Suomenlinnan lauttaterminaalin asukasportin kulkutunnisteet myös saarella työskenteleville

Suomenlinnassa sijaitsevassa lauttaterminaalissa otettiin keväällä käyttöön saaren asukkaille tarkoitettu kulkuportti. Asukasportin kulkutunnisteita myönnetään jatkossa myös Suomenlinnassa työskenteleville. Kulkuportti nopeuttaa liikkumista lautalle ja maihin.

Kuva: Janika Kivioja / Suomenlinnan Liikenne Oy

Suomenlinnan lauttaterminaalin asukasportin kulkutunnisteita myönnetään jatkossa myös saarella työskenteleville. Terminaalissa otettiin toukokuussa käyttöön erillinen asukasportti palvelemaan saaren asukkaita. Asukkaiden lisäksi saarelta poistuu ruuhka-aikaan myös paljon Suomenlinnassa työskenteleviä matkustajia.

Kulkuportti nopeuttaa asukkaiden ja saaressa työskentelevien liikkumista terminaalialueella. Suomenlinnan lauttaliikenteen matkustajamäärät ovat kasvaneet usean vuoden ajan, ja terminaali on erityisesti kesäaikaan ruuhkainen.

Kulkutunnisteet myöntää Suomenlinnan Liikenne Oy. Tunnistetta haetaan verkkolomakkeella ja se lähetetään hakijalle postitse.

Lisätietoa ja ohjeet kulkutunnisteen hankkimisesta saat Suomenlinnan Liikenteen verkkosivuilta.

Suomenlinnan Liikenne Oy (SLL) hoitaa Suomenlinnan henkilö- ja huoltoliikennettä. SLL on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) tytäryhtiö. Lauttaliikenteen tilaa ja aikataulut suunnittelee Helsingin seudun liikenne (HSL).

Suomenlinnan Liikenne Oy
toimitusjohtaja Rain Mutka