Taajuusohjatun häiriöreservin alassäätötuotteen hankintamäärää nostetaan 1.4. alkaen

Taajuusohjatun häiriöreservin alassäätötuotteen hankintamäärä nousee huhtikuussa 200 megawattiin. Seuraavan kerran hankintamäärää arvioidaan vuoden kolmannelle kvartaalille.

Fingrid nostaa taajuusohjatun häiriöreservin (FCR-D) alassäätötuotteen hankintamäärän 200 megawattiin 1. huhtikuuta 2023 alkaen. Tällä hetkellä hankintamäärä on 170 MW. Seuraavan kerran hankintamäärää arvioidaan vuoden 2023 kolmannelle kvartaalille.

Taajuusohjatun häiriöreservin alassäätötuote otettiin Pohjoismaissa käyttöön vuoden 2022 alusta. Reservin tarve Pohjoismaissa on enimmillään 1 400 MW, josta Fingridin osuus on noin 280 MW. Markkinaehtoisen hankinnan määrää lisätään vaiheittain.

Pia Ruokolainen, Fingrid, puh. 030 395 5105
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fingrid.fi

Kuinka osallistua reservimarkkinoille >

Lisätietoa taajuusohjatuista reserveistä >