Supermetrics Oy

Supermetrics jatkaa kasvuaan: liikevaihto nousi yli 36 miljoonaan euroon, työntekijämäärä kaksinkertaistui edellisvuodesta

Markkinointidatan integrointiin erikoistuneesta Supermetrics-yhtiöstä ennustetaan Suomen seuraavaa yksisarvista eli miljardin dollarin valuaation yhtiötä.
“Rekrytoimme uusia osaajia kiihtyvällä tahdilla vastaamaan jatkuvasti kasvavaan kysyntään. Ennakoimme, että yhtiömme koko tuplaantuu meneillään olevan tilikauden aikana ja samalla liikevaihtomme kasvaa yli 50 %", Supermetricsin perustaja Mikael Thuneberg sanoo.

Helsinkiläinen kasvuyritys Supermetrics julkaisi tänään vuoden 2021 talouslukunsa. Supermetrics-konsernin liikevaihto kasvoi 50 % edellisvuodesta 36,1 miljoonaan euroon ja tulos oli 6,1 miljoonaa euroa. Henkilöstömäärä on kasvanut vuoden 2020 lopun 137:sta tämän hetken 260 työntekijään. Vuoden 2022 loppuun mennessä henkilöstön ennustetaan kasvavan 400 työntekijään.

Mikael Thunebergin vuonna 2013 perustama, markkinointidatan integrointiin erikoistuneen Supermetricsin liiketoiminta on ollut kannattavaa ensimmäisestä päivästä lähtien. Yrityksellä on toimistot Helsingissä, Dublinissa, Vilnassa, Atlantassa ja Singaporessa. Maaliskuussa 2022 Viva Technology valitsi Supermetricsin Euroopan top100-listalleen, jossa ennustetaan tulevia yksisarvisia eli listaamattomia yhtiöitä, joiden valuaatio voi lähitulevaisuudessa ylittää miljardi dollaria.

“Olemme investoineet yhtiömme kasvuun jatkuvasti enemmän ja onnistuneet silti pysymään voitollisina. Tänä vuonna tavoitteenamme on jatkaa vahvalla kasvun tiellä”, Supermetricsin perustaja ja toimitusjohtaja Mikael Thuneberg kertoo. “Rekrytoimme uusia osaajia kiihtyvällä tahdilla vastaamaan jatkuvasti kasvavaan kysyntään. Ennakoimme, että yhtiömme koko tuplaantuu meneillään olevan tilikauden aikana ja samalla liikevaihtomme kasvaa yli 50 %. Yhdysvaltojen markkinan tärkeys nousee vielä nykyistäkin suuremmaksi tänä vuonna.”

Supermetrics on saavuttanut vankan aseman kohdeyleisönsä keskuudessa ympäri maailmaa ja on tänä päivänä yksi maailman menestyneimmistä alansa yrityksistä. Supermetrics on ollut tiennäyttäjänä käyttäjäystävällisten datatyökalujen luojana. Kun perinteiset datatyökalut on suunniteltu pääasiassa insinööreille, Supermetricsin tuotetta voivat käyttää kaikki. Näin se on demokratisoinut dataa yrityksissä ja mahdollistanut sen hyödyntämisen myös ei-teknisille työntekijöille.

“Markkinointidatan sofistikoitunut integrointi sadoilta eri alustoilta ja tietovarastoista on monen yrityksen haaste. Datan räjähdysmäinen kasvu ja siiloutuminen eri kohteisiin vaikeuttaa seurantaa, raportointia ja analysointia, joten markkinointialan dataongelma ei ole häviämässä –  päinvastoin. Hienostuneista datan integrointiratkaisuista on tulossa yritysten elinehto”, Thuneberg jatkaa.

Supermetricsin yli 17 000 asiakkaan joukkoon kuuluu liuta nimekkäitä yrityksiä ja organisaatioita, kuten HubSpot, Volvo, Dow Jones, Fox, Neste, Fortum, Sanoma, SOK ja Posti. Läheisiin yhteistyökumppaneihin kuuluu mm. Spotify ja LinkedIn.

Haastattelupyynnöt ja lisätietoja:

Merja Turpeinen, SagaSocial
merja@sagasocial.com

Kuvat

Supermetricsin johtoryhmä 2022
Supermetricsin tiimi koolla Kaivokadun toimistolla.

Supermetrics Oy
Kaivokatu 10 A

Supermetrics
Supermetrics on helsinkiläinen yhtiö, jonka tuote on markkinointidatan integraatioon erikoistunut työkalu, jonka avulla on helppo siirtää ja yhdistää dataa datavarastoihin, BI-työkaluihin, sekä helppokäyttöisiin sovelluksiin kuten Google Data Studioon, Google Sheetsiin ja Microsoft Exceliin. Vuonna 2013 perustetulla yrityksellä on yli 17 000 asiakasta 120 maassa. Yli 260 työntekijän Supermetricsillä on toimistot Helsingissä, Dublinissa, Vilnassa, Atlantassa ja Singaporessa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Supermetrics Oy

/EMBARGO/ Datakultakuume luo seuraavan polven menestystarinoita: Huippukannattava suomalainen Supermetrics keräsi 250 miljoonan euron valuaatiolla 40 miljoonan euron potin nimekkäiltä kansainvälisiltä rahoittajilta25.8.2020 09:00:00 EEST | Tiedote

Vapaa julkaistavaksi 25.8 kello 9.00. Dataintegraation automatisointiin erikoistunut Supermetrics saa kierroksen myötä taakseen kovia nimiä. Yleensä vain amerikkalaisiin yrityksiin keskittyvän IVP:n portfoliosta löytyvät muun muassa Netflix, Slack ja Twitter. Kierrosta johtaneen Highland Europen portfolioon kuuluvat niin ikään kotimaiset Wolt ja Smartly. Omistajajoukkoon liittyvät myös Supercell CEO Ilkka Paananen, sekä Datadog CPO Amit Agarwal. Myös jo aiemmin Supermetricsiin sijoittanut OpenOcean kasvattaa kierroksella osuuttaan.

Suomalainen Supermetrics jatkaa poikkeuksellista kasvuaan maailmalla ja saa CFO:n Woltilta26.2.2020 14:39:36 EET | Tiedote

Supermetricsin kansainvälisestä kasvusta poikkeuksellisen tekee sen kannattavuus. Viime vuoden liikevaihto ylsi 13,7 miljoonaan euroon ja kasvua kertyi 119 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Liikevoittoa Supermetrics teki arviolta 35 prosenttia. Hyvä kannattavuus on luonnollisesti herättänyt myös sijoittajien huomion, ja monet maailman johtavista kasvuyrityssijoittajista ovat kiinnostuneita sijoittamaan yritykseen. Nyt kasvustrategiaa tukemaan on palkattu talousjohtaja ravintolaruoan kotiinkuljetuksesta tunnetulta Woltilta.

Suomalainen Supermetrics teki poikkeuksellisen tuloksen ja rakennutti hulppeat toimitilat Helsinkiin24.5.2019 09:07:21 EEST | Tiedote

Maailmalla suuren suosion saavuttanut suomalainen Supermetrics teki kasvuyrityksille poikkeuksellisen tuloksen ja nelinkertaisti samalla liikevoittonsa vuodessa. Etenkin markkinoijien keskuudessa suosittu Supermetrics teki viime vuonna 6,2 miljoonan euron liikevaihdon. Kasvua aiempaan vuoteen tuli 181 prosenttia liikevoittoprosentin ollessa kasvuyrityksille poikkeuksellisen korkea 37 prosenttia. Yritys poimi mukaan myös piensijoittajia, muun muassa pitkäaikaisen Qlik toimitusjohtajan, Lars Björkin.