Suomen #mimmitkoodaa saa EU:n tasa-arvopalkinnon – voittaja selviää Brysselissä huomenna torstaina 12.12.!

Suomalainen #mimmitkoodaa -ohjelma palkitaan EU:n tasa-arvokilpailussa huomenna Euroopan parlamentissa. #mimmitkoodaa on valittu viiden voittajan joukkoon, ykköspalkinnon saaja selviää torstaina puoliltapäivin. Paikalle Brysseliin palkintoa noutamaan saapuvat #mimmitkoodaa-koordinaattori Milja Köpsi sekä Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

Rasmus Roiha ja Milja Köpsi #mimmitkoodaa syksyn launchissa 30.8.2019.

Mediakutsu

”On upeaa, että #mimmitkoodaa-ohjelmamme arvo noteerataan nyt jo koko Euroopassa! Pääsy viiden voittajan joukkoon melkein 200 merkittävän hankkeen kisassa on hieno tunnustus työstämme. Mutta tietenkin nyt jännitämme, saammeko mahdollisesti jopa pääpalkinnon! Olemme kuitenkin todella onnellisia jo nyt”, sanoo #mimmitkoodaa-koordinaattori Milja Köpsi.

Ohjelmisto- ja e-business ry:n johtama #mimmitkoodaa-ohjelma on kasvanut vajaassa parissa vuodessa tyhjästä 5000 naisen kansanliikkeeksi, jossa softa-alan firmat tarjoavat ilmaiseksi koulutusta alalle haluaville naisille.

”Kaiken ydin on naisten itsensä innostus, joka on ylittänyt kaikki odotukset. Naisten osallistuminen ei ole tärkeää pelkästään tasa-arvosyistä, vaan koska osaajapula softa-alalla on huutava; naisten kasvavaa roolia tarvitaan ihan kansallisen hyvinvointimmekin kannalta”, muistuttaa Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

”Naisten parempi osallistuminen työelämään ja erityisesti teknologia-ammatteihin on koko EU:ssa suuri haaste. Toivomme, että voimme #mimmitkoodaa-ohjelmalla näyttää suomalaista esimerkkiä kaikille EU-maille siitä, miten tuloksia voidaan todella saada aikaan”, Köpsi ja Roiha sanovat yhdessä.

Akkreditoituneet median edustajat ovat tervetulleita osallistumaan ohjelmaan to 12.12.2019 Brysselissä (paikallista aikaa):

klo 11.00-12.00 voittajan julkistus ja palkintojenjako, Anna Lindh huone, Euroopan parlamentti

klo 12.00-12.45 kansainvälinen toimittajainfo, 2. kerros, Euroopan parlamentti

Kyseessä on Euroopan talous- ja sosiaalikomitean (ETSK) kansalaisyhteiskuntapalkinto, jonka teema tänä vuonna on ”Enemmän naisia Euroopan yhteiskunta- ja talouselämään”. Palkinnolla annetaan tunnustusta innovatiivisille aloitteille ja hankkeille, joilla pyritään edistämään naisten ja miesten yhtäläisiä mahdollisuuksia ja tasa-arvoista kohtelua kaikilla talous- ja yhteiskuntaelämän aloilla. Lisätietoa: https://www.eesc.europa.eu/fi/news-media/press-releases/etsk-omistaa-vuoden-2019-kansalaisyhteiskuntapalkintonsa-naisten-vaikutusmahdollisuuksien-lisaamiselle-ja-sukupuolten

Rasmus Roiha, Ohjelmisto ja e-business ry, toimitusjohtaja, +358 400 180 434, rasmus@ohjelmistoyrittajat.fi

Milja Köpsi, #mimmitkoodaa-ohjelma, vetäjä, +358 40 152 5154, milja@mimmitkoodaa.fi

Mediajärjestelyt:

Jussi Seppälä, +358 50 529 4562, strategiatoimisto Hopiasepät Oy

ETSK:n yhteyshenkilöt:

Chantal Hocquet, Assistant of the Head of Communication, +32 2 546 9299

Anna Comi,Administrator, Department D – Communication, +32 2 546 93 67

#mimmitkoodaa #CivSocPrize

Rasmus Roiha ja Milja Köpsi #mimmitkoodaa syksyn launchissa 30.8.2019.

EMBARGO 27.12. klo 02.00: ”Pelaamme divarissa, vaikka NHL olisi mahdollinen” - Ohjelmistoala kasvanut yli 11% huippuvauhtia osaajapulasta huolimatta27.12.2019 02:00:00 EETTiedote

Ohjelmistoalan kasvu kiihtyi yli 11% vauhtiin huolimatta koko yhteiskuntaa riivaavasta osaajapulasta. Sekä ohjelmistoala että Suomen talouskasvu kokonaisuudessaan kärsivät, kun digiajan uusimmat mahdollisuudet jäävät käyttämättä. Huippututkijan äkillinen poismeno on lykännyt vuoden 2018 ohjelmistoyrityskartoituksen julkistamista.

”Finland Shows the Way”- #Mimmitkoodaa Program congratulated by Commissioner Urpilainen as one of the Winners of the Equality Prize12.12.2019 19:27:06 EETPress release

#mimmitkoodaa (Women Code) reached its place among the five winners as the EU rewarded the most important European equality projects of 2019 on Thursday. The Finnish program was warmly congratulated by Commissioner Jutta Urpilainen. "EU needs equality just as much as Finland, and the #mimmitkoodaa program shows example how to achieve concrete results.”

”Suomi näyttää mallia” – #mimmitkoodaa-ohjelma sai komissaari Urpilaiselta onnittelut EU:n tasa-arvopalkinnon yhtenä voittajana12.12.2019 16:22:06 EETTiedote

#mimmitkoodaa-ohjelma ylsi viiden voittajan joukkoon, kun EU palkitsi torstaina merkittävimmät eurooppalaiset tasa-arvohankkeet. Ohjelmisto- ja e-business ry:n johtama #mimmitkoodaa sai sydämelliset onnittelut EU-komissaari Jutta Urpilaiselta. ”EU tarvitsee tasa-arvoa siinä missä Suomikin, ja #mimmitkoodaa-ohjelma näyttää esimerkkiä miten konkreettisia tuloksia voidaan saada aikaan.”

#mimmitkoodaa lähtee kansalliseen lentoon – ”Kiitos Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö, mahtava joululahja!”10.12.2019 09:00:00 EETTiedote

Koodauksen maailmasta kiinnostuneet naiset ovat saaneet mahtavan joululahjan: Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön myöntämän 100 000 euron apurahan. ”Aivan huikeaa! Voimme nyt tarjota naisille ympäri maata mahdollisuuden aloittaa koodauksen opiskelu”, kiittää #mimmitkoodaa-ohjelman koordinaattori Milja Köpsi. Ohjelmisto- ja e-business ry:n johtama #mimmitkoodaa pääsee nyt liikkeelle myös Oulussa, Jyväskylässä, Tampereella ja Lappeenrannassa. Joulun hengessä lähtee samalla kutsu Nokialle!

Yli 85 000 kevytyrittäjän käyttämä UKKO.fi on Vuoden Digipalvelu 2019 – ”Aivan mahtavaa olla Suomen suurimpia yrittäjäkouluja”, sanoo Ukko Kumpulainen27.11.2019 18:14:41 EETTiedote

Kevytyrittäjyyden tienraivaaja UKKO.fi on saanut ensimmäistä kertaa myönnettävän Vuoden Digipalvelu -palkinnon. ”Olemme mahdollistaneet todella monille suomalaisille oman liikeidean testaamisen ja tuoneet tarjolle rohkeaa kokeilukulttuuria”, kuvaa palvelun perustajiin kuuluva Ukko Kumpulainen UKKO.fi:n suurta saavutusta. Ohjelmisto- ja e-business ry:n perustama uusi palkinto myönnettiin etenkin ”kokonaan uuden kategorian eli kevytyrittäjyyden luomisesta digitalisoituvaan yhteiskuntaan”.

”Digitaalinen insinööritoimisto” Vuoden Ohjelmistoyrittäjäksi – Nitor on kasvanut komeasti softa-alan huippukireässä kilpailussa27.11.2019 18:10:06 EETTiedote

Suomen vahvasti kasvavan ohjelmistoalan tärkeimmän palkinnon saa tänä vuonna Nitor. Vuoden Ohjelmistoyrittäjä 2019 on ansainnut tittelinsä panostamalla hienoin tuloksin asiakastyytyväisyyteen ja henkilöstötyytyväisyyteen. Nitor on kasvanut kannattavasti ja nopeasti, mutta maltilla. ”Nitor on luonut omanlaisensa voittavan kulttuurin ja menestynyt tiukassa kilpailussa erinomaisesti”, kiittää Ohjelmisto- ja e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.