Taidemenujen innoittajana avantgarden kuningatar Natalia Goncharova

Ateneum-Taidemenu on Ateneumin taidemuseon ja HOK-Elannon ravintoloiden tarjoama kokonaisvaltainen maku- ja kulttuurielämys. Se sisältää näyttelyn inspiroiman monipuolisen menun sekä pääsylipun Ateneumiin, jossa on nähtävillä Natalia Goncharovan näyttely.

Natalia Goncharova: Omakuva keltaisten liljojen kanssa (1907–1908). Tretjakovin galleria. © Tretjakovin galleria. © Kuvasto 2020. Yksityiskohta.

Taidemenu on nautittavissa 27.2.–17.5.2020 Salvessa ja Vltavassa. Asiakas saa pääsylipun Ateneumiin ravintolasta, mutta voi tutustua näyttelyyn joko ennen ateriaa tai sen jälkeen. Menu on edullisempi S-Etukortilla.

Natalia Goncharova (1881–1962) tunnetaan Venäjän avantgarde-taiteen keskushahmona, joka inspiroi niin Venäjän kuin Länsi-Euroopan kokeellisia taiteilijoita. Näyttely esittelee laajasti taiteilijan tuotantoa 1900-luvun neljältä ensimmäiseltä vuosikymmeneltä: maalauksia, kuvituksia, pukuja, lavastusluonnoksia ja balettitaltiointeja.

– Taidemenujen suunnittelu alkaa teosesittelystä, jossa paneudumme Ateneumin asiantuntijoiden johdolla niin taiteilijaan kuin esillä oleviin teoksiinkin. Niistä lähtee inspiraatio ravintoloiden Taidemenuille, HOK-Elannon ravintoloiden aluejohtaja Satu Rytkönen kuvaa prosessia.

– Näyttelyvierailua Ateneumissa voi täydentää monin tavoin esimerkiksi tapahtumien ja näyttelyjulkaisun avulla. Ateneumin ja HOK-Elannon Taidemenu tuo elämykseen vielä uuden, maistuvan ulottuvuuden, Ateneumin markkinointipäällikkö Suvi Rusanen kertoo.

Lisätietoja:

taidemenu.fi

ateneum.fi.

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.