Lifa Air OyLifa Air Oy

Tiedote 14.4.2021 klo 9.00. Suomen Olympiajoukkue on Suomen seuratuin maajoukkue, joka valmistautuu kaksiin peräkkäisiin kisoihin, kun Tokion kesäolympialaiset käydään kuluvan vuoden heinäkuussa ja Pekingin talvikisat jo vuoden 2022 helmikuussa.

Avajaiset (Elsa - Getty Images). Handout

Suomen Olympiajoukkue on voittanut historiansa aikana yhteensä 475 mitalia ja 147 olympiakultaa. Valmistautuminen lähestyviin kisoihin on koronapandemiasta johtuen ollut hyvin poikkeuksellista. Kertaalleen siirretyissä Tokion Olympialaisissa panostetaan terveysturvallisuuteen, jotta urheilijoiden ja taustajoukkojen turvallisuus voidaan taata.

Suomen Olympiajoukkue on valinnut Lifa Airin terveysturvallisuuden kumppanikseen ja Lifa Airin kotimaiset suu-nenäsuojukset ja hengityksensuojaimet matkaavat joukkueen mukana olympialaisiin.

”Kotimaisena toimijana meille on kunnia asia tukea suomalaisten urheilua ja omalla asiantuntemuksellamme lisätä kisojen terveysturvallisuutta. Kyseessä on valtava kansainvälinen ponnistus ja jokaisen urheilijan ja joukkueen jäsenen on saatava parhaat mahdolliset maskituotteet käyttöönsä. Vaikka maski teknisenä tuotteena äkkiseltään kuulostaa yksikertaiselta, on sen takana laaja kehitys- ja testaustyö, jolla varmistetaan huippulaatuinen tuote. Kun tuotetta käytetään hengitystien edessä ja pitkiäkin aikoja, on ehdottoman tärkeää, että tuote on puhdas eikä sitä ole kemiallisesti jälkikäsitelty”, kertoo Lifa Airin hallituksen puheenjohtaja Vesa Mäkipää.

”Lifa Air oli meille kotimaisena puhtaan ilman asiantuntijana ennestään tuttu ja tuntui luonnolliselta käynnistää keskustelu heidän kanssaan. Meille on tärkeää, että maskituotteet ovat kotimaisia ja turvallisia käyttää. Kaikki on viritetty huippuunsa kisavalmisteluissa, emmekä tee tässäkään poikkeusta. Terveysturvallisuus on iso kokonaisuus ja haluamme kehittää sitä yhteistyössä Lifa Airin kanssa. Sekin oli erittäin positiivista, että Lifa Airilla on myös aiempaa kokemusta Olympialaisista. Meillä on yhteinen sinivalkoinen viesti; puhtaamman ilman puolesta - yhdessä.”, taustoittaa Olympiajoukkueen markkinointipäällikkö Ville Köngäs.

”Rakensimme Pekingin Olympialaisiin 2008 ilmanvaihtoon ja -puhdistukseen keskittyneen koulutuskeskuksen, jonka avulla kisajärjestäjät varmistivat, että ilmanvaihtojärjestelmät eivät levitä ilmateitse leviäviä tauteja. On upeaa jälleen päästä tekemään yhteistyötä Olympialaisiin liittyen. Meillä on myös tarjota Suomen joukkueelle jotain sellaista, mitä muilla mailla ei ole käytössään”, vihjaa Mäkipää salaperäisesti.

”Puhtaamman ilman puolesta – yhdessä”

Lisätietoja:

Markkinointipäällikkö, Lifa Air, Juha Uppa
p. 045 118 9585 / juha.uppa@lifa.net

Markkinointipäällikkö, Olympiakomitea, Ville Köngäs
p. 040 962 5463 / ville.kongas@olympiakomitea.fi

Avajaiset (Elsa - Getty Images). Handout
Olympiakomitea ja Lifa Air yhteistyölogo. Handout
LifaAir logo, Handout

Lifa Air Oy
Vellamonkatu 30B

Lifa Air on suomalainen teknologiayhtiö ja johtava puhtaan ilman asiantuntija. Asemamme perustuu yli 30 vuoden kokemukseemme ilmanpuhdistuksesta. Tuotteidemme laatu on kansainvälisestikin tarkasteltuna huippuluokkaa; tuotteemme ovat aina vaatimusten mukaisia, niiden sertifioinnit ovat ajan tasalla ja jäljitettävyys kunnossa. Tuotekehityksemme työskentelee jatkuvasti uusien tuote- ja materiaali-innovaatioiden parissa, jotta asiakkaamme saavat meiltä jatkossakin ominaisuuksiltaan huippulaatuisia ilmanpuhdistusratkaisuja. Tuotevalikoimamme kattaa laajasti ilmanpuhdistukseen liittyvät tuotteet ja palvelemme asiakkaita kansainvälisesti. Valmistamme Suomessa kirurgisia suu-nenäsuojuksia ja hengityksensuojaimia, joiden avulla turvataan kotimaista huoltovarmuutta. www.lifamasks.com

Lue lisää julkaisijalta Lifa Air Oy

Lifa Air ja Lastenklinikoiden Kummit ry käynnistävät yhteistyön5.5.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Kasvomaskeja valtavasti eri maista - suomalaiset arvostavat turvallisuutta ja kotimaisuutta25.11.2020 10:05:58 EET | Tiedote

Turvallisuus ja kotimaisuus nousivat tärkeiksi kriteereiksi maskien valinnassa, selvisi Lifa Airin teettämässä 1.000 henkilöä kattaneessa kuluttajatutkimuksessa. Samalla kun maskien käyttö on arkipäiväistynyt, maskien laatuun on alettu kiinnittämään enemmän huomiota. Selkeä enemmistö (68 %) vastaajista haluaa, että maski on hajuton, ihoystävällinen, eikä sisällä haitallisia kemikaaleja. Kotimaiseen tuotteeseen luotetaan ja kotimaisen valmistuksen työllistävää vaikutusta pidetään tärkeänä.

Suomalainen Lifa Air on sopinut Huoltovarmuuskeskuksen kanssa hengityssuojainten ja kirurgisten kasvonsuojien tuotannon käynnistämisestä Suomessa viipymättä9.4.2020 08:17:02 EEST | Tiedote

Maailmanlaajuinen Covid-19-koronaviruspandemia on aiheuttanut kriittisen ja akuutin pulan hoitohenkilökunnan suojavarusteista kaikkialla. Suomessakin on jouduttu avaamaan huoltovarmuuskeskuksen varmuusvarastot, jotta suojavarusteita riittäisi tähän akuuttiin tarpeeseen. Voimakkaasti kasvavan kysynnän ja vientirajoitusten takia useat maat, Suomi mukaan lukien, ovat joutuneet tilanteeseen, jossa suojavarusteita ei yksinkertaisesti ole riittävästi saatavissa kaikkien kansallisiin tarpeisiin.