Suomenlampaan villa haastaa merinovillan

Suomenlampaan villa on parhaimmillaan liki merinovillan veroista: se on lämmintä ja kuohkeaa, hylkii kosteutta ja tuntuu miellyttävältä ihoa vasten. Lisäksi sillä on erinomainen huopumiskyky. Sanna Vatasen uutuuskirja "BÄÄ! Neulo & virkkaa suomenlampaan villasta" kertoo tästä hienosta raaka-aineesta ja tarjoaa trendikkäitä käsityöohjeita.

BÄÄ! Neulo & virkkaa suomenlampaan villasta -kirjan 32 modernilla ja trendikkäällä ohjeella neulot, virkkaat ja huovutat koko perheelle uutta villaista ylle ja kotiin: korin, myssyn, paidan ja tossut sekä paljon muuta. Töiden toteuttamiseen riittävät perustaidot. Lisäksi saat tietoa suomenlampaan villan ominaisuuksista ja käyttömahdollisuuksista. Käyttämällä suomenlampaan villaa voit tukea ekologista pientuotantoa ja turvata myös uhanalaisten lammasrotujemme eli kainuunharmaan ja ahvenanmaanlampaan säilymisen.

Tule tutustumaan suomenlampaan villaan ja kokeilemaan erilaisia lankoja BÄÄ!-lankalaboratoriossa Helsingin kädentaitomessuilla 10.–12.11.2017 ja Tampereen kädentaitomessuilla 17.–19.11.2017.

Sanna Vatanen tunnetaan suosituista neulekirjoistaan, lukuisista neule- ja virkkausohjeistaan sekä näyttely- ja työpajaprojekteista, joissa aihetta raapaistaan aina pintaa syvemmältä. Taiteilijana ja muotoilijana Sannalle keskeinen teema on ekologisuus, ja hän toimii myös mehiläistarhaajana.

Kirja on heti arvosteltavissa. Arvioitu ilmestymispäivä 8.11.2017.

BÄÄ! messuilla:

Helsingin kädentaitomessut 10.–12.11.2017:

– Lankalaboratorio Moreenin osastolla 6t58 koko messujen ajan

– Sanna Vatanen Kässäkahvilassa lauantaina 11.11. klo 14–14.30

Tampereen kädentaitomessut 17.–19.11.2017:

– Lankalaboratorio osastopaikalla A30

– BÄÄ! Villan tie valmiiksi tuotteeksi -näyttely osastopaikalla E608

– Sanna Vatanen Idealavalla joka päivä klo 13–13.30

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi, p. 045 142 5272

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset. Moreeni on osa Otava-konsernia.

Maiju ”Mansikkka” Voutilaisen Itke minulle taivas on hengästyttävä ja lohdullinen runoteos kipeistä asioista.15.11.2017 13:20Tiedote

Miten selviytyä, kun on niin rikki että jo hengittäminen sattuu? Miltä tuntuu, kun on elettävä pelkällä murheella ja kaaoksella? Kun alakulo valtaa mielen ja hajoaminen on jo lähellä. Maiju Voutilainen eli Mansikkka (s. 1996) on tunnettu tubettaja, jonka Mielenterveyden keskusliitto nimesi vuoden 2017 Hyvän mielen lähettilääksi tunnustuksena rohkeudesta puhua julkisesti mielenterveysongelmista. Itke minulle taivas on hänen esikoisteoksensa.