Suomen kovimpiin rock-tulokkaisiin lukeutuva DIRT julkaisee debyyttialbuminsa 3.6.2022 – kolmas sinkku ”Circles” ulos 8. huhtikuuta

Ranka Kustannuksen metalli- ja grunge-vaikutteista hardrockia soittavan DIRT-yhtyeen odotettu debyyttialbumi "Deadbeat" julkaistaan 3.6.2022. Ennen albumijulkaisua helsinkiläisviisikko tarjoilee vielä yhden maistiaisen tulevalta levyltä aiempien, radioaalloillakin aktiivisesti soineiden ”Real World” ja ”God Has Cut You Down” -sinkkujen seuraksi.

Kuva: Aleksi Tiainen

Perjantaina 8. huhtikuuta julkaistava kolmas sinkku ”Circles” kertoo rakkauden kaipuusta ja kumartaa tyylillisesti 90-luvun Seattle-estetiikan suuntaan vahvasti nykypäivän mentaliteetilla. Biisin kauniit vokaaliharmoniat ja taidokas kitarasooloilu esittelevät bändin monipuolista musiikillista ilmaisua, joka on myös hyvin esillä kesäkuussa julkaistavalla albumilla.

Tulevan albumin tiimoilta DIRT keikkailee ahkerasti kuluvana vuonna. Levyjulkkareita juhlitaan Tavastialla keskiviikkona 13.7., jonka jälkeen bändi lähtee kiertämään Suomea yhdessä Shiraz Lanen kanssa. Vielä ennen kesää DIRT on mahdollista nähdä livenä 8.4. Kuudennella Linjalla Helsingissä sekä Tallinn Music Weekilla, Virossa toukokuun alussa.

DIRTin tulevat keikat:

08.04. HELSINKI, Kuudes Linja
06.05. TALLINN, Tallinn Music Week
13.07. HELSINKI, Tavastia (Levyjulkkarit)

Kiertue Shiraz Lanen kanssa:
20.08. SEINÄJOKI, Rytmikorjaamo
26.08. TURKU, Utopia
27.08. LAHTI, Möysän Musaklubi
03.09. TAMPERE, Olympia
17.09. KOUVOLA, Pato Klubi
23.09. JOENSUU, Kerubi
30.09. KUOPIO, Sawohouse
01.10. KAJAANI, Kulma

DIRT – Circles
Sävellys, sanoitus & sovitus: Kappe Koutonen, Sebastian Frigren, Aleksi Tiainen, Benny Raivio & Alex Anttila
Tuottaja: Juho Salaterä

DIRT on
Aleksi Tiainen – laulu
Sebastian Frigren – kitara
Kappe Koutonen – kitara
Benny Raivio – basso
Alex Anttila – rummut

Facebook, InstagramSpotify

Kuva: Aleksi Tiainen

Ranka Kustannus on legendaarisen Spinefarm Recordsin perustajan Riku Pääkkösen luotsaama, rock- ja metallimusiikkiin painottava levy-yhtiö ja kustantaja, jonka artisteihin lukeutuu mm. Arion, Cyan Kicks, Fear of Domination ja Ember Falls.