Suomen liikkuvin kunta -kilpailu käynnistyy

Viidettä kertaa järjestettävässä Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa haetaan kuntalaisten liikunta- ja liikkumismahdollisuuksia laaja-alaisesti edistänyttä kuntaa. Kilpailu on osa valtakunnallisen Urheilugaalan virallisia palkintoluokkia ja sen järjestää Kuntaliitto yhdessä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa.

Kunnat vastaavat laajasti liikunnan ja liikkumisen olosuhteista

Tällä kertaa kilpailun teemana ovat monimuotoiset liikunnan ja liikkumisen olosuhteet.

–Kunnat huolehtivat luonto-, ulkoilu- ja virkistysalueista, ulko- ja lähiliikuntapaikoista sekä liikunta- ja urheilukentistä ja -halleista että erilaisista lajispesifeistä olosuhteista.Varsinaisten liikuntaolosuhteiden lisäksi esimerkiksi yhdyskuntasuunnittelulla voidaan lisätä eri ryhmien mahdollisuuksia liikkua arjessaan, toteaa liikunnan ja nuorisoasioiden erityisasiantuntija Mari Ahonen-Walker.

Suomen liikkuvin kunta -kilpailulla Kuntaliitto haluaa tehdä näkyväksi monimuotoista ja erinomaista työtä, jota kunnissa tehdään kuntalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi ja liikkumisen ja liikunnan lisäämiseksi. Kilpailun avulla nostetaan esiinhyviä käytäntöjä kuntakentälle jaettavaksi.

Kilpailuun ilmoittautuminen

Kilpailu on avoin, maksuton ja tarkoitettu kaikille kunnille. Kilpailuaika on 15.6.-30.9.2022 klo 12:00. Kilpailun kolme finalistia julkaistaan joulukuussa ja voittaja palkitaan UNO-pokaalilla Urheilugaalassa tammikuussa 2023.

Mukaan kilpailuun pääsee täyttämällä ilmoittautumislomakkeen osoitteessa: https://link.webropol.com/s/suomenliikkuvinkunta2022kilpailu

Mari Ahonen-Walker, erityisasiantuntija, mari.ahonen-walker@kuntaliitto.fi

p. 050 452 6433

Tietoja kilpailusta ja vuoden teemasta löytyy myös Kuntaliiton nettisivuilta:

Kunnat luovat perustan asukkaiden hyvälle elämälle. Kuntaliitto tekee työtä, jotta kunnat onnistuvat tehtävässään.

Suomen Kuntaliitto on kaikkien maamme kuntien ja kaupunkien kaksikielinen etujärjestö, kunnallisten palvelujen asiantuntija ja kehittäjä. Kuntaliitto.fi on kuntatiedon keskus internetissä.

Nätverken är eniga: varje kommun bör ges organiseringsansvar22.6.2022 09:57:43 EEST | Tiedote

Kommuntypsnätverken har lämnat sitt utlåtande om utkastet till regeringsproposition som gäller en omorganisering av den offentliga arbetskrafts- och företagsservicen 2024. Kommuntypsnätverken understöder en övergång till en kommunbaserad modell. Den nya modellen bidrar med välkomna verktyg för att utveckla sysselsättningen och livskraften i kommunerna. Viktigt är att kunna utnyttja de fördelar som ett lokalt kommunekosystem för med sig.