Take awayn monet mahdollisuudet – helppoa ja herkullista noutoruokaa marketista

Ruokakauppa ei ole enää vain ruokakauppa. Kiireisen arjen keskellä haetaan helppoja, nopeita ja herkullisia ratkaisuja ruokailuun. Osuuskauppa Hämeenmaa on vastannut kehittyviin tarpeisiin laajentamalla Prismojensa take away -noutoruokamahdollisuuksia.

Hämeenmaan Prismojen noutoruokavalikoimien tuorein tulokas on täysin uusi, osuuskaupan oma HerkkuS-brändi. HerkkuS-pizzat tehdään käsin Hämeenmaan Prismojen ravintolamaailmoissa.

Ruokakaupoissa sijaitsevat noutoruokapisteet ovat muodostuneet nopeasti kasvavaksi kulutustrendiksi, jonka takana ovat helppouden, nopeuden ja elämyksellisyyden tarpeet.

– Noutoruokatrendien ymmärrys on asiakkaan tarpeiden oivaltamista, ja kun sellainen syntyy, sitä lähdetään kehittämään. Prismasta saa arkeen myös luksusta, sanoo Riihimäen ja Launeen Prisman prismajohtaja Jarmo Piiroinen Osuuskauppa Hämeenmaalta.

Hämeenmaalla take away -valikoimaa ruvettiin kehittämään Riihimäen Prismasta.

– Vuoden 2019 syksyllä noutoruokien valikoimaa kasvatettiin paikallisen ravintola Asema X:n tuotteilla, joita saa tällä hetkellä myös Lahden alueen Prismoista. Seuraavana keväänä Prismaan avattiin Itsudemo Sushibar, ja nyt yhtä lukuun ottamatta kaikissa Hämeenmaan Prismoissa ruokatorien yhteydessä on sushitoimija, jatkaa Piiroinen.

– Tuoretta sushia saa toki jokaisen Prismamme valikoimista.

Lahden Prisma Laune on Riihimäen ohella yksi Hämeenmaan Prismojen noutoruokatarjonnan edelläkävijöistä. Ruokatorin valmisruoka-antimien lisäksi Prisma Launeella on tarjolla Riihimäen tavoin viime keväänä avatun Itsudemo Sushibarin tuoretta käsintehtyä sushia. Launeelta löytyy myös lokakuussa toimintansa aloittaneen, kansainvälisiä makuja tarjoilevan Fire Wok -ravintolaketjun piste.

Fire wok -ravintolaketjun toimipisteitä on Suomessa kaikkiaan viisi, joista Launeen Prisman wok-piste on ensimmäinen ruokakauppaympäristössä toimiva. Konsepti tarjoilee paikan päällä tehtyjä wok-annoksia, joiden raaka-aineet ja lisukkeet voi valita itse. Tilauksen tehtyään saa mukaansa hälyttimen, joka ilmoittaa, kun tilattu annos on valmis noudettavaksi.

Hämeenmaan Prismojen noutoruokavalikoimien tuorein tulokas on täysin uusi, osuuskaupan oma HerkkuS-brändi. HerkkuS-pizzat tehdään käsin Hämeenmaan Prismojen ravintolamaailmoissa, eli niitä saa kaikista muista osuuskaupan Prismoista paitsi Hollolasta. Kuluttajille herkulliset take away -uutuudet myydään tuoreina marketin valmisruokaosastolla. HerkkuS-pizza tarjoaa ravintolaruoan elämyksellisyyden ja makumaailman tuoreena ja nopeana vaihtoehtona asiakkaalle kotiin vietäväksi.

Osuuskauppa Hämeenmaa, prismajohtaja Jarmo Piiroinen, 050 328 4954

Hämeenmaa – 166 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 2 950 kanta- ja päijäthämäläistä. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 166 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Lahden Seurahuoneelle kestävän matkailun Sustainable Travel Finland -merkki20.11.2020 15:15:00 EETTiedote

Visit Finland on myöntänyt Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneelle Sustainable Travel Finland -merkin. Tunnustuksen saaneet yritykset täyttävät matkailua edistävän Visit Finlandin luoman kriteeristön, joka huomioi niin taloudellisen, ekologisen, sosiaalisen kuin kulttuurisenkin kestävyyden. Seurahuone on ensimmäinen Lahden seudulla Sustainable Travel Finland -merkin saanut toimija.