SuomiAreenan pääyhteistyökumppani DNA järjestää tapahtumassa jälleen kesäkonsertin

SuomiAreenan pääyhteistyökumppani DNA järjestää tapahtumassa aiempien vuosien tapaan näyttävän kesäkonsertin. Keskiviikkona 17. heinäkuuta Porissa järjestettävässä konsertissa yleisöä viihdyttävät Maija Vilkkumaa, Michael Monroe ja Vilma Alina. Tilaisuus on katsottavissa myös televisiosta.

DNA toimii jälleen SuomiAreenan pääyhteistyökumppanina 15.-19.7.2019 toimittaen tilaisuuteen kattavat tietoliikenneyhteydet. Lisäksi DNA toteuttaa aiempien vuosien tapaan SuomiAreenalle oman televisiokanavan, SuomiAreenaTV:n*. Tapahtumassa pääsee näyttävän kesäkonsertin lisäksi tutustumaan DNA:n Älykotiin, jossa esitellään tulevaisuuden kodin tietoliikennepalvelut.

Kesäkonsertissa luvassa kotimaisia hittejä ja kesäistä tunnelmaa

- DNA:n viihteellinen kesäkonsertti on vetänyt Porin Raatihuoneenpuiston täyteen jo neljä viimeistä vuotta ja suosittu konserttimme saa tänä kesänä jatkoa. Viime vuoden konsertin helteisestä tunnelmasta oli paikan päällä nauttimassa peräti 7 500 katsojaa. On hienoa, että MTV esittää kesäkonsertin myös kaikkien televisiokatsojien iloksi parhaaseen katseluaikaan lauantai-iltana heti tapahtumaviikon päätteeksi, DNA:n viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck kommentoi.

- On upeaa, että DNA:n kesäkonsertti valtaa taas SuomiAreenan. Vuodesta toiseen konsertti on kerännyt huikean määrän SuomiAreenan ja hyvän musiikin ystäviä Purje-lavalle, SuomiAreenan vastaava tuottaja, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtaja Mari Haavisto sanoo.

DNA:n kesäkonsertti järjestetään SuomiAreenan Purje-lavalla, Porin Raatihuoneenpuistossa keskiviikkona 17. heinäkuuta klo 19. Konsertissa esiintyvät kotimaiset huippuartistit Maija Vilkkumaa, Michael Monroe ja Vilma Alina. Tilaisuuden juontavat näyttelijä, laulaja ja juontaja Roope Salminen ja DNA:n viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck.

DNA:n konsertti "Roope Salminen ja tähdet Porin illassa" on katsottavissa suorana lähetyksenä SuomiAreenaTV -kanavalta 17. heinäkuuta. Tilaisuuden taltiointi esitetään MTV3-kanavalla lauantaina 20. heinäkuuta klo 20.

Kansalaistorilla esitellään tulevaisuuden kodin tietoliikennepalveluita

DNA esittelee koko SuomiAreena-viikon ajan näkemyksiään asumisen ja kodin palveluiden tulevaisuuden kehityksestä DNA Älykoti - esittelypisteellään SuomiAreenan Kansalaistorilla MTV:n päälavan vieressä.

*SuomiAreenaTV löytyy viikosta 24 alkaen DNA:n ja Finnet-yhtiöiden kaapeliverkoissa kanavapaikalta 265, antenniverkossa kanavapaikalta 29, DNA TV Hubilla kanavapaikalla 630 ja DNA TV -palvelussa puhelimella, tabletilla, tietokoneella ja television ruudulta – kanava löytyy suorien lähetysten kanavalistauksesta.Varsinainen lähetys käynnistyy viikkoa ennen SuomiAreenan alkua. Useimmat vastaanottimet löytävät kanavan automaattisesti. Jos näin ei käy, tee uusi kanavahaku. Kanavan katselu edellyttää antenniverkossa T2-vastaanotinta, jonka tunnistat Antenna Ready HD -merkinnästä ja kaapeliverkossa Cable Ready HD -merkittyä vastaanotinta. Lisäksi SuomiAreenaTV löytyy MTV Katsomosta.

viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oyj, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi

Maija Vilkkumaa
Michael Monroe
Vilma Alina
Roope Salminen
Vilhelmiina Wahlbeck

DNA on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Tehtävämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yksityis- ja yritysasiakkaidemme arjesta mutkatonta. DNA:lla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli tärkeiden viestintäyhteyksien tarjoajana ja digitaalisen kehityksen mahdollistajana. DNA valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja liiketuloksemme 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot maaliskuussa 20201.4.2020 08:00:07 EESTTiedote

Maaliskuusta muodostui hyvin poikkeuksellinen kuukausi myös laitekaupan kannalta. Hyvän alkukuun jälkeen markkinassa myytiin puhelimia selvästi vertailuajankohtaa vähemmän, kun poikkeustilanne vei asiakkaiden aikaa muilta asioilta. Apple ja Samsung ottivat tuttuun tapaan eniten listasijoituksia älypuhelimien Top 15 -listalla, mutta ykköspaikkaa kuukaudesta toiseen hallussaan pitänyt Samsung sai nyt luovuttaa kärkisijan Applelle. Apple pitää kärkeä hallussaan myös älykellojen Top 10 -listalla.

DNA:n 5G laajentunut Tampereella ja Tampereen seudulla31.3.2020 08:30:00 EESTTiedote

DNA:n 5G-verkko Tampereella ja Tampereen seudulla on laajentunut. 5G-palvelut ovat saatavilla muun muassa Tampereen keskustassa, Tammelassa, Lielahdessa ja Hyhkyssä. Lisäksi Ylöjärvellä ja Nokialla on avattu lukuisia 5G-tukiasemia. Alkuvuoden mittaan 5G-verkon rakennustyöt jatkuvat ja laajenevat myös muualle Tampereen seudulle. Yhteyksien toimivuus varmistetaan jatkuvalla verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä myös tämänhetkisessä poikkeustilanteessa.

Etätyöt näkyvät DNA:n verkkoliikenteen jatkuvana kasvuna ja kiireaikojen muutoksena – myös tietoturvasta hyvä huolehtia poikkeustilanteessa20.3.2020 13:02:59 EETTiedote

Muutoksia DNA:n verkkojen datankäytön määrässä alkoi näkyä jo viikko sitten torstaina. Tämän viikon alussa moni vetäytyi etätöihin, mikä nostatti mobiilidatan käyttöä entisestään. Koulujen sulkeutuminen keskiviikkona lisäsi jälleen etätöiden ja -opintojen määrää ja nostatti paluusuuntaista mobiilidataliikennettä peräti 87 prosentilla DNA:n matkaviestinverkossa. Lisääntyneen netinkäytön myötä myös tietoturvaan ja netikettiin on syytä kiinnittää huomiota.

DNA:n 5G laajentunut Turun seudulla – matkaviestinverkkojen liikenne kasvussa19.3.2020 08:00:00 EETTiedote

DNA:n 5G-yhteydet Turussa ja Turun seudulla ovat laajentuneet. 5G-yhteyksiä on otettu lisää käyttöön muun muassa Turun keskustassa, Moisiossa, Raisiossa, Ruskolla ja Liedossa. Tämänhetkinen poikkeustilanne on kasvattanut liikennettä DNA:n matkaviestinverkoissa. 5G- ja 4G-verkkojen jatkuva ylläpito ja kehitys varmistavat kuitenkin yhteyksien toimivuuden myös liikenteen kasvaessa.

DNA laskee urheilukanavapakettien hintoja väliaikaisesti ja tarjoaa elokuvia ja sarjoja pakettien tilaajille18.3.2020 19:03:12 EETTiedote

Koronaviruksen aiheuttama tilanne vaikuttaa myös maksukanavien urheilusisältöihin. Useimmat urheilutapahtumat on siirretty myöhemmäksi ja sarjoja on keskeytetty. DNA on ilmoittanut laskevansa tilapäisesti useimpien urheilukanavapakettien tilaushintoja nykyisillä tilaajilla. Lisäksi sisällöltään muuttuneiden pakettien tilaajille on avattu urheilutauon ajaksi runsaasti muuta ohjelmatarjontaa – elokuvia ja sarjoja – koko perheelle.

DNA:n 5G-yhteydet laajentuneet pääkaupunkiseudulla - matkaviestinverkkojen toimivuus varmistetaan myös poikkeusoloissa17.3.2020 16:28:36 EETTiedote

DNA:n 5G-verkko on laajentunut pääkaupunkiseudulla Sipooseen, Espooseen sekä uusille alueille Helsingissä ja Vantaalla. Espoossa 5G-yhteydet on otettu ensimmäisenä käyttöön Tapiolassa ja Otaniemessä. Jatkuvalla 5G- ja 4G-verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä DNA pyrkii varmistamaan yhteyksien toimivuuden myös poikkeustilanteessa. DNA:n verkkoihin on varattu kapasiteettia myös kasvavia käyttöpiikkejä huomioiden, ja verkonhallinta on hajautettu eri sijainteihin toimintavarmuuden takaamiseksi.