Taco Bell avaa uuden ravintolan Turkuun

Taco Bell -pikaruokaravintolaketju laajenee syyskuussa Turun Hansakortteliin. Taco Bell -ravintoloissa halutaan panostaa muun muassa asiakaskokemukseen ja ostamisen sujuvuuteen Restis-mobiilisovelluksen sekä itsepalvelukassojen muodossa. Tacoja saa myös tilattua suoraan kotiin Wolt-kuljetuspalvelun kautta. Uusi ravintola on tähän mennessä ketjun suurin.
Taco Bell Turku avaa ovensa 12. syyskuuta.

Taco Bell -pikaruokaravintolaketjun laajeneminen jatkuu, kun ketju avaa kymmenennen ravintolansa torstaina 12. syyskuuta Turun Hansakortteliin osoitteeseen Eerikinkatu 15. Turun ravintola on järjestyksessään toinen pääkaupunkiseudun ulkopuolinen ravintola heti Lappeenrannan ravintolan jälkeen. Pääkaupunkiseudulla Taco Bell -ravintoloita on syksyn tullen yhteensä kahdeksan Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla.

”Taco Bell -fanit ovat odottaneet kovasti ravintolaa Turkuun ja nyt pääsemme heidän toiveisiinsa vastaamaan. Sijaintina Hansakortteli on erinomainen ja uskomme, että kysyntää herkullisille tacoille riittää”, kertoo Taco Bell Suomen ketjujohtaja Sarita Lehtinen.

”Taco Bell täydentää hyvin Hansakorttelin ravintolatarjontaa ja tuo Turun keskustaan vahvan ja vetovoimaisen kansainvälisen ravintolaketjun. Ravintolan sijainti Hansakorttelissa on sellainen, että se pystyy palvelemaan laajoilla aukioloajoilla kauppakeskuksen aukioloista riippumatta”, sanoo Hansakorttelin kauppakeskusjohtaja Timo Palviainen.

Turun uusi ravintola tulee olemaan tähän mennessä suurin Taco Bell -ravintola 148:lla asiakaspaikalla kahdessa kerroksessa. Uutta ravintolaa varten rekrytoidaan 5–6 shift lead -tason työntekijää (esimiestä) ja noin 20 team member -tason työntekijää (työntekijää). Rekrytointi käynnistyy kesäkuun lopussa.

Enemmän kuin pelkkiä tacoja

Etelä-Kaliforniasta lähtöisin oleva Taco Bell on enemmän kuin pelkkiä tacoja. Brändin Live Más (elä enemmän) -elämänasenne huokuu iloa ja halua tehdä asioita uudella tavalla, mikä näkyy myös brändin tekemisessä. Esimerkiksi keväällä 2019 järjestetty Beats at the Bell DJ-kilpailu antoi nuorille lahjakkaille DJ:lle mahdollisuuden ponnahtaa koko kansan suosioon.

Asiakaskokemus on myös tärkeässä osassa Taco Bell -ketjun palvelukulttuuria, joten siihen sekä ostamisen sujuvuuteen on kiinnitetty huomiota itsepalvelukassojen muodossa sekä mobiilitilaamisella Restis-sovelluksen kautta. Herkullisia tacoja saa tilattua myös kotiovelle asti kuljetuspalvelu Woltin kautta.

”Itsepalvelukassat ja Restis sujuvoittavat ostamista varsinkin silloin, kun asiakkaita on paljon ja jonot äityvät pitkiksi. Näiden uusien kanavien kautta tilattaessa oma tilaus ohittaa muutaman jonottavan asiakkaan helposti, kannattaa siis rohkeasti kokeilla”, kannustaa aluepäällikkö Nina Määttä.

Suomen ensimmäinen Taco Bell -ravintola avattiin syksyllä 2017 Helsingin keskustaan. Taco Bell -ravintoloissa on avokeittiö, joka toimii näyttämönä tilauksesta valmistettaville herkuille. Keittiössä valmistuvat Taco Bellin suositut innovaatiotuotteet Crunchwrap Supreme ja Tacos Supreme sekä herkulliset burritot, bowlit ja quesadillat. Ketjun tavoitteena on laajentaa ravintolaverkostoa ja potentiaalisia liikepaikkoja haetaan ympäri Suomen.

Sarita Lehtinen, ketjujohtaja Taco Bell Suomi, +358 40 527 6899, sarita.lehtinen@restel.fi

Taco Bell Turku avaa ovensa 12. syyskuuta.

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu noin 170 ravintolaa, työllistäen yli 2 600 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, HelmiSimpukka-, O'Learys-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtumaravintolat.

Yum! Brands Inc:in tytäryhtiö Taco Bell Corp. on maailman johtava meksikolaistyylinen pikaruokaravintolabrändi. Taco Bell valmistaa taconsa, burritonsa ja muut tunnetut tuotteensa aina tilauksesta ja asiakkaan toiveen mukaisesti, ja tuotteissa on runsaat maut ja laadukkaat raaka-aineet. Maailmanlaajuisesti ketjun ravintoloissa vierailee yli 40 miljoonaa asiakasta viikoittain, ja heille halutaan tarjota poikkeuksellista arvoa sekä loistavaa palvelua. Yhdysvaltojen ulkopuolella Taco Bellillä on yli 360 ravintolaa yhteensä 27 maassa ja brändin tavoitteena on laajentaa kansainvälinen toimintansa tuhanteen ravintolaan vuoteen 2022 mennessä. Yritys ja sen franchise-sopimuksella toimivat yrittäjät pyörittävät yhteensä yli 7 000 ravintolaa, joiden myynti on yli 9 miljardia dollaria vuodessa. Vuoteen 2022 mennessä brändi haluaa saavuttaa maailmanlaajuisesti 15 miljardin dollarin myynnin ja operoida yhteensä 9 000 ravintolaa.