TAKSIFIRMA MENEVÄ RYHTYI LEVY-YHTIÖKSI – GG CARAVANILTA TULOSSA LEVYLLINEN UUTTA PUHUTTELEVAA MUSIIKKIA

GG Caravan teki comebackin kahdeksan vuoden odottelun jälkeen ja julkaisee täyspitkän GG Caravan Vol.2 -levyn yhteistyössä taksiyhtiö Menevän kanssa kesän 2020 aikana. Uuden levyn ennakkokuuntelu livekeikan muodossa vedettiin mökkimaisemissa 16.6. ja taltiointi tulee nähtäväksi suoratoistopalveluissa myöhemmin.
Kuva Menevä.

GG Caravan on tunnettu kantaaottavasta lähestymisestä musiikin tekemiseen. Sama vahva arvolataus on tallella ja uusi materiaali jatkaa muun muassa yhdenvertaisuuden ja ihmisyyden teemoilla. Levyllä mukana feattaamassa poikkeuksellisen iso joukko ykkösrivin tähtiä kuten Paleface, Tommy Lindgren, Eicca Toppinen, Brandon, Remu Aaltonen, Kasmir, Jippu, Pyhimys, Sara Forsbeg, Sami Yaffa, Marzi Nyman ja Anssi Kela.

Bändi eteni levyjulkaisuprojektin kanssa poikkeavalla tavalla - perinteisen levy-yhtiön sijaan musiikin julkaisusta vastaa saman arvomaailman jakava taksifirma. ”Haluamme tukea kulttuurituottajia oman sanomansa kuuluville saamisessa. Tuemme mieluusti tekijöitä, jotka oikeasti puhuttelevat kuljettajiamme sekä asiakkaitamme ja onhan meille yhteistä myös vahva karavaani- ja liikkumisen kulttuuri", kertoo Menevän myynti- ja markkinointijohtaja Arto Peisa.

"Olemme aiemmin jo näyttäneet esimerkkiä koko suomalaiselle yrityskentälle siitä, että tärkeiden asioiden puolesta voi ja pitää ottaa kantaa. Syrjinnänvastaisuus ja yhdenvertaisuus ovat firman DNA:ssa, eivät vain mainoslöpinöissä. Nyt tässä samalla luotiin uusi tekemisen malli, jossa eri toimialat törmäävät hyvällä tavalla yhteen ja synnyttävät ilmiön, jota muutoin ei tapahtuisi. Jos Menevä olisi bändi, niin olisimme GG Caravan, mutta palvellaan nyt taksiasiakkaita vielä ainakin tämä vuosi", jatkaa Peisa.

”Neljä vuotta ollaan hiljalleen ja paineetta luotu musiikkia, jolla halutaan saada ihmiset pysähtymään miettimään levyn kantavia teemoja ja aikamme huolestuttaviakin ilmiöitä. Uudenlainen yhteistyö kulttuurituottajien ja yritysten välillä, jossa ei aseteta tavoitteita sisällön kaupallisen toimivuuden suhteen, tuntuu niin luontevalta, että ihmettelen miksei tätä olla aiemmin tehty näin. Muusikot saavat sanoa sanottavansa ja yrityksen arvot eivät jää vain listaukseksi johonkin kokouspöytäkirjaan. Toivon GG Caravanin ja Menevän yhteistyön inspiroivan myös muita yritysmaailman edustajia yhteistyöhön haastavia aikoja elävien esiintyvien taiteilijoiden kaverina”, kertoo GG Caravanin kitaristi ja perustaja Tero Roininen.

"Kulttuuri- ja taksiala ovat koko yhteisen olemassaolonsa ajan eläneet symbioosissa. Tänä vuonna positiiviset uutiset ovat olleet molemmille toistaiseksi harvassa. Uskomme olevan kaikkien etu, ettei vaikeita aikoja käytetä tekosyynä jättää hanskat naulaan. Taksiala on saanut aikojen saatossa muusikoilta suoraan ja välillisesti enemmän kuin Arkadianmäeltä koskaan! Taksialan on nyt aika maksaa takaisin ja toivottaa kaikille tervetuloa kyytiin", jatkaa Arto Peisa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Arto Peisa, Menevä Taksipalvelu
arto@meneva.fi
Puh. 050 300 89 87

Tero Roininen, GG Caravan
teroroininen@gmail.com
Puh. 050 567 95 54

Kuva Menevä.
Eicca Toppinen ja Paleface musisoimassa. Kuva Menevä
Menevä taksiyhtiö on perustanut oman levy-yhtiön, MeneväRecordsin.

Menevä Oy on kotimainen perheyritys joka on toiminut taksialalla jo 40 vuotta. Yritys on yksi Suomen suurimmista taksialan yrityksistä. Menevän tilausvälityksen piiriin kuuluu valtakunnallisesti yli 1000 autoa.

Ilmastotaksin kyydissä ajankohtaista asiaa ilmastonmuutoksesta ja kestävästä kehityksestä - 15 taksia, 15 asiantuntijaa3.9.2019 10:02:44 EEST | Tiedote

Helsinki Design Weekin oheistapahtumana järjestettävässä Ilmastotaksissa on mahdollisuus kysyä suoraan alan asiantuntijoilta mieltä askarruttavista ilmastohuolista. Ilmastotaksi on kuvataiteilija Gloria Lauterbachin ja Menevä taksipalvelun tuottama maksuton tapahtuma, jossa kohtaamispaikkana toimivat Menevä-taksit. Lauantaina 7.9. taksit kuljettavat asiantuntijoita ja asiakkaita Kaapelitehtaan ja keskustan väliä.