Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoriasta Viron ensimmäinen Reilun kaupan hotelli

Vahvaan ympäristöohjelmaan ja kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseen panostanut Solo Sokos Hotel Estoria on Viron ensimmäisenä hotellina täyttänyt Reilun kaupan hotellin kriteerit. Reilun kaupan ansiosta kehitysmaiden viljelijät ja työntekijät saavat mahdollisuuden parantaa toimeentuloaan sekä päättää itse omasta tulevaisuudestaan. Fairtrade-nimitys on hotellille jo toinen merkittävä tunnustus, sillä niin hotelli Estoria kuin sisarhotellinsa Original Sokos Hotel Viru ovat olleet myös maansa ensimmäisiä Green Key -hotelleja merkkinä siitä, että ne noudattavat aktiivisesti majoitusalalle suunniteltuja ympäristökriteerejä.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.

”Olemme sitoutuneet käyttämään reilun kaupan tuotteita ja sen avulla kantamaan kortemme kekoon köyhyyden vähentämiseksi. Oikeanlaisten raaka-aine ja materiaalivalintojen ohella panostamme myös henkilöstömme ja asiakkaidemme ympäristötietoisuuden kasvattamiseen ja ympäristörasituksen pienentämiseen. Toivomme, että esimerkkimme kannustaa niin asiakkaitamme, yhteistyökumppaneitamme kuin alan muitakin toimijoita kiinnittämään enemmän huomiota kestäviin valintoihin. Kannamme erittäin ylpeinä Viron ensimmäistä Fairtrade-merkkiä ja toivomme että sekä ne, kuin myös Green Key -tunnuksetkin lisääntyisivät hotellialalla nopeasti”, kannustaa Viron Sokos-hotellien markkinointijohtaja Evelin Org.

Virossa kaikkiaan 38 yritystä tai yhteisöä on saanut Reilun kaupan tunnustuksen. Arvonimen ideana ovat vastuulliset hankinnat, joihin hotelli ja sen yhteistyökumppanit osallistuvat mahdollisimman monella eri tasolla. Estoria-hotelli käyttää Reilun kaupan tuotteita enemmän kuin mikään muu yritys Virossa: kaikkiaan noin 50 000:ta erilaista tuotetta vuodessa.

Original Sokos Hotel Virun kaikki 423 huonetta ovat käyneet läpi perusteellisen remontin. Alkuperäisen Viru-hotellin viereen kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -nimityksen saajaksi.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se edustaa Virossa tavaramerkkejä Original Sokos Hotel Viru, Solo Sokos Hotel Estoria, Cafe Amigo, Amarillo ja Merineitsi. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, 3 Pietarissa sekä Viru ja Estoria Tallinnassa.

Lisätiedot:
Evelin Org, Sokos Hotels Tallinn, evelin.org@sok.fi, puh +372 56 809 315

Mediatiedustelut ja Tallinnan Sokos-hotellien testauspyynnöt:
Samuel Sorainen
samuel.sorainen@wolfcom.fi

"Olemme sitoutuneet käyttämään hotellissamme reilun kaupan tuotteita. Oikeanlaisten raaka-aine ja materiaalivalintojen ohella panostamme myös henkilöstömme ja asiakkaidemme ympäristötietoisuuden kasvattamiseen ja ympäristörasituksen pienentämiseen", kertoo Viron Sokos-hotellien markkinointijohtaja Evelin Org.