Suur-Savon Sähkön hallituksen uudet jäsenet

Suur-Savon Sähkö nimesi tänään hallitukseensa kaksi uutta jäsentä. Valituiksi tulivat Ritva Hänninen Juvalta ja Tuomo Kärnä Luhangasta.

Hallitukseen nimettiin uusina jäseninä:

Ritva Hänninen, fysioterapeutti (YAMK), ammatillinen opettaja, Juva
Tuomo Kärnä, kunnanjohtaja, Luhanka

Hallituksessa jatkavat:
Janne Laine, kaupunginjohtaja, Savonlinna
Tiina Snicker, talousjohtaja, Mikkeli
Kalle Ervasti, asianajaja, Mikkeli
Heikki Pärnänen, agrologi, Rantasalmi

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Janne Laine ja varapuheenjohtajana Tiina Snicker.

Hallintoneuvoston puheenjohtaja jatkaa Jukka Ollikainen ja varapuheenjohtajana Lasse Partanen.

Suur-Savon Sähkö kasvattaa tuulivoimantuotannon kapasiteettia osallistumalla Suomen suurimpaan tuulivoimahankkeeseen Lestijärvellä19.11.2021 11:04:44 EET | Tiedote

Suur-Savon Sähkö Oy nostaa hiilidioksidivapaan sähköntuotannon kapasiteettiaan osallistumalla 15 % omistusosuudella Suomen suurimpaan tuulivoimahankkeeseen osakkuusyhtiönsä Kymppivoima Oy:n kautta. Kokonaisuudessaan Keski-Pohjanmaalle sijoittuvasta 69 tuulivoimalan ja 455,4 MW tuotantotehon laajuisesta hankkeesta Suur-Savon Sähkön osuus on vuosituotantona liki 200 000 MWh. Pelkästään Suur-Savon Sähkön osuus mittavan tuulivoimapuiston tuotannosta vastaa noin kymmenen tuhannen sähkölämmitteisen omakotitalon vuotuista sähkön kulutusta. Tuulipuiston tuotanto alkaa vuoden 2025 alkuun mennessä.

Uusi teknologia lyhentää sähkökatkoja ja pienentää sähköverkkojen kunnossapidon hiilijalanjälkeä – ”vuotuiset kustannussäästöt ovat todella merkittävät”15.11.2021 12:00:00 EET | Tiedote

Evisio luo edellytykset drone- ja tekoälyteknologioihin perustuvalle toimintamallille, jonka ansiosta sähköverkkojen kunnossapitoa voidaan tehdä ennakoivasti ja paljon nykyistä tehokkaammin. Evisio Oy on Suur-Savon Sähkö Oy:n ja Järvi-Suomen Energia Oy:n omistama yhtiö, joka aloittaa toimintansa vuodenvaihteessa.

Suur-Savon Sähkön osavuosikatsaus 1-8/2021: Konserni jatkaa vahvaa investointitasoa29.9.2021 16:55:46 EEST | Tiedote

Konsernin liikevaihto nousi tammi-elokuussa tasolle 146,7 M€ (2020: 98,3 M€). Tulos ennen tilinpäätöksiä ja veroja oli 6,2 M€ (2020: 6,8 M€). Liikevaihtoa on nostanut 1.4.2021 alkaen sähkön vähittäismyyntiyhtiö Loiste Sähkönmyynti Oy:n ostaminen Lumme Energia Oy:n sisaryhtiöksi. Yhdistetyn liiketoiminnan synergiat saadaan hyödynnettyä ensi vuonna. Aatu-myrskyn kustannukset Järvi-Suomen Energia Oy:lle juhannuksen alla nousivat hieman yli kolmeen miljoonaan euroon. Kustannuksista kaksi kolmannesta on vakiokorvauksia asiakkaille, ja yksi kolmannes verkoston korjauskustannuksia.

Vaajakoskella tutkitaan kalaportaiden toimintaa ja selvitetään luonnonmukaisen kalatien rakentamista16.6.2021 17:36:52 EEST | Tiedote

Suur-Savon Sähkö Oy tutkii parhaillaan Jyväskylän Vaajakosken voimalaitoksen kalaportaiden toimintaa vedenalaisen video- ja hahmontunnistusjärjestelmän avulla. Tavoitteena on saada tarkempaa tietoa kalaportaissa liikkuvien kalojen, etenkin järvitaimenten, koosta ja määrästä. Lisäksi käynnissä on alustava kartoitus luonnonmukaisen kalatien rakentamisen mahdollisuuksista Vaajakoskelle. Voimalan lähistöllä liikkuessa voi nähdä maaperätutkimuksen tekijöitä kairausvaunuineen heinäkuun aikana. Hanke toteuttaa maa- ja metsätalousministeriön hallinnoimaa NOUSU-ohjelmaa.

Kohti hiilidioksidineutraalia sähköntuotantoa: Suur-Savon Sähkö kasvattaa tuulivoimantuotannon kapasiteettia osallistumalla Etelä-Pohjanmaan Voima Oy:n tuulivoimahankkeeseen Närpiössä7.6.2021 14:03:07 EEST | Tiedote

Suur-Savon Sähkö Oy kasvattaa hiilidioksidivapaata sähköntuotantoaan omistusosuudella Närpiöön toteutettavasta tuulivoimahankkeesta. Kokonaisuudessaan 17 tuulivoimalan ja 102 MW tuotantotehon laajasta hankkeesta Suur-Savon Sähkön osuus on vuosituotantona noin 9 500 MWh, vastaten noin 450 sähkölämmitteisen omakotitalon vuotuista sähkönkulutusta. Tuulipuiston tuotanto alkaa vuonna 2023.