Suomen paras hampurilaisravintola ja Burger Lovers Festival esitellään 15.6. kl 11.30

Hampurilaisiin erikoistunut Burger Lovers Finland -yhteisö on järjestänyt yleisöäänestyksen Suomen parhaan hampurilaisravintolan löytämiseksi. Ääniä annettiin yhteensä 31 800. Suomen parhaaksi äänestetty hampurilaisravintola julkistetaan nelipäiväisen Burger Lovers Festival -tapahtuman mediaesittelyssä ja avajaislounaalla Helsingin Rautatietorilla keskiviikkona 15.6. kello 11.30.

Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit tuovat burgerifestivaalin taas kesäkuussa Helsingin Rautatientorille. Tapahtumassa nautitaan Suomen kehutuimpien burgereiden lisäksi useista tähtiartistien konserteista. Viime kesänä Suomen suurimmaksi burgeriravintolaksi muuntautuneessa tapahtumassa yli 40 000 vierasta pääsi nauttimaan burgereista. Suomen paras hampurilaisravintola julkistetaan tapahtuman lehdistölounaalla keskiviikkona 15.6. Kuva: Antti Suikkari, Burger Lovers Finland

Pohjoismaiden suurimmaksi kasvaneen hampurilaistapahtuman ruokatarjonnasta vastaa tänä vuonna seitsemän korkealaatuista burgeriravintolaa. Festivaalin ensimmäinen ulkomaanvieras on alansa ilmiöksi kasvanut Bastard Burgers Ruotsista. Helsingin Rautatietorilla järjestettävä tapahtuma on samalla kasvanut nelipäiväiseksi ruoan ja musiikin juhlaksi.

Median edustajille ja ruoka-alan vaikuttajille tervetuloa keskiviikkona 15.6. kello 11.30 järjestettävälle festivaalin esittelylounaalle ja Suomen parhaan hampurilaisravintolan julkistamiseen. Ilmoittautumiset sähköpostilla viimeistään tiistaina 14.6.  osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi Esittelytilaisuus järjestetään festivaalin VIP-alueella, aluekartta liitteenä.

Kesän 2022 Burger Lovers -festivaalin ravintolat ovat JJ’s BBQ (Salo), The Van (Kotka), RUOK Burger (Kuusamo), Burger5 (Kuopio), Shoku Burger (Vantaa), Junk Y Vegan (Helsinki) ja Bastard Burgers (Ruotsi).

Suomen kehutuimpien burgereiden lisäksi ruokafestivaalilla valtakunnan suurimpien viihdyttäjien konserteista.Keskiviikkona 15.6. Pyhimys ja Kuningasidea, torstaina 16.6. Scandinavian Music Group, Disco ja Mika Ikonen, perjantaina 17.6. Teflon Brothers ja Movetron. Lauantain 18.6. iltakonserttiin vapaa pääsy, artistina JPX – J.Partynen Experience. Burgerifestivaalin pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan ja Pepsi Max.

Burger Lovers -festivaali pähkinänkuoressa

Burger Lovers -festivaali järjestetään Helsingin Rautatietorilla 15.-18. kesäkuuta 2022 päivittäin lounaasta myöhäiseen illalliseen. Festivaaliin osallistuvat ravintolat tarjoilevat annoksia myyntipisteiltään ja koko festivaalialue toimii anniskelualueena. Festivaalialueelle päivisin vapaa pääsy, iltakattauksen ja konserttien pääsyliput 29 ja 39 euroa.

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Antti Suikkari ja Mikko Väisänen (oik.) ovat järjestämässä suosittua hampurilaisfestivaalia jo kolmatta kertaa. Suomen parhaat burgerit ja hittimusiikki valloittavat Helsingin Rautatientorin 15.-18.6.2021. Kuva: Samuel Sorainen, Wolfcom
Pohjoismaiden suurimmaksi kasvaneen hampurilaistapahtuman ruokatarjonnasta vastaa tänä vuonna seitsemän korkealaatuista burgeriravintolaa. Festivaalin ensimmäinen ulkomaanvieras on alansa ilmiöksi kasvanut Bastard Burgers Ruotsista. Kuva: Antti Suikkari, Burger Lovers Finland

Vallilan Konepajalle ETKO Brewing -pienpanimo ja hiljainen suurterassi28.6.2022 10:30:32 EEST | Tiedote

Helsinkiläinen, vuonna 2017 aloittanut pienpanimo ETKO Brewing laajentaa ja muuttaa toimintansa Herttoniemestä Vallilaan. Historialliseen Vallilan Konepajaan rakennettavan uuden panimokeskuksen myötä korkealaatuisista ja palkituista käsityöoluistaan tunnettu ETKO moninkertaistaa tuotantonsa sekä rakentaa uuden panimon yhteyteen taproom-ravintolan ja tapahtumatilat. Museovirasto ja Helsingin kaupunki ovat myöntäneet uudelle panimolle rakennusluvan, rakennustyöt alkavat syksyllä. ETKO Brewing avasi Vallilan Konepajan -alueelle jo suuren, mutta hiljaisen The Trainfactory Terrace by ETKO -aurinkoterassin.

Viron upeat kesätapahtumat22.6.2022 10:28:05 EEST | Tiedote

Viron monipuolisesta tapahtumatarjonnasta löytyy jotakin jokaisen makuun ja maa on suomalaisille oiva kesälomakohde: se on edullinen, lähellä ja siellä liikkuminen on helppoa niin julkisilla kuin omallakin autolla. Viron runsas tapahtumakesä tarjoaa monenlaisia elämyksiä suomalaiseen makuun ja niiden perään kannattaa lähteä myös Tallinnan ulkopuolelle. Laulumaassa järjestetään luonnollisesti monia musiikkitapahtumia Festivaalien lisäksi lähes jokaisella virolaisartistilla on oma kesäkiertueensa, jotka kattavat pieniäkin kyliä. Suunnitelmaksi on helppo ottaa vaikka rento festariviikonloppu, MM-rallia, tyylikkäästi oopperaa tai vaikkapa elokuvia. Mutta mihin Teflon Brothers menisi?

Purjehtija Tapio Lehtinen lähtee kahteen kisaan maailman ympäri17.6.2022 15:38:03 EEST | Tiedote

Äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -yksinpurjehduskilpailuun osallistunut ja sisukkaalla suorituksellaan lajin maailmantähtien joukkoon noussut suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen tekee näyttävän paluun purjehduksen kuninkuuskisoihin. Lehtinen starttaa syyskuun 4. päivänä GGR-yksinpurjehduskilpailuun, josta hän uskoo suoriutuvansa vähintään kolme kuukautta edellistä, 322 vuorokauden mittaiseksi venynyttä suoritustaan nopeammin. Ensi vuonna Lehtinen starttaa täydellä miehistöllä purjehdittavaan legendaarisen Whitbread Round the World -kisan 50-vuotisjuhlakilpailuun Ocean Globe Raceen.

Suomen paras hampurilaisravintola on salolainen JJ’s BBQ15.6.2022 11:45:00 EEST | Tiedote

Hampurilaisiin erikoistuneen Burger Lovers Finland -yhteisön avoimessa yleisöäänestyksessä Suomen parhaasta hampurilaisravintolasta annettiin 31 800 ääntä. Voittajaksi nousi Salossa toimiva JJ’s BBQ, toiseksi sijoittui Naughty BRGR -ravintolat ja kolmanneksi oululainen Kauppuri 5. JJ’s BBQ on aito barbecue-ravintola, jonka ravintoloitsija Jari-Jukka Kallunki on erikoistunut lihan hitaaseen savustamiseen itse valmistamassaan, Suomen suurimmassa smokerissa. Äänestyksen tulokset julkistettiin Helsingin Rautatietorilla 18. kesäkuuta saakka vietettävillä Burger Lovers -festivaaleilla.