WolfcomWolfcom

Suomen Palloliitto ja Vaasan tsemppaavat jalkapalloilijoita stipendein

Suomen palloliitto ja leipomoyhtiö Vaasan jakoivat jalkapalloilijoiden fyysiseen ja psyykkiseen jaksamiseen kannustavat Vaasan tsemppi -stipendit 20 joukkueelle ympäri Suomen. 1500 euron tsemppirahaa haki yli 70 joukkuetta, joiden tarinoissa korostuivat joukkuehengen, monipuolisen liikkumisen ja ravitsevien pelieväiden merkitys hyvinvoinnin tukipilareina.

Vaasan tsemppi -stipendit jaettiin hakemusten perusteella 20 joukkueelle eri ikäluokissa. Palloliiton raati painotti stipendivalinnoissaan liikunnalliseen elämäntapaan kannustamista, hyvinvoinnista huolehtimista yksilö- ja joukkuetasolla, sekä kaikkien yhtäläisiä mahdollisuuksia harrastaa ja nauttia pelaamisen ilosta.

Suomen Palloliitto ja Vaasan tsemppaavat jalkapalloilijoita stipendein

Palloliiton koordinoima Vaasan tsemppi on rahallinen tuki joukkueille, jotka osoittavat kiinnittävänsä erityistä huomiota terveellisten elämäntapojen edistämiseen. Stipendirahastosta jaettiin hakemusten perusteella 1500 euron tuki 20 joukkueelle eri ikäluokissa. Palloliiton raati painotti stipendivalinnoissaan liikunnalliseen elämäntapaan kannustamista, hyvinvoinnista huolehtimista yksilö- ja joukkuetasolla, sekä kaikkien yhtäläisiä mahdollisuuksia harrastaa ja nauttia pelaamisen ilosta.

”Oli ilo lukea joukkueiden tarinoita siitä, kuinka heillä huolehditaan terveydestä ja henkisestä hyvinvoinnista. Tarinoista näkee, kuinka tärkeää on tsempata pelikavereita huonoina hetkinä ja iloita yhdessä onnistumisista. Haluammekin onnitella kaikkia hakemuksensa lähettäneitä joukkueita ansiokkaasta toiminnasta pelaajien jaksamisen eteen. He toimivat hienona esimerkkinä”, iloitsee Senior Brand Manager Katja Willberg Vaasanilta.

”Huippuunsa viritetty ammattiurheilu on vain jalkapallon jäävuoren huippu. Suomen Palloliitto on noin 900 jäsenseurallaan Suomen suurin lasten ja nuorten liikuttaja. Tähän joukkoon mahtuu kaiken tasoisia harrastajia, joita kaikkia yhdistää pelaamisen ilo, ystävyys ja yhteishenki. Nuorten pelaajien arjen jaksamisen ja hyvinvoinnin ylläpito ja edistäminen myös kentän ulkopuolella on tärkeää, sillä hyvinvointi syntyy tasapainosta. Tätä samaa punaista lankaa noudatimme myös Vaasan tsemppi -stipendin saajien valinnoissa”, kertoo Timo Huttunen, Palloliiton seurapalvelujohtaja.

Tsemppirahan saanut joukkue saa käyttää sen haluamallaan tavalla esimerkiksi joukkueiden pelimatkakulujen kattamiseen, varusteiden päivittämiseen tai vaikkapa peli- ja matkaeväiden hankintaan.

”Tsemppirahaa hakeneilta joukkueilta tuli kaikkien harrastajien iloksi ja hyödyksi paljon hyviä ideoita ja vinkkejä kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista huolehtimiseen. Treenaaminen ja pelit imaisevat helposti mukaansa, ja joskus riittävä ja terveellinen syöminen, lepo ja tasapaino koulun, harrastusten ja läheisten kesken voivat harrastamisen tiimellyksessä unohtua. Toivomme, että Tsemppi-stipendi auttaa pitämään mielessä ja omaksumaan jalkapalloilijoiden jaksamiseen ja hyvinvointiin liittyviä käytäntöjä arjessa. Paljon onnea kaikille stipendin saaneille ja kiitos hakemuksista”, summaa Huttunen.

Vaasan tsemppi -stipendin saaneet joukkueet ja paikkakunnat

• Malmin palloseura, MPS T12-13, Helsinki
  • HJK, T10 Akatemia, Helsinki
  • Kellokosken Alku, KelA2010, Tuusula
  • Peli-Karhu,t E08 juniorit, Karhula
  • Kouvolan Peltirumpu, FC Peltirumpy YJ B-tytöt, Kouvola
  • FC Wild, FC Wild miehet & miehet/2, Kirkkonummi
  • Toukolan teräs, Toukolan Teräs 2007, Helsinki
  • Jyväskylän pallokerho, JyPK B, Jyväskylä
  • Porrassalmen urheilijat, PU2 T10 (2012), Mikkeli
  • Jippo Juniorit, Jippo O9, Joensuu
  • Kokkolan Pallo-Veikot, KPV T11, Kokkola
  • Vasa IFK, Vifk/I-JBK YJ P11, Vaasa
  • Musan Salama, T13-14, Pori
  • Tampere-Viipurin Ilves-Kissat, Ilves-Kissat p17, Tampere
  • Seinäjoen mimmiliiga, SeMi11/10, Seinäjoki
  • TuTo Juniorijalkapallo, TuTo P2011, Turku
  • FC Vapsi, P2013, Sastamala
  • Sodankylän Pallo, Sopa T14, Sodankylä
  • FC Kurenpojat, P13, Pudasjärvi
  • FC Santa Claus Napapiiri, Juniorit T10-11, Rovaniemi

Vaasan Oy on suomalainen leipomoalan yritys, joka työllistää Suomessa noin 520 henkilöä. Yhtiön historia ulottuu aina vuoteen 1849, mikä tekee meistä Suomen vanhimman valtakunnallisen leipomoalan toimijan. Leivomme suomalaisten rakastamia leipiä neljässä leipomossa eri puolilla maata, rikkaan suomalaisen leipäkulttuurin edistämiseksi. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme ovat Vaasan Ruispalat ja Vaasan Kauratyynyt. Suomen lisäksi leivomme myös Baltian maissa. Omistajamme Lantmännen Unibaken kautta olemme osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen-monialakonsernia, joka on yksi Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. vaasan.fi

Suomen Palloliitto on jalkapallon erikoisliitto, joka Kansainvälisen Jalkapalloliiton FIFA:n jäsenenä vastaa maamme kaikesta jalkapallo- ja futsaltoiminnasta ja sen kehittämisestä. Palloliitto tekee työtä kasvatus- ja harrastustoiminnan sekä kilpa- ja huippu-urheilun parissa ihmisläheisellä ja asiakaskeskeisellä tavalla. Palloliiton ensisijaisena tavoitteena on kehittää suomalaista jalkapalloa entistä arvostetummaksi, seuratummaksi ja harrastetummaksi lajiksi.

Suomen Palloliittoon kuuluvissa noin 900 jäsenseurassa on yli 141 000 rekisteröityä pelaajaa. Kaikkiaan jalkapallon kanssa on viikoittain tekemisissä noin 500 000 suomalaista. Suomen Palloliitto on harrastajamäärältään Suomen suurin urheilun lajiliitto.

Katja Willberg, Vaasan Oy, Senior Brand Manager, +358 40 147 8553, katja.willberg@vaasan.com

Elina Ojala, Palloliitto, yhteyspäällikkö, elina.ojala@palloliitto.fi, +358 40 823 5266

Joukkueiden yhteystiedot ja haastattelupyynnöt:
Sini Sorainen, sini.sorainen@wolfcom.fi, +358 400 397464

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki

Pikkujoulut ja suuremmatkin Virossa: satumaista joulutunnelmaa helposti ja lähellä25.11.2022 13:12:43 EET | Tiedote

Euroopan kauneimmaksi nimetty Tallinnan joulutori avautuu tänään perjantaina 25. marraskuuta ja se hehkuu tunnelmaa loppiaisen yli. Myös muualta Virosta löytyy matkailijoille runsaasti pikkujouluista ajanvietettä ja tunnelmaa. Joulun varsinaisia pyhäpäiviä on Virossa vain yksi, 25.12. Joulun ja uudenvuoden välipäivinä etelänaapurissa on paljon kiehtovaa tekemistä myös lapsiperheille. Listasimme parhaat vinkit joulufiilistelyyn ja pikkujoulumatkalle.

Tapio Lehtisen pitkä vuorokausi merellä19.11.2022 14:58:16 EET | Tiedote

Maailman haastavimpaan purjehduskilpailuun Golden Globe Raceen osallistuva yksinpurjehtija Tapio Lehtinen (64) joutui perjantaina 18. marraskuuta merihätään eteläisellä jäämerellä. Hänen Asteria-alukseltaan vastaanotettiin hätäsignaali kello 8.54 Suomen aikaa noin 450 mailia (n. 830 km) Etelä-Afrikan Port Elizabethista kaakkoon. Koska hätäsignaalin lähetin on pakattu purjeveneen pelastuslautan sisään ja se on aktivoitava manuaalisesti, kisajärjestäjät ja Lehtisen tiimi ymmärsivät kyseessä olevan vakavan hätätilanteen. Lehtisen lähin kisakumppani, eteläafrikkalainen Kirsten Neuschäfer oli noin 95 merimailia lounaaseen Tapiosta ja aloitti siirtymisen tapahtumapaikalle. Lehtinen pelastettiin vuorokauden kuluttua, lauantaina 19. marraskuuta noin kello 10 Suomen aikaa. Hän pääsi ensin Neuschäferin Minnehaha-purjeveneeseen, josta siirtyi paikalle tulleeseen Darya Gayatri -rahtialukseen. Pelastusoperaatio sujui hyvin ja Lehtinen pääsi kiipeämään rahtilaivaan köysitikkaita pitkin.

Nopeasti kasvava pohjoismainen digitaalisen markkinoinnin konserni ostaa saksalaisen kilpailijansa: ”Meneillään on ennenkuulumaton keskittymisaalto ja me ratsastamme aallonharjalla.”11.10.2022 09:55:02 EEST | Tiedote

Pohjoismainen Generaxion tähtää saksalaisen Wyn-toimiston ostolla Euroopan markkinoille, joille povataan tulevaisuudessa suurta kysyntää pohjoismaiselle digitaalisaation osaamiselle. “Konservatiivisten saksalaisten luottamuksesta kilpailtaessa strategiana on oltava ”go big or go home”, eikä yritysosto tule jäämään viimeiseksi”, sanoo Generaxionin konsernijohtaja Allan Damborg. Hänen tavoitteenaan on muodostaa Euroopan suurin digitoimistojen yritysryhmä.

Helsingin viski kypsyy helsinkiläisessä tammessa6.10.2022 15:05:21 EEST | Tiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company pilotoi viskin kypsytystä uusissa suomalaisissa tammitynnyreissä. Jalopuut on kaadettu Helsingistä ja lähialueelta ja myös niistä tehtyjen tynnyrien muoto poikkeaa perinteisestä. Koska viskiä ei ole aiemmin suomalaisissa tammitynnyreissä kypsytetty, seurataan pioneeriprojektin onnistumista myös akateemisesta näkökulmasta.