Arctic Brands Group

Suomi maailmalle: Arctic Blue Gin avaa Monacon F1-kisat

Maailman eliitti nähdään toukokuussa suomalainen drinkki kädessään, sillä Arctic Blue Gin on Monacon F1-osakilpailun virallisen jatkoklubin Amber Loungen yhteistyökumppani. Tuote toimii myös kilpailuviikonlopun avaavan Sir Jackie Stewardin hyväntekeväisyystapahtuman avajaisjuomana.

Arctic Blue Ginin taustalla ovat Jaakko Sorsa, Mikko Spoof, Asko Ryynänen ja Kimmo Koivikko.

Monacon ruhtinas sekä muut arvovaltaiset kutsuvieraat ovat tottuneet starttaamaan kisaviikonlopun samppanjalla, mutta tänä vuona kädessä komeileekin suomalainen Arctic Blue Gin -cocktail.

Lisäksi brändi on F1-kisojen virallisen jatkoklubin Amber Loungen yhteistyökumppani, joten klubilla on tänä vuonna arktinen teema. Arctic Loungeen rakennetaan Suomi ja sen neljä vuodenaikaa keskelle F1-huumaa. Lounge rakentuu arktisten elementtien, kuten jään, ympärille.

Arctic Loungen räätälöidyn cocktail-menun drinkkejä loihtivat huippuluokan baarimestarit, Arctic Bluen Brand Ambassador Miika Mehtiö sekä Timppa Nyyssönen. Loungessa lanseerataan myös Arctic Blue Ginin nimikkococktailit.

– Yhteistyö Amber Loungen kanssa on toki erittäin iso taloudellinen panostus, mutta ilman riskejä ei voi kasvaa. Amber antaa meille mahdollisuuden kertoa maailmalle, kuinka mahtavasta tuotteesta on oikeasti kysymys, kertoo Arctic Brands Groupin Brand Director Mikko Spoof.

Maailman eksklusiivisimpiin yökerhoihin kuuluvassa Amber Loungessa juhlivat F1-kuljettajat ja kansainvälisesti tunnetut julkkikset, kuten Kim Kardashian ja Justin Bieber. Arctic Blue Gin tarjoaa cocktailit myös Amber Loungen hyväntekeväisyysmuotinäytöksessä, joka tuo F1-kuljettajat catwalkille.

– Olemme innoissamme yhteistyöstä. Arctic Blue Gin on hieno ja ensiluokkainen tuote, johon vieraamme taatusti ihastuvat, kertoo Amber Loungen perustaja Sonia Irvine.

Yhteistyö Amber Loungen kanssa jatkuu syyskuussa F1:n Singaporen osakilpailussa ja joulukuussa Abu Dhabissa.

Viime vuosi oli erittäin vilkas suomalaiselle Arctic Blue Ginille, sillä tuote voitti lukuisia palkintoja maailman arvostetuimmissa juoma-alan kilpailuissa. Se palkittiin muun muassa maailman parhaana gininä kansainvälisessä World Spirits Awards -kilpailussa. Arctic Blue Gin luokiteltiin samalla ainutlaatuiseksi maailmanluokan tuotteeksi, joka sai huippupisteidensä ansiosta myös Double Gold -tunnuksen.

Syksyllä 2018 tuote saavutti myös kaksi kultamitalia kansainvälisessä Cathay Pacific Hong Kong International Wine & Spirit Competition -kilpailussa Hongkongissa. Kyseessä on Kaukoidän merkittävin juoma-alan kilpailu.

Mikko Spoof
Brand Director, Arctic Brands Group
mspoof@arcticbrandsgroup.com

Arctic Brands Group

Arctic Brands Groupin tuotteiden perustana on ainutlaatuinen suomalainen luonto ja sen tarjoamat puhtaat raaka-aineet. Kotimaiset mustikat, raikas lähdevesi ja pohjolan kasvit antavat Arctic Blue -artesaaniginille sen ainutlaatuisen hienostuneen mustikkaisen, katajaisen, mausteisen ja havumetsäisen maun. Arctic Blue Giniä viedään jo yli kymmeneen maahan. Vuoden 2019 loppuun mennessä tavoitteena on saada tuote myyntiin yli 20 maahan.