Tallinnan Viru-hotelli suositumpi kuin koskaan

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi on kesän aikana ylittänyt majoitusennätyksiään. Tallinnan Sokos Hotels -kohteissa, eli legendaarisessa Original Sokos Hotel Virussa ja sen yhteydessä sijaitsevassa design-hotelli Solo Sokos Hotel Estoriassa yöpyi kesä-elokuussa yhteensä yli 8500 vierasta enemmän kuin vuotta aiemmin. Vuoden alusta vieraita on ollut lähes 22 000 viime vuoden vastaavaa ajanjaksoa enemmän. Viron matkailu on yleisestikin kasvussa ja vuodesta 2016 ennustetaan kaikkien aikojen ennätysvuotta. Viime vuonna Virussa ja sen sisarhotelli Estoriassa yöpyi 237 000 vierasta.

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.

Tallinnan ydinkeskustan parhaalla liikepaikalla sijaitseva Viru-hotelli täyttää ensi vuonna 45 vuotta. Se oli vuonna 1972 ensimmäinen Viroon rakennettu tornitalo ja on vuosikymmenten ajan toiminut maan hotellitoiminnan suunnannäyttäjänä. Nykyinen Sokos Hotels Tallinna on edelleen Viron suurin hotellikompleksi, joka käsittää täysin uudistetun Original Sokos Hotel Virun lisäksi persoonallisen design- ja tarinahotelli Solo Sokos Hotel Estorian, jonka jokainen huone esittelee yhden kiinnostavan tarinan Virosta sanoin ja kuvin.

”45 vuotta on mille tahansa hotellille pitkä aika pysyä suosittuna ja erityisesti Tallinnassa kilpailu kiristyy valtavalla vauhdilla. Uusia hotelleja nousee kaupunkiin parin vuoden välein, mikä pitää meidätkin pirteinä ja antaa syytä uudistua riittävän usein. Se on selkeästi onnistunut, sillä Viru on koko olemassaolonsa ajan pitänyt sijoituksensa Viron suosituimpana hotellina”, kiittelee hotellinjohtaja Anu Soosaar ja jatkaa: ”Kuluva vuosi on kiitollinen asiakasennätyksille, sillä samalla voimme pohjustaa vieraillemme kahta seuraavaa vuotta, jotka ovat monellakin tavalla merkittäviä. Oman syntymäpäivämme lisäksi tulemme nostamaan Suomen juhlavuoden yhdeksi kantavaksi teemaksemme ja 2018 koettaakin sitten Viron oman 100-vuotisjuhlan vuoro.”

Original Sokos Hotel Virun kaikki 423 huonetta ovat käyneet läpi perusteellisen remontin. Alkuperäisen Viru-hotellin viereen kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -kisassa.

”Hotelliemme rakastettavuudesta kertoo se, että meidän palveluistamme käy vuosittain nauttimassa yli puoli miljoonaa vierasta. Yöpyjiä on näistä vajaa puolet ja toinen puoli koostuu paikallisista ja kansainvälisistä konsertti-, ravintola-, kabaree- ja kokousvieraista”, taustoittaa Soosaar.

Lisätiedot: Anu Soosaar, hotellinjohtaja, Sokos Hotel Viru, anu.soosaar@sok.fi, puh +372 6 809 300

Mediatiedustelut ja Tallinnan hotellien testauspyynnöt:
Samuel Sorainen
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.
Original Sokos Hotel Virun kaikki huoneet ovat uudistettu.
Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -voittajaksi.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se edustaa Virossa tavaramerkkejä Original Sokos Hotel Viru, Solo Sokos Hotel Estoria, Cafe Amigo, Amarillo ja Merineitsi. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, 3 Pietarissa sekä Viru ja Estoria Tallinnassa.

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.