Taaleri Energia

Taaleri Energia completes a EUR 205 million refinancing of Čibuk, a 158 MW Serbian onshore wind farm

TAALERI ENERGIA    PRESS RELEASE  26 SEPTEMBER 2022 AT 13:00 (EEST)

Taaleri Energia has successfully completed a EUR 205 million refinancingof Čibuk, a 158 MW onshore wind farm in Serbia, together with UniCredit, Credit Suisse, Eurobank and OTP Bank. The wind farm is owned by the Taaleri SolarWind I Fund and its co-investors, Finnfund, Masdar and DEG, the German development finance institution.

Kai Rintala, Taaleri Energia’s Managing Director, said: “We are delighted with the outcome of this refinancing which hassignificantly enhanced returns for our investors.”

With 57 GE turbines, Čibuk is the largest wind farm in Serbia and produces enough electricity to supply around 87 000 households and offsetsthe equivalent of around 380 000 tonnes of carbon dioxide during each year of operation.

About Taaleri Energia

Taaleri Energia is a renewable energy developer and fund manager. With 44 professionals, Taaleri Energia has one of the largest dedicated wind and solar investment teams in Europe. The team is currently investing its fifth renewable energy fund, the Taaleri SolarWind II fund, and has a 2.8 GW wind and solar portfolio in Europe, the US, and the Middle East.

Taaleri Energia is ranked by Preqin as one of the most consistent top performing infrastructure fund managers. Taaleri Energia is part of the Taaleri Group, which is listed on the Nasdaq Helsinki stock exchange.

www.taalerienergia.com/en

For more information, please contact:

Kai Rintala, Managing Director, Taaleri Energia, +358 40 162 5711, kai.rintala@taaleri.com
Stephen Ross, Head of Investor Relations, Taaleri Energia, +358 40 7337789, stephen.ross@taaleri.com

About Taaleri Energia

Taaleri Energia
Kasarmikatu 21 B

Subscribe to releases from Taaleri Energia

Subscribe to all the latest releases from Taaleri Energia by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Taaleri Energia

Taaleri Energia jälleenrahoitti 158 megawatin tuulipuiston Serbiassa26.9.2022 13:00:00 EEST | Tiedote

TAALERI ENERGIA LEHDISTÖTIEDOTE 26.9.2022 KLO 13.00 Taaleri Energia jälleenrahoitti 158 megawatin tuulipuiston Serbiassa Taaleri Energia on jälleenrahoittanut Serbiassa sijaitsevan Čibuk-tuulipuiston yhdessä UniCreditin, Credit Suissen, Eurobankin ja OTP Bankin kanssa. Uuden rahoituksen kokonaissumma on noin 205 miljoonaa euroa. Tuulipuiston omistavat Taaleri Aurinkotuuli I -rahasto ja sen kanssasijoittajat, Finnfund, Masdar sekä saksalainen kehitysrahoittaja DEG. ”Olemme erittäin tyytyväisiä jälleenrahoituksen onnistuneesta toteutuksesta, jolla pystyimme parantamaan rahaston tuottoja sijoittajillemme”, kertoo Taaleri Energian toimitusjohtaja Kai Rintala. Čibuk 1 on 57:llä GE-turbiinillaan Serbian suurin tuulipuisto. Vuotuinen sähköntuotanto vastaa noin 87 000 kotitalouden sähkönkulutusta, ja tuulipuiston hiilidioksidikompensaatio on 388 000 tonnia vuodessa. Tietoa Taaleri Energiasta Taaleri Energia on suomalainen uusiutuvan energian hankekehittäjä ja rahastonhoitaja. Yhtiöllä on yksi

Taaleri SolarWind II -rahasto sijoittaa 111 megawatin tuulivoimahankkeeseen Kroatiassa16.8.2022 11:00:00 EEST | Tiedote