sekä KVKL:n hyvän välitystavan lähettiläänä.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry palkitsee tänään myös ansioituneita alan toimijoita. Perjantaina 29.11.2019 klo 24:00 julkistetaan Vuoden Välittäjä, Vuoden Yritys sekä Vuoden Markkinoija.

Lisätiedot:

p. 0400 623 671
tomi.keto-tokoi@asuntokompassi.fi

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry:n (SKVL) toimitusjohtaja
p. 050 339 6214,jussi.mannerberg@skvl.fi

Tomi Keto-Tokoi

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestö. SKVL:n jäsenyys takaa välittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun.  Liitto toimii yhdyssiteenä verkostossa, joka koostuu yli 400 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ympäri Suomen.

Suomen Kiinteistönvälittäjien SKVL:n asuntomarkkinakatsaus – kesäkuu ja ennuste seuraavalla vuosineljännekselle1.7.2020 06:00:00 EESTTiedote

Kesäkuun 2020 kyselyyn vastasi yli puolet SKVL:n yli 400 yrityksestä. Toimipisteitä on yli 480 ja välittäjiä yli 1600 lähes kaikilla paikkakunnilla ympäri Suomen. Koronan vaikutuksia näki kesäkuussa omalla alueellaan keskimäärin enää hiukan yli 20 % välittäjistä. Noin 60 % ei näe enää mitään vaikutuksia asuntokauppaan. Markkinoiden ennustetaan jatkavan kasvuaan seuraavalla vuosineljänneksellä kasvun painottuen enemmän omakotitalo- ja rivitalokauppaan sekä loma-asuntoihin.

Asuntokauppa nousee kohisten – käänne tapahtui toukokuun aikana2.6.2020 06:00:00 EESTTiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjien (SKVL) viides poikkeusolojen aikainen kysely kertoo ratkaisevasta käänteestä asuntokaupassa toukokuussa. Toukokuun lopussa tehtyyn kyselyyn vastasi yli 70 % SKVL:n yrityksistä, joita Suomessa on yli 400, ja välittäjiä yli 1600 yli 475 toimipisteessä. SKVL:n jäsenten välityksellä tehdään Suomessa yli 40 % vanhojen asuntojen välittäjien kautta tehdyistä kaupoista.

Suomen Kiinteistönvälittäjien SKVL toinen tiedote asuntomarkkinoiden kehityksestä korona tilanteen aikana30.3.2020 08:40:00 EESTTiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL teki korona tilanteen ajan toisen jäsenkyselyn viime viikon lopulla 26.3 Kyselyyn vastasi lähes 80% jäsenyrityksestä Suomessa. SKVL jäsenyritysten toimipisteitä on lähes 500 ja välittäjiä lähes 1600 ympäri Suomea. Markkinakyselyt tehdään nyt poikkeuksellisesti lyhyin aikavälein, jotta saamme mahdollisimman ajantasaista tietoa.