Suomen Vuokranantajien uudeksi toiminnanjohtajaksi Sanna Hughes: ”Vuokramarkkinoiden kilpailun kiristyminen suosii hyviä vuokranantajia”

Suomen Vuokranantajat ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi on nimitetty Sanna Hughes (OTK, LKV, 42). Hughes aloittaa tehtävässään 1.9.2019.

Hughes on toiminut vuodesta 2017 alkaen Suomen Vuokranantajien päälakimiehenä ja hän on yksi Suomen johtavista vuokraamisen ja asuntosijoittamisen juridiikan asiantuntijoista. Lisäksi Hughesilla on pitkä kokemus esimiestehtävistä ja viestintämarkkinoiden kilpailun edistämisestä Viestintävirastosta.

”Suomen Vuokranantajat on kasvanut kahdessakymmenessä vuodessa muutaman tuhannen vuokranantajan järjestöstä yksityisten vuokranantajien tärkeimmäksi äänitorveksi. Sanna Hughesin johdolla jatkamme työtä hyvän vuokranantajuuden puolesta. Hyvä vuokranantaja toimii reilusti ja oikeudenmukaisesti vuokramarkkinoilla, ja menestyy sitä kautta vuokraustoiminnassaan”, Suomen Vuokranantajien hallituksen puheenjohtaja Jouni Lehtinen sanoo.

”Viime vuosien rakennusbuumi sekä pitkän ajan megatrendit, kuten kaupungistuminen ja digitalisaatio, muuttavat asuntomarkkinoita. Kiristyvässä kilpailussa pärjäävät parhaiten ne vuokranantajat, jotka toimivat reilusti ja asiakaslähtöisesti”, Sanna Hughes sanoo.

”Järjestönä Suomen Vuokranantajat pyrkii tarjoamaan jäsenilleen apua tällaiseen hyvään vuokranantajuuteen.”

Yksityiset vuokranantajat omistavat Suomessa kaksi kolmasosaa vapaarahoitteisista asunnoista. Sanna Hughes kantaa huolta siitä, ettei tuore Antti Rinteen hallitus heikennä yksityisten vuokranantajien toimintaedellytyksiä:

”Hallitusohjelmassa on paljon hyvää, mutta siinä mainittu taloyhtiölainojen verovähennysoikeuden rajoittaminen olisi vakava isku yksityisille asuntomarkkinoille. Se hyydyttäisi uusien asuntojen tuotantoa ja pahentaisi kaupunkien asuntotilannetta. Luotan kuitenkin siihen, että hallitus ymmärtää yksityisten vuokranantajien merkityksen asuntomarkkinoilla ja verotus ei kiristy”, Hughes sanoo.

Uusi toiminnanjohtaja (1.9.2019 alkaen), päälakimies Sanna Hughes, sanna.hughes@vuokranantajat.fi, p. 040 044 0903
Hallituksen puheenjohtaja Jouni Lehtinen, jouni.lehtinen@vuokranantajat.fi, p. 040 840 0105

Sanna Hughes aloittaa Suomen Vuokranantajana 1.9.2019.

Suomen Vuokranantajat on yksityisten vuokranantajien ja asuntosijoittajien valtakunnallinen järjestö, joka tekee vuokraustoiminnasta palkitsevampaa, turvallisempaa ja helpompaa. Suomen Vuokranantajilla on yli 18 000 jäsentä. 97 % jäsenistämme suosittelee meitä. Vuonna 1999 perustettu Suomen Vuokranantajat ry. viettää 20-vuotisjuhliaan syksyllä 2019.

Suomen vuokramarkkinat toimivat hyvin – markkinatalous toimii vuokralaisten hyväksi22.10.2019 12:00:00 EESTTiedote

Suomen Vuokranantajien tuoreen vuokramarkkinakatsauksen mukaan markkinatalous toimii vuokralaisten hyväksi Suomen vuokramarkkinoilla. Katsauksen mukaan eri alueiden eriytyminen vahvistuu tulevina vuosina. Pääkaupunkiseudun ja muiden kasvukeskusten kehitystä vauhdittamaan tarvitaan asuntotuotantoa myös tulevina vuosina. Katsauksessa tarkastellaan eri kaupunkien vuokramarkkinanäkymiä ajankohtaisen asuntopoliittisen keskustelun, Vuokraovi.comin kevään 2019 tilastojen sekä Tilastokeskuksen tietojen valossa.

Yksityiset vuokranantajat entistä paremmin mukaan asunnottomuustyöhön17.10.2019 10:08:42 EESTTiedote

Asunnottomien yötä vietetään jälleen 17.10.2019. Suomessa on vuodesta 2002 alkaen vietetty YK:n kansainvälistä päivää köyhyyden poistamiseksi Asunnottomien yön merkeissä. Uudessa hallitusohjelmassa tavoitellaan asunnottomuuden poistamista kahdessa vaalikaudessa eli kahdeksassa vuodessa. Jotta tavoite toteutuu, on tärkeää ottaa myös yksityiset vuokranantajat entistä vahvemmin mukaan asunnottomuustyöhön.