Suomen Senioriliike

Suomen Senioriliike järjestää ikäihmisten iltapäivän omaishoidon tilasta ja digitalisaation vaikutuksista

PAIKKA: Pikkuparlamentti, Arkadiankatu 3 (Eduskuntatalon vieressä) AIKA: Maanantai 30.1.2023 klo 13 -15

1. OMAISHOIDON AJANKOHTAISET HAASTEET

Omaishoitajien usein raskas ja vaativa työ ansaitsisi nykyistä suurempaa arvostusta.

Tilaisuudessa kuullaan Omaishoitajaliiton puheenjohtaja Sari Raassinan näkemykset nykytilanteesta ja korjaustarpeista. Sari Raassina on toiminut mm kansanedustajana ja Suomen Kuntaliitossa sosiaali- ja terveysyksikön johtajana.

2. DIGITALISAATION EETTINEN TARKASTELU

Digitalisaatio koskettaa kansalaisia. Moni vanhus kokee syrjäytyvänsä osaamisen ja laitteiden puuttuessa. Mitkä ovat mahdollisuudet ”ohituskaistojen” järjestämiseen niille, jotka haluavat asioida perinteisin tavoin?

Tohtori Jaana Leikas, johtava tutkija VTT:llä ja kognitiotieteen dosentti Jyväskylän yliopistosta esitelmöi aiheesta Digitalisaatio - renki vai isäntä.

Mitä päättäjät vastaavat - tule kuulolle ja osallistu keskusteluun!

Tilaisuuden avaa Suomen Senioriliikkeen puheenjohtaja Reijo Vuorento.

TERVETULOA!

Yhteyshenkilöt

Puheenjohtaja Reijo Vuorento vastaa myös mahdollisiin kysymyksiin Senioriliikkeestä ja tilaisuuden ohjelmasta, puh. 050 667 41

Suomen Senioriliike
Siltasaarenkatu 4

Suomen Senioriliike – Arvokkaan vanhenemisen puolesta ry on poliittisiin puolueisiin sitoutumaton kansalaisjärjestö, jonka tavoitteita ovat ikärasismin torjunta, ikäihmisten yleinen edunvalvonta ja vanhushoivan asianmukainen resursointi ja kehittäminen. Toteutamme tavoitteitamme mm. järjestämällä ikääntyneille tärkeistä aiheista yleisötilaisuuksia ja nostamalla ikäihmisten asioita julkisuuteen

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen Senioriliike

Neljäs koronarokotus pitää antaa kaikille yli 65-vuotiaille24.5.2022 13:24:45 EEST | Tiedote

Suomessa on viime viikkoina julkistettu huolestuttavia tietoja koronaan liittyvistä kuolemista. Suurin osa kuolemista on tapahtunut ikäryhmissä yli 80-vuotiaat ja 70-80 -vuotiaat. Myös yli 60-70 -vuotiaiden ryhmässä koronaan liittyviä kuolemia on enemmän kuin muissa ikäryhmissä. Suomi on HUS:n sairaanhoitopiirin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtosen mukaan maalis-huhtikuussa 2022 maailman kärjessä asukasta kohti lasketun koronaan liittyvien kuolemien tilastossa. Vuoden 2022 ensimmäisen vuosikolmanneksen aikana koronainfektioon on Suomessa kuollut yli 2000 henkeä ja pahimmillaan kuolemien määrä on ollut yli 200 viikossa.

Uusi kansalaisaloite työeläkeindeksin muuttamiseksi: Ehdotus taitetun indeksin muuttamisesta määräaikaisesti puoliväli-indeksiksi1.11.2018 10:00:00 EET | Tiedote

Tiedote 1.11.2018. Suomen Senioriliike – Arvokkaan Vanhenemisen Puolesta ry. Senioriliikkeen hallituksen jäsenet ovat laatineet uuden kansalaisaloitteen työeläkeindeksin muuttamiseksi. Aloitteessa ehdotetaan, että työeläkkeisiin palautetaan puoliväli-indeksi kymmeneksi vuodeksi. Saadun kokemuksen valossa uudistuksen vaikutukset eläkemenoon ja rahastojen kasvuun arvioidaan.