Osuuskauppa ArinaOsuuskauppa Arina

SuperPark Oulu osaksi Osuuskauppa Arinaa

SuperPark-konserni on myynyt SuperPark Oulu Oy:n liiketoiminnan kokonaisuudessaan jo tutulle kumppanille ja osaomistajalle Osuuskauppa Arinalle. Liiketoiminta siirtyy Arinalle 1.2.2021. Toiminta jatkuu SuperPark-brändin alla ja kaikki asiakkaiden lahjakortit, liput, kausikortit ja varaukset pysyvät yhä voimassa.

Kuva: SuperPark Oy

Vuokralaisesta osaksi Arinan palvelukokonaisuutta

SuperPark on liikunnallinen sisäaktiviteettipuisto, jonka monipuolinen sisältö tarjoaa iloa ja elämyksiä kaiken ikäisille liikkujille. Suomessa SuperPark-puistoja on 8 ja lisäksi suomalaisomisteinen konsepti on laajentunut Aasiaan. Ensimmäinen puisto perustettiin Vuokattiin vuonna 2012. Oulun SuperPark avattiin Limingantullin Terminaali-kiinteistöön vuonna 2014 ja uudistettiin kesällä 2020.

Terminaali on Osuuskauppa Arinan omistama liikunta- ja tapahtumakeskus, jossa on useita eri toimijoita. SuperParkinlähes 6 000 m2 tilat sisältävät jatkossakin sisäaktiviteettipuiston lisäksi ravintolan. SuperPark Oulun henkilökunta siirtyy yrityskaupan yhteydessä Osuuskauppa Arinan palvelukseen.

– SuperPark Oulu on ollut alusta lähtien hyvä yhteistyökumppani Original Sokos Hotel Arinalle ja sen vieraille. SuperParkin palvelut, kuten lasten syntymäpäivät, kesäleirit ja työvirepäivät, tarjoavat paljon mahdollisuuksia Arinan omistajille. Aiemmin olemme edesauttaneet lasten ja nuorten liikkumista mm. Kannustajat-tuella ja rakentamalla Ässäkenttiä. SuperPark Oulu kannustaa perheitä liikkumaan ja pitämään samalla hauskaa, sanoo Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

– Arinan tarkoitus on tuottaa omistajille monipuolisia palveluja ja hyötyjä. Iloisen mielen ja liikunnan hyödyn lisäksi omistajamme saavat Bonusta lipuista, tuotteista, ravintolasta sekä esimerkiksi lasten syntymäpäiväjuhlista. Jatkamme puistossa nykyisellä konseptilla ja kehitämme sitä edelleen vastaamaan entistä paremmin omistajiemme tarpeita ja toiveita. Nyt aikaansaatu ratkaisu mahdollistaa uudenlaisen yhteistyön hotellimme kanssa sekä tukee ja edistää alueen kotimaan matkailua, Peltoniemi lisää.

– Oulun SuperPark on ollut koko ajan suosittu alueella ja uskomme vahvasti sille olevan kysyntää myös tulevaisuudessa. Arina on ollut meille hyvä kumppani alusta lähtien ja haluamme yrityskaupalla varmistaa toiminnan laadukkaan jatkon nykyisille ja uusille asiakkaille Pohjois-Suomessa, sanoo SuperPark Oy:n toimitusjohtaja Juha Tanskanen.

SuperPark Oy., toimitusjohtaja Juha Tanskanen, +358 400 415 563, juha.tanskanen@superpark.fi

Osuuskauppa Arina, toimialajohtaja Ulla Peltoniemi, matkailu- ja ravitsemiskauppa, +358 500 516 855, ulla.peltoniemi@sok.fi

Kuva: SuperPark Oy

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Kauppakeskus Valkea muuttaa aukiolojaan 8.3. alkaen – vuokralaiset voivat päättää omista aukioloistaan1.3.2021 16:30:00 EETTiedote

Suomen hallituksen torstaina 25.2. tekemän linjauksen johdosta ja helpottaakseen vuokralaistensa tukalaa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa, Kauppakeskus Valkea siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta suositusaukioloaikoja 8.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Valkean toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaasti tai sulkea liikkeensä. Aukioloaikojen vapautus on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että jokaisen palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa kauppakeskusvalkea.fi:n aukioloaikojen koontisivulta tai yrityskohtaisilta alasivuilta. Kauppakeskus Valkea on parhaan kykynsä mukaan läpi epidemia-ajan pyrkinyt helpottamaan vuokralaistensa tilannetta. Aukioloaikoja vapautettiin myös vuosi sitten maaliskuussa, jolloin vuokralaisilla oli mahdollisuus määritellä itse aukioloaikansa. 28.12. alkaen Valkea on toiminut supistetuin, mutta kaikkia velvoittavin yhteisin

Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy hoitamaan Osuuskauppa Arinan kiinteistöpalveluja26.2.2021 07:56:00 EETTiedote

Osuuskauppa Arina, Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy ovat allekirjoittaneet sopimukset Arinan kiinteistöpalvelujen hoitamisesta. Sopimusten myötä Arina ostaa kiinteistöpalveluja vuositasolla n. 7 Milj. eurolla, työllistäen välillisesti pohjoissuomalaisia kiinteistöalan ammattilaisia. Sopimusten työllistämisvaikutus on n. 100 henkilötyövuotta kokoaikaisiksi muutettuna.

Arina turvasi pohjoista ruokahuoltoa - Myynti kasvoi market- ja rautakaupassa15.2.2021 11:16:31 EETTiedote

”Poikkeusvuosi oli kokonaisuutena onnistunut. Omistajamäärä ja myynti lisääntyivät market- ja rautakaupan kasvaessa, muiden toimialan kärsiessä. Osuustoiminnallinen tulos laski, mutta paikallinen arvonluonti ja verojalanjälki nousivat. Arinalaisten #yksiyhteinenarina-yhteishenki nosti työtyytyväisyyden ja tulospalkkiot ennätystasolle. Iso kiitos vastuullisesta toiminnasta sekä arinalaisille että omistajille”, kiteyttää toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Osuuskauppa Arinan henkilökunnalle ennätykselliset tulospalkkiot koronavuodesta12.2.2021 07:58:00 EETTiedote

Korona-aika on vaatinut koko Osuuskauppa Arinan henkilöstöltä poikkeusolojen keskellä joustoa, sopeutumista sekä työskentelyä yli toimialarajojen uusissa tehtävissä. Haasteellisesta vuodesta huolimatta Arinan tulos on hyvällä tasolla ja tästä syystä Arina palkitsee henkilökuntaansa ennätyksellisillä tulospalkkioilla ja siten kiittää arinalaisia poikkeusvuoden ponnisteluista. Tulospalkkio maksetaan suhteutettuna tehtyjen työtuntien määrään. Kokoaikaisen työntekijän palkkio on yhteensä vuodelta 2020 jopa 2000 €. Yhteensä Arina maksaa tulospalkkioita 4,5 miljoonaa euroa. Tämä on 1,9 milj. € enemmän kuin vuonna 2019.

Kutsu mediatilaisuuteen: Arinan vuosi 2020 ja Tekoja pohjoisen puolesta – Arinan vuodet 2021-11.2.2021 07:56:00 EETKutsu

Aika: Maanantai 15.2.2021 klo 10 – 10:45 Paikka: Teams Osuuskauppa Arina kertoo Teamsin välityksellä yhteenvedon vuodesta 2020 ja tulevien vuosien suunnitelmista. Toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio esittelee vuoden 2020 onnistumiset ja haasteitakin. Paikalla on muitakin johtoryhmän jäseniä. Lopuksi on aikaa kysymyksille. Kysymyksiä voi myös lähettää jo etukäteen osoitteeseen hanna.pikkarainen@sok.fi Ilmoittaudu tilaisuuteen 15.2. klo 9:00 mennessä: https://www.lyyti.in/Mediatilaisuus_Arinan_vuosi_2020_ja_Tekoja_pohjoisen_puolesta__Arinan_vuodet_2021_0451 Mediatilaisuuteen ilmoittautuminen Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille.