The Other Danish Guy / Lähde & Co Oy

Supercellin Mikko Kodisoja sijoittaa suomalaiseen alusvaatebrändiin

Jaa

Vuonna 2016 lanseerattu suomalainen alusvaatebrändi the other danish guy™ ottaa seuraavan merkittävän askeleen maailman alusvaatemarkkinoille.

Yritys on saanut sijoittajaksi Supercellin perustajiin kuuluvan Mikko Kodisojan, jolla on vahva kokemus yritysten nopeasta kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä.

Haluan nähdä lisää Suomesta lähteneitä globaaleja menestystarinoita. The other danish guy edustaa juuri niitä asioita, joiden uskon tuovan menestystä: Asialleen omistautunut tähtitiimi, skaalautuva bisnesmalli, kestävä kehitys ja selkeä fokus. Ja ne kalsarit ovat ihan pirun mukavat jalassa”, sanoo Kodisoja.

Valtameriin hylätyistä kalaverkoista ja muusta muovijätteestä alushousuja valmistava the other danish guy on tavoittelemassa merkittävää siivua kasvussa olevalta yli 20 miljardin euron alusvaatemarkkinalta. Tällä hetkellä brändillä on myyntiä jo 27 maahan ja yrityksen tuotteet on noteerattu näyttävästi maailman mediassa, esimerkiksi The Guardianissa ja Huffington Postissa. Yritys toimii tarkasti valitulla segmentillä: sillä on vain yksi tuotekategoria ja se käy kauppaa ainoastaan verkossa.

The other danish guyn perustaja ja toimitusjohtaja Tommi Lähde kertoo: ”Päätimme tehdä pelkästään kalsareita ja olla siinä maailman parhaita. Puuvilla ei ollut vaihtoehto, koska sen kasvattaminen on niin epäekologista – vedenkulutus tuotettua puuvillakiloa kohti on yli 10 000 litraa. Tekstiiliteollisuuden on pakko keksiä vaihtoehtoja puuvillalle, ja halusimme olla ensimmäisten joukossa hyödyntämässä uusia raaka-aineita. Valtamerien muovikatastrofi on todellinen, ja kunhan teemme tämän riittävän isosti, jokaisella kalsariparilla on todellakin merkitystä.

"Lähtökohtamme on, että ekologisen tuotteen valinnassa ei tarvitse tehdä kompromisseja mukavuuden, tyylin ja käytettävyyden suhteen. Kuluttajapalautteen mukaan olemme onnistuneet erinomaisesti. Kiitellyn perstuntuman salaisuus on kankaan viimeistelyssä".

Keskittyminen pelkkään verkkokauppaan oli the other danish guylle ilmiselvä ratkaisu: "Ei alushousuja kivijalkakaupassakaan soviteta. Tämä kategoria on nopeimmin kasvavien joukossa ja kun olemme onnistuneet tekemään asiakaskokemuksesta koko ajan sujuvampaa, parempaa ja henkilökohtaisempaa, on vaikea nähdä millä tavalla vähittäiskauppa voisi panna paremmaksi.

Mikko Kodisojan sijoitusyhtiö KEM Ventures on the other danish guyn ensimmäinen ulkopuolinen sijoittaja. Nykyinen rahoituskierros on vielä käynnissä.

Olemme vasta maailmanvalloituksen alussa, mutta haemme edelleen kovia strategisia partnereita, jotka pystyvät auttamaan yhtiötä globaalin laajenemisen seuraavissa vaiheissa”, toteaa Lähde.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tommi Lähde, p 040 734 5793
media@theotherdanishguy.com
investors@theotherdanishguy.com

Kuvat

Lataa
Mikko Kodisoja
Mikko Kodisoja
Lataa
Maailman meriin hylättyjä kalaverkkoja käytetään ekologisten alushousujen raaka-aineena.
Maailman meriin hylättyjä kalaverkkoja käytetään ekologisten alushousujen raaka-aineena.
Lataa
The other danish guyn Smoothshell® -kangas syntyy Italiassa Aquafilin tuotantolaitoksilla.
The other danish guyn Smoothshell® -kangas syntyy Italiassa Aquafilin tuotantolaitoksilla.
Lataa
Tommi Lähde
Tommi Lähde
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

The Other Danish Guy / Lähde & Co Oy
The Other Danish Guy / Lähde & Co Oy
Karjakatu 37
20520 Turku

https://theotherdanishguy.com/

the other danish guy™ on sattumalta syntynyt suomalainen alusvaatebrändi, jonka tuotteita myydään verkkokaupassa 27 maahan. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta The Other Danish Guy / Lähde & Co Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme