Täältä tulee Alfie, kissa, joka mullistaa koko naapuruston arjen – Rachel Wellsin hurmaava sarja ihmisten ongelmia ratkovasta kissasta alkaa

Alfie – kissa kynnyksellä on tarina kodittomaksi jääneestä kissasta, joka löytää uudeksi kodikseen kokonaisen naapuruston. Samalla herkuille ja hellinnälle perso kehrääjä auttaa kotikatunsa asukkaita löytämään seuraa toisistaan. Sunday Timesin bestselleriksi ja hyvän mielen hitiksi muodostunut Alfie-sarja valloittaa nyt suomalaiset kissafanit.

Kun Alfien iäkäs omistaja kuolee, kissa huolestuu tajutessaan, että sen kohtaloksi on koitumassa löytöeläinkoti. Neuvokkaalle Alfielle tämä ei sovi, vaan se päätyy etsimään itselleen uutta huolenpitäjää. Päivien vaeltamisen ja vastoinkäymisten jälkeen se päätyy Edgar Roadin naapurustoon, jonka asukkaiden kynnykseltä toiselle se alkaa vaeltaa ruuan ja rapsutusten toivossa.

Ensin ovilla kiertävään kulkukissaan suhtaudutaan penseästi, mutta pian Alfien uuden kotikadun asukkaat huomaavat kissan tuovan iloa ja valoa elämän synkimpiinkin käänteisiin. Kissasta tulee Edgar Roadin naapurustolle yhtä tärkeä kuin naapurustosta kissalle.

Ison-Britannian Devonissa asuva kirjailija Rachel Wells on pienestä pitäen omistanut kissoja. Ennen kirjailijanuraansa hän työskenteli Lontoossa markkinoinnin parissa, ja palattuaan kotiseuduilleen Wells alkoi kirjoittaa kirjasarjaa lempieläimestään. Alfie – kissa kynnyksellä oli menestys ilmestyessään Isossa-Britanniassa, minkä myötä valloittava sarja on kasvanut jo seitsenosaiseksi ja sen käännösoikeudet on myyty ympäri maailmaa.

Nyt valloittava Alfie on valmis hurmaamaan kissojen ystävät myös Suomessa. Kissan näkökulmasta kirjoitettu kirja on täydellistä luettavaa jokaiselle, joka kaipaa arkeensa sellaista iloa ja lämpöä, jota vain lemmikki voi ympärilleen tuoda.

Haastattelupyynnöt, arvostelukappaleet ja lisätiedot: anni.gullichsen@otava.fi

Rachell Wells kissansa kanssa.

Toimittaja Jussi Lehmusvesi mietti, miten saisi lapsensa lukemaan – syntyi tarina, jota ei voisi jättää kesken21.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Mitä tapahtuu, kun klassikkosatu Robin Hoodista ja hänen iloisista veikkosistaan kohtaa supernolon iskän? Arianan aikamatkat – Robin Hoodin jäätävä pläts on Jussi Lehmusveden ja Christer Nuutisen jännittävän ja hillittömän hauskan kirjasarjan avaus. Viihdyttävän tarinan taustalla myös kyseenalaistetaan perinteisten satukirjojen paikoin vanhentunutta arvomaailmaa.

Millainen ihminen Danny on kulissien takana? Pirjo Kemppisen uutuuskirja Tuntematon Danny on rehellinen muotokuva legendaarisesta viihdetaiteilijasta13.10.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Musiikkineuvos Ilkka ”Danny” Lipsanen on luonut uraa viihdemaailman huipulla 57 vuotta ja julkaissut 102 listahittiä. Mutta minkälainen ystävä, puoliso, kollega, isä, työnantaja ja yhteistyökumppani Danny on ollut? Toimittaja Pirjo Kemppisen uutuuskirja Tuntematon Danny kuvaa legendaarisen viihdetaiteilijan julkisuudelta piilossa pysyneitä puolia.

Entinen karhuryhmäläinen ja huumepoliisi kertovat, miten toimia arjen vaikeissa kohtaamisissa11.10.2021 00:00:00 EEST | Tiedote

Oli kyseessä ristiriita työpaikalla, jännittävä liikeneuvottelu, keskustelu perheen säännöistä murrosikäisen kanssa tai haastava rikollisen kuulustelu, neuvottelun perustilanne on sama: mukana on voimakkaita tunteita, vastakkaiset intressit, persoonallisuuseroja, epäluottamusta ja stressiä. Ymmärtämällä ihmismielen toimintaa neuvottelutilanteessa ja neuvottelutaidoilla voi hallita neuvottelun kulkua ja päästä tehokkaammin tavoitteisiinsa.