Suomen Vesileikkaus Oy

SVL Groupista Suomen suurin vesi- ja laserleikkaaja

Keuruulainen Suomen Vesileikkaus, tamperelainen Avemet sekä riihimäkeläinen Prolaser muodostavat uuden, toisiaan täydentävän levy- ja putkiaihioiden leikkaamiseen ja jatkojalostamiseen keskittyvän yritysryhmän. Vesi- ja laserleikkaajana SVL Group on kapasiteetiltaan Suomen suurin toimija.

SVL Group käyttää teräksiä ja muita metalleja yli 15 000 tonnia vuodessa. Groupin liikevaihto on noin 30 miljoonaa euroa ja se  työllistää 120 työntekijää. Tuotanto- ja varastotilaa on käytössä noin 15 000 neliömetriä.

SVL Groupin konekanta on moderni ja tehokas, ja koneita on poikkeuksellisen paljon. – Koneiden suuri määrä lyhentää toimitusaikoja ja parantaa toimitusvarmuutta, kertoo toimitusjohtaja Jori Antila. Kolmen toimipaikan voimin asiakas saa joustavasti saman asiantuntevan palvelun ja koko SVL Groupin konekannan käyttöönsä.

Markkinoiden kattavin palveluvalikoima

SVL Group muodostettiin sen jälkeen, kun keuruulainen Suomen Vesileikkaus Oy osti kesällä järeiden teräslevyaihioiden valmistamiseen erikoistuneen tamperelaisen Avemet Oy:n. Avemetin myötä valikoimiin tuli mm. polttoleikkeet ja suurlujuusteräksien vaativat särmäykset 2 000 tonnin puristimella. Samassa omistuksessa oli jo ennestään riihimäkeläinen Prolaser Oy.

Kolmen yrityksen voimien yhdistäminen vahvistaa yhtiöryhmän asemaa voimakkaasti kilpaillulla toimialalla esivalmistettujen komponenttien toimittajana konepajateollisuudelle. – Konsernimme palveluvalikoima on markkinoiden kattavin konepajateollisuuden aihioleikkauksessa, kertoo Jori Antila.

Palvelutarjonta laajeni yhdistymisen myötä sekä leikkausmenetelmissä että materiaaleissa. SVL Group tarjoaa kaikki teollisuuden tarvitsemat leikattavat levyosat sekä hitsausviisteet, särmäykset, mankeloinnit, poraukset ja kierteitykset. Merkittävän lisän konsernille tuo myös sertifikaatti kantaviin teräsrakenteisiin tarvittavien komponenttien CE-merkintään. – Tämä avaa mahdollisuuksia laajentaa toimintaamme rakentamisen alueelle, Antila kertoo.

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot: SVL Group, toimitusjohtaja Jori Antila, 040 565 7062; liiketoimintajohtaja Martti Lahtinen, p. 040 5877 838

Suomen Vesileikkaus Oy
Yritystie 1