Taalerin osakkuusyhtiö Fellow Finance arvioi listautumista Nasdaq First North Finland -markkinapaikalle

TAALERI OYJ                                 PÖRSSITIEDOTE                          29.8.2018

TAALERIN OSAKKUUSYHTIÖ FELLOW FINANCE ARVIOI LISTAUTUMISTA NASDAQ FIRST NORTH FINLAND -MARKKINAPAIKALLE

Taalerin Oyj:n osakkuusyhtiö Fellow Finance Oyj:n (”Fellow Finance” tai ”Yhtiö”) hallitus on tänään päättänyt selvittää ja arvioida Yhtiön listaamista Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle First North Finland -markkinapaikalle. Arviointiprosessi toteutetaan vuoden 2018 aikana.

Fellow Finance on välitetyn rahoituksen määrällä mitattuna Pohjoismaiden johtava lainamuotoista joukkorahoitusta tarjoava finanssialan teknologia- ja palveluyritys. Yhtiö on erikoistunut tarjoamaan perinteiselle pankkirahoitukselle vaihtoehtoisia rahoitus- ja sijoitusratkaisuja yksityishenkilöille ja yrityksille. Yhtiö on välittänyt vertaislainoja kuluttajille, lainamuotoista joukkorahoitusta yrityksille sekä laskurahoitusta yrityksille yhteensä yli 280 miljoonalla eurolla palvellen lähes 410 000 asiakasta. Yhtiön tarjoamaa joukkorahoitusalustaa käyttää sijoittajat noin 50 maasta ja yhtiö välittää rahoitusta Suomessa, Ruotsissa, Saksassa ja Puolassa. Taaleri on Yhtiön suurin omistaja 45,7 prosentin omistusosuudella.

”Taaleri on ollut osana Fellow Financen tarinaa vuodesta 2015. Halusimme tarttua tähän mahdollisuuteen, koska uskomme rahiotusmarkkinan muuttuvan voimakkaasti ja koimme Fellow Financen olevan selvästi yksi edelläkävijöistä tällä alueella. Koemme Taalerilla, että Fellow Financen voimakkaaseen kasvuun tähtäävän strategian toteuttamisen edistämiseksi nyt on hyvä hetki arvioida listautumista. Haluamme olla jatkossakin mukana tukemassa Fellow Financen menestystarinaa, ja Taalerin tavoitteena on olla merkittävä osakkeenomistaja myös mahdollisen listautumisen jälkeen”, toteaa Taalerin toimitusjohtaja Juhani Elomaa.

Fellow Finance on kasvanut voimakkaasti ja hyvin kannattavasti toimintahistoriansa aikana. Vuonna 2017 Yhtiön liikevaihto kasvoi 55 prosenttia 8,7 miljoonaan euroon ja liikevoitto oli 2,5 miljoonaa euroa eli 28,8 prosenttia liikevaihdosta. Liikevaihto kasvoi 30.6.2018 päättyneen kuuden kuukauden jakson aikana 5,6 miljoonaan euroon eli 43 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Liikevoitto oli 30.6.2018 päättyneen kuuden kuukauden jakson aikana 1,7 miljoonaa euroa eli 30,0 prosenttia liikevaihdosta.

Fellow Financen tavoitteena on jatkossakin kasvaa voimakkaasti ja olla Euroopan johtava joukkorahoituspalvelu henkilöille ja yrityksille.

Evli Pankki Oyj ja Asianajotoimisto Borenius Oy toimivat listautumista koskevan selvitystyön neuvonantajina.

Taaleri Oyj

Toimitusjohtaja, Juhani Elomaa, Taaleri Oyj, puh. 040 778 9020, juhani.elomaa@taaleri.com

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssiryhmä, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri-konserni koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: Varainhoito, Rahoitus ja Energia. Taalerin palvelut on suunnattu institutionaalisille sijoittajille, yrityksille sekä yksityishenkilöille. Konsernin liiketoiminnalliset tytäryhtiöt ovat: Taaleri Varainhoito Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Pääomarahastot Oy-konserni, Taaleri Sijoitus Oy-konserni, Taaleri Energia Oy-konserni sekä Vakuutusosakeyhtiö Garantia. Lisäksi Taalerilla on osakkuusyhtiöt Fellow Finance Oyj, joka tarjoaa vertaislainapalveluja, Ficolo Oy, joka kehittää datakeskuksia sekä Turun Toriparkki Oy ja Munkkiniemi Group Oy, jotka ovat kiinteistöhankeyhtiöitä.

Taalerilla oli kesäkuun 2018 lopussa hallinnoitavia varoja 6,0 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita 4 600. Taaleri Oyj:llä on noin 4 100 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme:

www.taaleri.com
www.fellowfinance.fi
www.garantia.fi

Taaleri Twitterissä

Sophie Jolly, viestintäjohtaja, sophie.jolly@taaleri.com, puh. 040 828 7317

Suomi sai neljä kasvihuonekaasuja mittaavaa ICOS-huippututkimusasemaa lisää4.12.2018 10:38:00 EETTiedote

Suomi sai neljä kasvihuonekaasuja mittaavaa ICOS-huippututkimusasemaa lisää HELSINKI, Finland, Dec. 04, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Eurooppalainen tutkimusverkosto ICOS (Integrated Carbon Observation System) on sertifioinut 15 uutta kasvihuonekaasuja mittaavaa asemaa standardoidun datan tuottamiseen. Myös neljä suomalaista asemaa, Ilmatieteen laitoksen Pallaksen ja Lettosuon sekä Helsingin yliopiston Hyytiälän ja Värriön mittauspaikat, saivat sertifikaatin. Tutkimusverkoston tuottama tieto paljastaa hiilidioksidin ja muiden kasvihuonekaasujen päästöt ja nielut Euroopassa. Alueelliset kasvihuonekaasumittaukset ovat välttämättömiä ilmastonmuutoksen ymmärtämiseksi, etenemisen ennustamiseksi ja hillitsemiseksi. Mittaustieto on yhä tärkeämpää, sillä kasvihuonekaasujen määrä ilmakehässä lisääntyy nopeasti. Kasvihuonekaasut sitovat lämpöä ilmakehään ja lämmittävät sitä entistä enemmän. ICOS, Integrated Carbon Observation System, on kasvihuonekaasuja mittaava tutkimusverkosto, jolla on yli 130 mi

This is a test from GlobeNewswire16.11.2018 20:57:00 EETTiedote

This is a test from GlobeNewswire LONDON, Nov. 16, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- This is a test from GlobeNewswire. Readers are advised to disregard. TESTING -- TESTING -- TESTING -- TESTING -- TESTING -- TESTING -- TESTING -- TESTING -END- CONTACT: Karen Yu Senior Director, Global Head of GlobeNewswire Media Relations Direct: +1 310 258 6917 Mobile: +1 626 389 7427 or David Didier Lislet Manager, GlobeNewswire Media Relations, EMEA Phone: +33 185 341 347