Suomen ravintola-alan suuret toimijat yhdistävät voimansa yhteisen turvallisuuden edistämiseksi

McDonald’s, Hesburger, Kotipizza, Restel, SOK ja Subway ovat yhdessä sitoutuneet hallituksen linjauksiin rajoittaa julkisia kokoontumisia ja välttää tarpeetonta oleilua ravintoloissaan.

Suomen suurimmat ravintola-alan toimijat ovat tehneet ravintoloissaan varotoimenpiteitä COVID-19-viruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Uusien toimintatapojen lisäksi ravintola-alan toimijat ottavat itsesäätelyvastuuta poikkeuksellisessa tilanteessa ja rajoittavat julkisia kokoontumisia ja tarpeetonta oleskelua ravintoloissaan. Asiakkaat ovat edelleen tervetulleita ravintoloihin, mutta kyseisten ketjujen ravintolat sitoutuvat ohjeistamaan asiakkaitaan, etteivät he oleskele ravintolatiloissa tarpeettomasti tai kokoonnu ravintoloihin isoissa ryhmissä. Näin pyritään varmistamaan asiakkaille ja työntekijöille turvallinen ravintolaympäristö.

Lisäksi asiakkaita kannustetaan käyttämään lähimaksua sekä autokaista- ja kotiinkuljetuspalveluja.

”Voimme yhdessä isoina toimijoina tehdä erityisen paljon asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuuden lisäämiseksi. Pyydämme nyt myös asiakkailtamme yhteistyötä yhteisen turvallisuuden edistämiseksi ja kannustamme heitä käyttämään autokaistaamme ja kotiinkuljetuspalveluamme”, linjaa McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson.

”Tällaisessa tilanteessa jokaisella ihmisellä on tärkeä rooli. Huolehditaan toisistamme pitämällä riittävä turvaväli muihin ihmisiin”, muistuttaa Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela.

”Noudot ovat olleet keskeinen osa Kotipizzan toimintaa ketjun synnystä lähtien ja viime vuosina olemme panostaneet voimakkaasti kuljetuksiin. Nyt pyrimme laajentamaan kuljetuspalvelun nopeasti mahdollisimman moneen ketjun ravintolaan”, Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen sanoo.

”Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää. Olemme panostaneet kotiinkuljetuspalveluihin, jolla pystymme palvelemaan muun muassa riskiryhmiin kuuluvia. Kaikkien ravintoloidemme annokset voi tilata myös take away -annoksina, joka palvelee muun muassa etätyötä tekeviä”, kertoo Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman.

”S-ryhmän toiminnan kulmakiviä on vastuullisuus, jota toteutamme aina niin, että meidän ravintoloissamme on turvallista asioida. Tässä erityisessä tilanteessa teemme vielä enemmän taataksemme asiakkaidemme ja henkilöstömme turvallisuuden. Tällainen yritysten välinen yhteistyö on loistava esimerkki uuden missiomme Tehdään yhdessä parempi paikka elää toteutuksesta”, painottaa SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta vastaava johtaja Juha Lindholm.

”Ihmisten turvallisuudesta huolehtiminen on meille aina ensisijaista. Vallitsevassa tilanteessa haluamme toteuttaa vastuullisia toimenpiteitä, jotta voimme omalta osaltamme edistää mahdollisimman kokonaisvaltaisesti kaikkien hyvinvointia. Paikalliset yrittäjämme ovat yksimielisesti sitoutuneet noudattamaan päätettyä toimenpidettä”, sanoo Subwayn Suomen maajohtaja Petteri Lehtimäki.

Suomen ravintola-alan suuret toimijat seuraavat jatkossakin viranomaisohjeita ja tilanteen kehitystä tarkasti. Tarvittaessa suojatoimia lisätään entisestään, jotta pystytään varmistamaan asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuus.

Lisätiedot:

McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos, puh. +358 50 310 3054, heini.santos (at) hesburger.fi

Kotipizzan viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Antti Isokangas, puh. +358 40 511 3799, antti.isokangas (at) kotipizzagroup.com

RestelOy:n toimitusjohtaja Mikael Backman, puh. +358 40 484 1268, mikael.backman (at) restel.fi

SOK:n johtaja, ravitsemiskaupan kentän ohjaus, Juha Lindholm, puh. +358 10 768 2849, juha.lindholm (at) sok.fi

Subwayn Suomen maajohtaja Petteri Lehtimäki, puh. +358 40 830 9476, petteri.lehtimaki (at) subway.fi

Lönnrotinkatu 11

Cocomms Oy on vaikuttavaa vuoropuhelua rakentava viestintätoimisto. Uskomme, että vaikuttavuus syntyy ymmärryksen, vuoropuhelun ja valmentavan johtajuuden kautta. Olemme rohkea, luotettava ja kansainvälinen kumppanisi, oli kyse sitten muutoksesta, yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta tai brändin kirkastamisesta. Asiakkaitamme ovat muun muassa BlackRock, BMW, Fujitsu, McDonald’s, Netflix, Novartis, Ruokavirasto, sosiaali- ja terveysministeriö, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL ja Veikkaus. Cocommsin vuoden 2019 liikevaihto oli 3,1 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on 27 työntekijää, ja se on täysin suomalaisessa omistuksessa.
www.cocomms.com

Finländarna har blivit bättre på att returnera gamla läkemedel26.8.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Finländarna har blivit bättre på att returnera onödiga läkemedel till apotek och insamlingspunkter. Gamla och onödiga läkemedel ska också returneras till apoteket, eftersom de belastar miljön och kan hamna i fel händer om de slängs i avloppet eller skräpkorgen. Den två veckor långa kampanjen för ett läkemedelsfritt Östersjön startar idag den 26 augusti när vi firar Östersjödagen.

Cocomms mukana Ranskan vuoden 2019 parhaassa yritysjärjestelyssä30.11.2020 11:27:15 EET | Tiedote

Euroopan johtava rakennuskonevuokraamo Loxam on palkittu Ranskan vuoden 2019 parhaasta yritysjärjestelystä. Loxam kiinnostui Helsingin pörssissä listatusta Ramirentistä sen hyvän markkina-aseman ja asiantuntevan liiketoiminnan vuoksi, ja teki siitä 1,5 miljardin euron ostotarjouksen. Ranskalainen ”Club de Trente” korosti valinnassaan kaupan ainutlaatuista luonnetta, sillä bretagnelaistaustainen perheyhtiö kasvoi yli kahden miljardin euron suuryritykseksi kaupan myötä.

Tutkimus: Lähes viidesosa suomalaisista hävittää lääkkeitä roskikseen, viemäriin tai vessanpönttöön31.8.2020 09:00:00 EEST | Tiedote

Vanhat ja tarpeettomat lääkkeet tulisi palauttaa apteekkiin. Ne eivät kuulu viemäriin tai roskikseen. Jo kolmatta kertaa toteutettava Lääkkeetön Itämeri -kampanja haluaa kannustaa kuluttajia viemään lääkkeet apteekkeihin. Muistutus on tarpeen, koska tuoreen kuluttajatutkimuksen mukaan lääkkeitä hävitetään edelleen paljon ympäristöä kuormittavilla tavoilla.