Taaleri Kiinteistöt toteutti Aktia Toimitilakiinteistöt -erikoissijoitusrahastolle toimitilakohteen kaupan

TAALERI KIINTEISTÖT                   LEHDISTÖTIEDOTE                       6.7.2022 KLO 9.15

Taalerin salkunhoidossa oleva Erikoissijoitusrahasto Aktia Toimitilakiinteistöt toteutti kesäkuun lopussa toimitilakiinteistökaupan Järvenpäässä.

Järvenpään keskustassa sijaitseva vuonna 2018 rakennettu liikekiinteistö on vuokrattu pitkäaikaisella vuokrasopimuksella myymäläkäyttöön Power Finland Oy:lle. Kiinteistön vuokrattava pinta-ala on noin 2 200 neliömetriä. Kiinteistöön on asennettu maalämpöjärjestelmä.

”Kohteen hankinta täydentää mainiosti rahaston kiinteistösalkkua. On hienoa, että pystymme tässä markkinatilanteessa jatkamaan rahaston strategian toteuttamista kohteella, joka samalla tukee myös rahaston ilmasto- ja vastuullisuustavoitteita”, sanoo rahaston salkunhoitaja Jukka Sjösten.

Erikoissijoitusrahasto Aktia Toimitilakiinteistöt on kaikille avoin rahasto, joka sijoittaa suomalaisiin toimitilakiinteistöihin kuten toimistoihin, liikekiinteistöihin, varastokiinteistöihin ja muihin yritystoimintaan keskittyviin kiinteistöihin. Rahaston salkunhoito on ulkoistettu Taaleri Kiinteistöille, jossa 14 hengen asiantuntijatiimi hoitaa rahastoa. Rahaston nimettyinä salkunhoitajina toimivat Jukka Sjösten ja Salla Kalliola.

Lisätietoja:

Jukka Sjösten, salkunhoitaja, Taaleri Kiinteistöt, 050 352 4906, jukka.sjosten@taaleri.com

Taaleri lyhyesti

Taaleri on pohjoismainen pääomarahastoyhtiö, joka keskittyy uusiutuvaan energiaan ja muihin vaihtoehtoisiin sijoituksiin. Ohjaamme pääomia taloudellisesti tuottaviin kohteisiin, joilla on kestävä ja myönteinen vaikutus ympäristöön ja yhteiskuntaan. Allekirjoitimme vuonna 2010 YK:n vastuullisen sijoittamisen periaatteet (UNPRI), ja liityimme vuonna 2021 Net Zero Asset Managers -aloitteeseen. Visiomme on olla pohjoismainen edelläkävijä kestävään kehitykseen painottuvissa vaihtoehtoisissa sijoituksissa.

Taalerilla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Pääomarahastot ja Strategiset sijoitukset. Pääomarahastot koostuu uusiutuvan energian, kiinteistöjen ja bioteollisuuden liiketoiminnoista. Strategiset sijoitukset -segmenttiin kuuluu Vakuutusosakeyhtiö Garantia.

Taalerilla on pääomarahastoissaan ja kanssasijoituksissaan hallinnoitavia varoja 2,3 miljardia euroa, ja yhtiön palveluksessa on noin 120 henkeä. Taaleri Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä.

Erikoissijoitusrahasto Aktia Toimitilakiinteistöt rahastoa hallinnoi Aktia Rahastoyhtiö Oy. Lisätietoa rahastosta sivuilta www.aktia.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Taaleri Kiinteistöt

Taaleri completed an acquisition of a property for Aktia Commercial Properties special investment fund6.7.2022 09:15:00 EEST | Press release