Tähtilauluyhtyeen The Manhattan Transferin Tampereen konsertti saatiin pelastettua

Maanantain 14.11.2022 klo 19 The Manhattan Transfer -yhtyeen konsertti järjestetään suunnitellun mukaisesti Tampere-talossa. Yhtyeen 50-vuotisjuhlakiertueen lähipäiville osuneet Oulun ja Kuopion konsertit jouduttiin perumaan tapahtumajärjestäjän konkurssin vuoksi. Tampereen konserttiin on vielä mahdollista ostaa lippuja.

The Manhattan Transfer -yhtyeen 50-vuotisjuhlakonsertti järjestetään Tampere-talossa

The Manhattan Transferin 50-vuotisjuhlakiertueen alkuperäinen tapahtumajärjestäjä RH Entertainment on asetettu konkurssiin perjantaina 11.11.2022. Tampere-talo pystyi kuitenkin sopimaan konsertin järjestämisestä pesänhoitajan kanssa ja konsertti saadaan järjestettyä. Tampere-talo toimii konserttisalien vuokraajan roolinsa lisäksi myös promoottorina, joka järjestää lukuisia tapahtumia vuodessa.

”Meille on tärkeää, että lippunsa konserttiin ostaneet ihmiset saavat mahdollisuuden kokea odottamansa musiikkielämyksen Tampereella. Heti konsertin alkuperäisen tapahtumajärjestäjän konkurssista kuultuamme lähdimme aktiivisesti neuvottelemaan pesänhoitajan ja yhtyeen kanssa konsertin toteuttamisesta Tampere-talon tuotantona”, kertoo Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

Maailman parhaaksi lauluyhtyeeksi tituleerattu The Manhattan Transfer on myynyt miljoonia albumeita uransa aikana, ja on yksi maailman suosituimmista ja innovatiivisimmista lauluyhtyeistä. The Manhattan Transfer on saanut uransa aikana lukuisia Grammy-palkintoja ja muita tunnustuksia, yhtye on mm. valittu Vocal Group Hall of Fameen vuona 1998.

Yhä aktiivisesti konsertoiva kvartetti on viihdyttänyt yleisöä jo vuosia sellaisilla hiteillä kuin The Boy from New York City, Until I Met You (Corner Pocket), Why Not! ja Route 66. Juhlakonserttien ohjelmistoon yhtye poimii kappaleita koko 50-vuotisen uransa ajalta.

”Suomi tunnetaan kansainvälisten artistien ja managerien keskuudessa erittäin luotettavana maana. Yleensä kaikki järjestelyt konserttien ja kiertueiden osalta sujuvat mallikkaasti, ja Suomeen on hieno tulla konsertoimaan tämänkin takia. Tämän kiertueen kohdalla yhtyeellä on käynyt nyt huono tuuri, ja olemme todella iloisia siitä, että kiertueen Tampereen konsertti saadaan toteutettua”, kertoo The Manhattan Transfer -yhtyeen manageri Catherine Mayer.

The Manhattan Transfer 50th Anniversary Tour
Ma 14.11.2022 klo 19, Tampere-talo, Pieni sali
Liput 69/64,40/59,90 €

Kuvat yhtyeestä mediapankista

The Manhattan Transfer -yhtyeen Suomen kiertue sai yllättäviä käänteitä alkuperäisen tapahtumajärjestäjän konkurssin vuoksi.

Kirjafestariviikonloppu keräsi Tampere-taloon lähes 10 000 kävijää8.12.2022 14:52:43 EET | Tiedote

Toista kertaa järjestetyt Tampereen Kirjafestarit pidettiin Tampere-talossa 3.–4.12.2022. Kulttuurintäyteinen viikonloppu käynnistyi perjantaina kirjailija Tove Janssonia juhlistaneella Tove-festivaalilla, ja huipentui Kirjafestareillakin uusilla teoksillaan esiintyneiden psykoterapeutti Maaret Kallion ja muusikko Mikko Kuustosen Tunteita ja tietoa -iltaan. Yhteensä Tampere-talon tapahtumissa kävi viikonlopun aikana lähes 10 000 asiakasta, joista noin 4 500 vieraili Kirjafestareilla.

The Ukrainian National Ballet of Odessan ensivierailu Suomeen toteutuu joulukuussa alkuperäisen tapahtumajärjestäjän konkurssista huolimatta1.12.2022 09:01:53 EET | Tiedote

Arvostettu ukrainalainen balettiryhmä The Ukrainian National Ballet of Odessa saapuu ensivierailulle Suomeen joulukuussa. Yhdeksän kaupunkia kattavan Joutsenlampi-baletin Suomen kiertue oli vaakalaudalla alkuperäisen tapahtumajärjestäjä RH Entertainmentin konkurssin vuoksi. Tampere-talo Oy on sopinut konkurssipesän kanssa kiertueen täysimittaisesta tuottamisesta. Jo ostetut liput käyvät sellaisenaan. Tampere-talo lahjoittaa ukrainalaisille pakolaisille ilmaisia lippuja Tampereen esitykseen.

Tampereen Kirjafestareiden kansainvälisenä tähtivieraana ruotsalainen menestyskirjailija Alex Schulman28.11.2022 07:45:00 EET | Tiedote

Pirkanmaan suurin kulttuurijuhla Tampereen Kirjafestarit kerää kirjallisuuden ja kulttuurin ystävät Tampere-taloon 3.–4.12.2022. Kotimaisten kärkikirjailijoiden ohella Tampereen Kirjafestareilla nähdään tänä vuonna myös kansainvälisiä tähtiä. Ruotsalainen podcast-julkkis ja menestyskirjailija Alex Schulman on saavuttanut Suomessakin suuren fanikunnan vaikuttavilla autofiktiivisillä kirjoillaan. Kirjailijaa haastattelevat muiden syksyn suurten kirjamessujen ohjelmapäälliköt, kirjailija ja Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Vilja-Tuulia Huotarinen ja toimittaja, Helsingin Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Ville Blåfield.

Bisnes ja kulttuuri -seminaari ”Tosifani vai kädenlämpöinen kanta-asiakas?”16.11.2022 12:00:00 EET | Tiedote

Tervetuloa Bisnes ja kulttuuri -seminaariin keskiviikkona 16.11. klo 12–16 Tampere-talon Duetto-saliin. Luvassa on inspiroivia puheenvuoroja fanittamisesta sekä fani- ja kanta-asiakasyhteisöjen rakentamisesta. Pääpuhujina ovat erilaisten faniyhteisöjen kanssa työtä tekevät Särkänniemen kaupallinen johtaja Heikki Ihanamäki, Ilves-Hockeyn Antti Tuomisto sekä ja ProPromotionin Taija Holm. Tapahtumassa jaetaan Kulttuurikummien toimesta Vuoden kummisuhde -palkinto.

Besvikelsen var stor då coronarestriktionerna för ett år sedan i sista stund flyttade föreställningarna av Snödrottningen. Nu, byggt på finländsk sisu och ett rågat mått mod, får publiken äntligen se isbaletten – den största satsningen på scenkonst i Finland genom tiderna. Förhandlingar om en internationell arenaturné pågår.