Taaleri Energia

Taaleri Energia jälleenrahoitti 158 megawatin tuulipuiston Serbiassa

TAALERI ENERGIA       LEHDISTÖTIEDOTE       26.9.2022 KLO 13.00

Taaleri Energia jälleenrahoitti 158 megawatin tuulipuiston Serbiassa

Taaleri Energia on jälleenrahoittanut Serbiassa sijaitsevan Čibuk-tuulipuiston yhdessä UniCreditin, Credit Suissen, Eurobankin ja OTP Bankin kanssa. Uuden rahoituksen kokonaissumma on noin 205 miljoonaa euroa. Tuulipuiston omistavat Taaleri Aurinkotuuli I -rahasto ja sen kanssasijoittajat, Finnfund, Masdar sekä saksalainen kehitysrahoittaja DEG.

”Olemme erittäin tyytyväisiä jälleenrahoituksen onnistuneesta toteutuksesta, jolla pystyimme parantamaan rahaston tuottoja sijoittajillemme”, kertoo Taaleri Energian toimitusjohtaja Kai Rintala.

Čibuk 1 on 57:llä GE-turbiinillaan Serbian suurin tuulipuisto. Vuotuinen sähköntuotanto vastaa noin 87 000 kotitalouden sähkönkulutusta, ja tuulipuiston hiilidioksidikompensaatio on 388 000 tonnia vuodessa.

Tietoa Taaleri Energiasta

Taaleri Energia on suomalainen uusiutuvan energian hankekehittäjä ja rahastonhoitaja. Yhtiöllä on yksi Euroopan suurimmista tuuli- ja aurinkoenergiaan keskittyvistä sijoitustiimeistä, ja se koostuu yhteensä 44 ammattilaisesta. Tiimi sijoittaa parhaillaan viidettä uusiutuvan energian rahastoa, Taaleri SolarWind II -rahastoa. Taaleri Energia hallinnoi 2,8 gigawatin tuuli- ja aurinkohankkeiden portfoliota Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Lähi-idässä.

Preqin on luokitellut Taaleri Energian yhdeksi johtavista infratoimialan rahastonhoitajista.

Taaleri Energia on osa Taaleri-konsernia, joka on listattu Nasdaq Helsingin pörssissä.

www.taalerienergia.com

Lisätietoja:
Kai Rintala, Toimitusjohtaja, Taaleri Energia, +358 40 162 5711, kai.rintala@taaleri.com
Stephen Ross, sijoittajasuhdejohtaja, Taaleri Energia, +358 40 7337789, stephen.ross@taaleri.com

Taaleri Energia
Kasarmikatu 21 B

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Taaleri Energia

Taaleri Energia completes a EUR 205 million refinancing of Čibuk, a 158 MW Serbian onshore wind farm26.9.2022 13:00:00 EEST | Press release

TAALERI ENERGIA PRESS RELEASE 26 SEPTEMBER 2022 AT 13:00 (EEST) Taaleri Energia completes a EUR 205 million refinancing of Čibuk, a 158 MW Serbian onshore wind farm Taaleri Energia has successfully completed a EUR 205 million refinancingof Čibuk, a 158 MW onshore wind farm in Serbia, together with UniCredit, Credit Suisse, Eurobank and OTP Bank. The wind farm is owned by the Taaleri SolarWind I Fund and its co-investors, Finnfund, Masdar and DEG, the German development finance institution. Kai Rintala, Taaleri Energia’s Managing Director, said: “We are delighted with the outcome of this refinancing which hassignificantly enhanced returns for our investors.” With 57 GE turbines, Čibuk is the largest wind farm in Serbia and produces enough electricity to supply around 87 000 households and offsetsthe equivalent of around 380 000 tonnes of carbon dioxide during each year of operation. About Taaleri Energia Taaleri Energia is a renewable energy developer and fund manager. With 44 professio

Taaleri SolarWind II -rahasto sijoittaa 111 megawatin tuulivoimahankkeeseen Kroatiassa16.8.2022 11:00:00 EEST | Tiedote

TAALERI ENERGIA LEHDISTÖTIEDOTE 16.8.2022 KLO 11.00 Taaleri SolarWind II -rahasto sijoittaa 111 megawatin tuulivoimahankkeeseen Kroatiassa Taaleri SolarWind II -rahasto on ostanut Zadarin tuulipuiston ja investoi siihen yhdessä Encron kanssa. Encro on Kroatian suurin tuulienergian tuottaja ja hankkeen alkuperäinen kehittäjä. Tuulipuisto sijaitsee Zadarin maakunnassa, noin 300 km Zagrebista kaakkoon. Hanke koostuu 25:stä Nordexin toimittamasta voimalasta, joiden tuotantokapasiteetti on yhteensä 111 megawattia ja vuotuinen sähköntuotanto noin 317 gigawattituntia. Tuulipuisto tuottaa valmistuttuaan sähköä noin 85 000 kotitaloudelle ja sähköntuotannon vuotuinen hiilidioksidikompensaatio on noin 78 000 tonnia. Hankkeen rakennustyöt ovat alkaneet vuoden 2021 toisella neljänneksellä, ja tuulipuiston odotetaan olevan tuotannossa vuoden 2023 viimeisellä neljänneksellä. Encro on kehittänyt tuulipuiston ja vastaa hankkeen rakennuttamisesta sekä tuotantovaiheen käytönvalvonnasta. Nordex puolestaan