Tallinnan Viru-hotelli suositumpi kuin koskaan

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi on kesän aikana ylittänyt majoitusennätyksiään. Tallinnan Sokos Hotels -kohteissa, eli legendaarisessa Original Sokos Hotel Virussa ja sen yhteydessä sijaitsevassa design-hotelli Solo Sokos Hotel Estoriassa yöpyi kesä-elokuussa yhteensä yli 8500 vierasta enemmän kuin vuotta aiemmin. Vuoden alusta vieraita on ollut lähes 22 000 viime vuoden vastaavaa ajanjaksoa enemmän. Viron matkailu on yleisestikin kasvussa ja vuodesta 2016 ennustetaan kaikkien aikojen ennätysvuotta. Viime vuonna Virussa ja sen sisarhotelli Estoriassa yöpyi 237 000 vierasta.

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.

Tallinnan ydinkeskustan parhaalla liikepaikalla sijaitseva Viru-hotelli täyttää ensi vuonna 45 vuotta. Se oli vuonna 1972 ensimmäinen Viroon rakennettu tornitalo ja on vuosikymmenten ajan toiminut maan hotellitoiminnan suunnannäyttäjänä. Nykyinen Sokos Hotels Tallinna on edelleen Viron suurin hotellikompleksi, joka käsittää täysin uudistetun Original Sokos Hotel Virun lisäksi persoonallisen design- ja tarinahotelli Solo Sokos Hotel Estorian, jonka jokainen huone esittelee yhden kiinnostavan tarinan Virosta sanoin ja kuvin.

”45 vuotta on mille tahansa hotellille pitkä aika pysyä suosittuna ja erityisesti Tallinnassa kilpailu kiristyy valtavalla vauhdilla. Uusia hotelleja nousee kaupunkiin parin vuoden välein, mikä pitää meidätkin pirteinä ja antaa syytä uudistua riittävän usein. Se on selkeästi onnistunut, sillä Viru on koko olemassaolonsa ajan pitänyt sijoituksensa Viron suosituimpana hotellina”, kiittelee hotellinjohtaja Anu Soosaar ja jatkaa: ”Kuluva vuosi on kiitollinen asiakasennätyksille, sillä samalla voimme pohjustaa vieraillemme kahta seuraavaa vuotta, jotka ovat monellakin tavalla merkittäviä. Oman syntymäpäivämme lisäksi tulemme nostamaan Suomen juhlavuoden yhdeksi kantavaksi teemaksemme ja 2018 koettaakin sitten Viron oman 100-vuotisjuhlan vuoro.”

Original Sokos Hotel Virun kaikki 423 huonetta ovat käyneet läpi perusteellisen remontin. Alkuperäisen Viru-hotellin viereen kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -kisassa.

”Hotelliemme rakastettavuudesta kertoo se, että meidän palveluistamme käy vuosittain nauttimassa yli puoli miljoonaa vierasta. Yöpyjiä on näistä vajaa puolet ja toinen puoli koostuu paikallisista ja kansainvälisistä konsertti-, ravintola-, kabaree- ja kokousvieraista”, taustoittaa Soosaar.

Lisätiedot: Anu Soosaar, hotellinjohtaja, Sokos Hotel Viru, anu.soosaar@sok.fi, puh +372 6 809 300

Mediatiedustelut ja Tallinnan hotellien testauspyynnöt:
Samuel Sorainen
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.
Original Sokos Hotel Virun kaikki huoneet ovat uudistettu.
Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -voittajaksi.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se edustaa Virossa tavaramerkkejä Original Sokos Hotel Viru, Solo Sokos Hotel Estoria, Cafe Amigo, Amarillo ja Merineitsi. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, 3 Pietarissa sekä Viru ja Estoria Tallinnassa.

UMA coworking-tilan ihmiskokeessa tutkittiin työympäristön merkitystä hyvinvointiin19.3.2019 11:55:46 EETTiedote

Parhaista osaajista käydään kovaa kilpailua, ja siksi yhä useampi työnantaja haluaa tarjota työntekijöilleen joustavan ja innostavan työympäristön. Technopolis vastaa kasvavaan kysyntään laajentamalla yhteisöllisten työtilojen verkostoaan, UMA Workspacea. Työympäristön vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin selvitettiin mittaamalla UMA Workspace -tiloissa työskentelevien henkilöiden stressi- ja palautumistasoja. Testihenkilöt kokivat vähemmän stressiä ja kokivat nukkuvansa paremmin työskenneltyään monipuolisessa työympäristössä.

Kotimainen erälegenda Sasta 50 vuotta – juhlat yhdessä suomalaisten laatumerkkien kanssa28.2.2019 09:59:48 EETTiedote

Suomalainen erävaatemerkki Sasta on pukenut laatutietoisia luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan. Juhlavuotensa kunniaksi Sasta julkistaa viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta, eli kollaboraatiota. Yhteistyöprojektien tavoitteena on muistuttaa kuluttajia tarveharkintaisia ostoksia tehdessään kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea myös muita vastuullisia suomalaisia toimijoita.

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20 EETTiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28 EETTiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34 EETTiedote

Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.

Fredman Group varustaa Bocuse d’Or -joukkueemme Food Tech -osaamisella29.1.2019 08:40:00 EETTiedote

Maailman arvostetuimman kokkikilpailun Bocuse d’Orin kaksipäiväinen finaali alkaa tänään Lyonissa ja Suomen joukkueen tavoitteena kisassa on palkintosija. Kilpailumenestys paitsi tukee kisatiimimme jäsenten uraa, myös korostaa Suomen asemaa gastronomisella maailmankartalla. Keittiöammattilaistemme korkeaa gastronomista tasoa on varmistamassa myös teknologinen huippuosaaminen, jota edustaa kotimaisen Fredman Groupin rakentama älykkäiden keittiöiden johtamiseen tarkoitettu Fredman Food Tech -palvelukokonaisuus.