Svea Ekonomista tulee Svea Bank

Svea Ekonomi suunnittelee toimintansa fuusioimista tytäryhtiöönsä Svea Bank AB:hen. Näin ollen kaikki emoyhtiön ja myös Suomen sivuliikkeen toiminta siirtyy fuusion myötä Svea Bankiin.

Svean liikeidea on tarjota henkilökohtaisesti palvellen rahoitus- ja hallinnointipalveluita niin yrityksille kuin yksityisille. Asiakkaille muutos näkyy pitkällä aikavälillä Svean tarjoomassa, uusien ja laajempien palvelukokonaisuuksien myötä.

"Meille on luonnollinen askel koota kaikki toiminta Svea Bankin alle. Se selkeyttää ja kirkastaa asemaamme markkinassa ja asiakkaidemme suuntaan", sanoo Svea Ekonomi -konsernin toimitusjohtaja Lennart Ågren.

"Erityisesti suomalaisittain tämä tarjoaa meille uusia mahdollisuuksia pitkässä juoksussa", Suomen maajohtaja Pasi Väre lisää.

"Samalla nykyiset asiakkaat voivat olla rauhallisin mielin, sillä ydinpalvelumme säilyvät muuttumattomina fuusiosta huolimatta."

Fuusiointityö on aloitettu ja tulee kestämään syksyn ajan. Muutos on ennen muuta juridinen, eikä vaikuta Svean organisaatioon tai liiketoiminnan harjoittamiseen. Fuusiointisuunnitelma vaatii vielä Ruotsin finanssivalvonnan (Finansinspektionen) hyväksynnän.

Pasi Väre, Suomen maajohtaja, 040 5500 988, pasi.vare@svea.fi