Suomen kovimpiin rock-tulokkaisiin lukeutuva DIRT julkaisee debyyttialbuminsa 3.6.2022 – kolmas sinkku ”Circles” ulos 8. huhtikuuta

Ranka Kustannuksen metalli- ja grunge-vaikutteista hardrockia soittavan DIRT-yhtyeen odotettu debyyttialbumi "Deadbeat" julkaistaan 3.6.2022. Ennen albumijulkaisua helsinkiläisviisikko tarjoilee vielä yhden maistiaisen tulevalta levyltä aiempien, radioaalloillakin aktiivisesti soineiden ”Real World” ja ”God Has Cut You Down” -sinkkujen seuraksi.
Kuva: Aleksi Tiainen

Perjantaina 8. huhtikuuta julkaistava kolmas sinkku ”Circles” kertoo rakkauden kaipuusta ja kumartaa tyylillisesti 90-luvun Seattle-estetiikan suuntaan vahvasti nykypäivän mentaliteetilla. Biisin kauniit vokaaliharmoniat ja taidokas kitarasooloilu esittelevät bändin monipuolista musiikillista ilmaisua, joka on myös hyvin esillä kesäkuussa julkaistavalla albumilla.

Tulevan albumin tiimoilta DIRT keikkailee ahkerasti kuluvana vuonna. Levyjulkkareita juhlitaan Tavastialla keskiviikkona 13.7., jonka jälkeen bändi lähtee kiertämään Suomea yhdessä Shiraz Lanen kanssa. Vielä ennen kesää DIRT on mahdollista nähdä livenä 8.4. Kuudennella Linjalla Helsingissä sekä Tallinn Music Weekilla, Virossa toukokuun alussa.

DIRTin tulevat keikat:

08.04. HELSINKI, Kuudes Linja
06.05. TALLINN, Tallinn Music Week
13.07. HELSINKI, Tavastia (Levyjulkkarit)

Kiertue Shiraz Lanen kanssa:
20.08. SEINÄJOKI, Rytmikorjaamo
26.08. TURKU, Utopia
27.08. LAHTI, Möysän Musaklubi
03.09. TAMPERE, Olympia
17.09. KOUVOLA, Pato Klubi
23.09. JOENSUU, Kerubi
30.09. KUOPIO, Sawohouse
01.10. KAJAANI, Kulma

DIRT – Circles
Sävellys, sanoitus & sovitus: Kappe Koutonen, Sebastian Frigren, Aleksi Tiainen, Benny Raivio & Alex Anttila
Tuottaja: Juho Salaterä

DIRT on
Aleksi Tiainen – laulu
Sebastian Frigren – kitara
Kappe Koutonen – kitara
Benny Raivio – basso
Alex Anttila – rummut

Facebook, InstagramSpotify

Kuva: Aleksi Tiainen

Ranka Kustannus on legendaarisen Spinefarm Recordsin perustajan Riku Pääkkösen luotsaama, rock- ja metallimusiikkiin painottava levy-yhtiö ja kustantaja, jonka artisteihin lukeutuu mm. Arion, Cyan Kicks, Fear of Domination ja Ember Falls.

Ranka Kustannuksen kasvun vuosi huipentuu uuteen Cyan Kicks -sinkkuun joulukuussa10.11.2022 10:36:08 EET | Tiedote

Rock- ja metallimusiikin julkaisuun keskittyvällä Ranka Kustannus -levy-yhtiöllä on ollut aktiivinen vuosi. Säpinää toimintaan on tuonut Rankan uudet rosterilisäykset, lukuisat sinkku- ja albumijulkaisut sekä modernia rockia tekevän Cyan Kicksin menestyksekäs UMK-koitos. Levy-yhtiön tehovuoden kruunaa perjantaina 2. joulukuuta julkaistava tuore Cyan Kicks -sinkku ”Someone Like You”.

Ranka Kustannukselta kaksi odotettua metallijulkaisua sekä spesiaalimateriaalia ja yllätyksiä tarjoileva Ranka Holiday Countdown joulukuussa1.12.2021 10:20:00 EET | Tiedote

Ranka Kustannus hemmottelee hevi- ja metallikansaa vuoden synkimpänä aikana julkaisemalla joulukuussa kaksi albumillista uusinta uutta metallitykitystä – Fear of Dominationin kuudennen albumin "VI: REVELATION" sekä Ember Fallsin uutukaisen "RUINS". Näitä albumijulkaisuja sekä vuoden aikaisempia julkaisuja juhlistetaan Rankan sosiaalisessa mediassa pyörivässä Holiday Countdownissa.