Taitaja Oulussa vuonna 2021 – tervetuloa mukaan vuoden virtuaalisiin avajaisiin

Ammatillisen koulutuksen suurtapahtuma Taitaja järjestetään ensi toukokuussa Oulussa. Taitaja-vuosi avataan valtakunnallisella livelähetyksellä, jota voivat kaikki seurata verkossa perjantaina 21.8.2020 klo 10–11.

Taitaja2021-tapahtuma järjestetään Oulussa. Kuva: OSAO.

Taitaja-vuoden avausta on aikaisemmin juhlistettu tulevalla kilpailupaikkakunnalla. Nyt koronan vuoksi vuoden avaus järjestetään toisin.

”Korona rajoittaa, mutta myös mahdollistaa: nyt kaikki voivat osallistua Taitaja-vuoden avaukseen. Livelähetyksessä pääsemme jakamaan säteilevää Taitaja-fiilistä kaikkialle. Tervetuloa seuraamaan, kuinka Taitaja-vuosi avautuu Oulussa!” toivottaa kilpailujohtaja Sauli Jaara.

Lähetys on osoitteessa https://taitaja2021.fi/vuodenavaus/ perjantaina 21.8.2020 klo 10–11.

Ammatillisen koulutuksen suurtapahtuma Taitaja järjestetään ensi vuonna Oulussa 18.–20.5.2021. Taitajassa kilpaillaan ammattitaidon alle 22-vuotiaiden suomenmestaruuksista 46 lajissa. SM-kilpailuun pyrkii vuosittain noin 1500 opiskelijaa. Finaaliin karsitaan semifinaaleiden kautta noin 450 parasta.

Taitaja2021 Oulu -tapahtuman teemat ovat yhdessä tekeminen, yhdenvertaisuuden edistäminen, jatkuva oppiminen ja vastuullisuus.

Taitaja2021 Oulu -tapahtuman järjestää Koulutuskuntayhtymä OSAO yhdessä Ammattiopisto Lappian, Ammattiopisto Luovin, Koulutuskeskus Brahen, Koulutuskeskus JEDUn, Lapin koulutuskeskus REDUn, Oulun Palvelualan Opiston sekä Suomen Diakoniaopiston kanssa. Lisäksi mukana on satoja yhteistyökumppaneita. Taitaja2021 Oulu -tapahtuman suojelijana toimii opetusministeri Li Andersson.

Tapahtuman taustaorganisaatio on Skills Finland ry, joka koordinoi ammattitaitokilpailutoimintaa Suomessa ja lähettää maajoukkueet kansainvälisiin kilpailuihin.

Taitaja2021 Oulu -kilpailujohtaja Sauli Jaara, 0400 330 587, sauli.jaara@osao.fi

Taitaja-päällikkö Petri Hörkkö, 050 523 9696, petri.horkko@skillsfinland.fi

Taitaja2021-tapahtuma järjestetään Oulussa. Kuva: OSAO.

Skills Finland ry edistää ammatillisen koulutuksen laatua ja vetovoimaa kilpailu- ja valmennustoiminnan avulla. Tavoitteenamme on rakentaa yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa maailman parasta ammattiosaamista.

Järjestämme vuosittain ammatillisen koulutuksen suurtapahtuma Taitajan. Lähetämme vuosittain Suomen virallisen ammattitaitomaajoukkueen kansainvälisiin ammattitaitokilpailuihin. Julkaisemme Ammattiosaaja-lehteä ja -verkkopalvelua, jotka kertovat ammatillisen koulutuksen vaihtoehdoista yläkoululaisille.

Toimintamme perustana ovat arvomme – avoimesti, reilusti, viisaasti, osaamisesta iloiten ja taitavasti.

Vuonna 1993 perustetun yhdistyksen taustavoimia ovat opetus- ja kulttuuriministeriö, Opetushallitus ja ammatilliset oppilaitokset sekä keskeiset työmarkkina- ja opetusalan järjestöt.

Med särskilt stöd har alla möjlighet att uppnå toppkunnande20.5.2021 08:05:53 EEST | Tiedote

Att få särskilt stöd i samband med studierna hindrar inte utvecklingen mot toppkunnande. Alla kan avancera enligt sin egen individuella väg. Ville Köngäs, programledare för Mästare2021-evenemangets öppnings- och avslutningsceremoni, har inte låtit det faktum att han är synskadad hindra honom från att nå sina drömmar. I MästarePLUS-grenarna får studerande i behov av särskilt stöd hjälp med att hitta sina egna starka sidor.