Taaleri completed an acquisition of a property for Aktia Commercial Properties special investment fund

TAALERI REAL ESTATE                   PRESS RELEASE                6 JULY 2022 AT 9:15 (EEST)

Non‐UCITS Fund Aktia Commercial Properties, a special investment fund managed by Taaleri, completed an acquisition of a store building in Järvenpää on 30 June 2022.

The Järvenpää property was built in 2018 and has a total leasable area of ​​approximately 2,200 square meters. The property is located near the city center of Järvenpää at Pykäläkatu 1. A geothermal system has been installed in the property. Power Finland Oy will continue as a tenant in the property with a long lease agreement.

“This property supplements the portfolio of the fund very well. It’s great that in this market situation we are able to continue to implement the fund's strategy with targets also supporting the fund's climate and sustainability goals,” says the fund's portfolio manager Jukka Sjösten.

The special investment fund Aktia Commercial Properties Fund is an open-end fund that invests in Finnish commercial properties, such as offices, commercial real estate, warehouse real estate and other business-focused real estate. The fund's portfolio management has been outsourced to Taaleri, where a 14-person team of experts manages the fund. The fund's designated portfolio managers are Jukka Sjösten and Salla Kalliola.

For further information, please contact:
Jukka Sjösten, portfolio manager, Taaleri Real Estate, +358 50 352 4906, jukka.sjosten@taaleri.com

Taaleri in brief

Taaleri is a Nordic investment and asset manager with an emphasis on renewable energy and other alternative investments. We channel capital towards economically profitable undertakings that have a lasting positive impact on the environment and society. We are a signatory of the UN Principles for Responsible Investment (UNPRI) since 2010, and we joined the Net Zero Asset Managers initiative in 2021. Taaleri’s vision is to be a Nordic forerunner in alternative investments focusing on sustainability.

Taaleri has two business segments: Private Asset Management and Strategic Investments. Private Asset Management consists of renewable energy, real estate and bioindustry businesses. The Strategic Investments segment includes Garantia Insurance Company Ltd.

Taaleri has EUR 2.3 bn of assets under management in its private equity funds and co-investments. The company has approximately 120 employees. Taaleri Plc is listed on Nasdaq Helsinki.

Aktia Fund Management Company Ltd is the owner of Non‐UCITS Fund Aktia Commercial Properties. You can find more information about the fund on www.aktia.fi

About Taaleri Kiinteistöt

Subscribe to releases from Taaleri Kiinteistöt

Subscribe to all the latest releases from Taaleri Kiinteistöt by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Taaleri Kiinteistöt

Taaleri Kiinteistöt toteutti Aktia Toimitilakiinteistöt -erikoissijoitusrahastolle toimitilakohteen kaupan6.7.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

TAALERI KIINTEISTÖT LEHDISTÖTIEDOTE 6.7.2022 KLO 9.15 Taaleri Kiinteistöt toteutti Aktia Toimitilakiinteistöt -erikoissijoitusrahastolle toimitilakohteen kaupan Taalerin salkunhoidossa oleva Erikoissijoitusrahasto Aktia Toimitilakiinteistöt toteutti kesäkuun lopussa toimitilakiinteistökaupan Järvenpäässä. Järvenpään keskustassa sijaitseva vuonna 2018 rakennettu liikekiinteistö on vuokrattu pitkäaikaisella vuokrasopimuksella myymäläkäyttöön Power Finland Oy:lle. Kiinteistön vuokrattava pinta-ala on noin 2 200 neliömetriä. Kiinteistöön on asennettu maalämpöjärjestelmä. ”Kohteen hankinta täydentää mainiosti rahaston kiinteistösalkkua. On hienoa, että pystymme tässä markkinatilanteessa jatkamaan rahaston strategian toteuttamista kohteella, joka samalla tukee myös rahaston ilmasto- ja vastuullisuustavoitteita”, sanoo rahaston salkunhoitaja Jukka Sjösten. Erikoissijoitusrahasto Aktia Toimitilakiinteistöt on kaikille avoin rahasto, joka sijoittaa suomalaisiin toimitilakiinteistöihin kuten toi

Taalerin rahasto myy kymmenen päiväkotikiinteistöä norjalaiselle Kinlandille25.3.2022 09:00:00 EET | Tiedote