Tallinnan Viru-hotelli suositumpi kuin koskaan

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi on kesän aikana ylittänyt majoitusennätyksiään. Tallinnan Sokos Hotels -kohteissa, eli legendaarisessa Original Sokos Hotel Virussa ja sen yhteydessä sijaitsevassa design-hotelli Solo Sokos Hotel Estoriassa yöpyi kesä-elokuussa yhteensä yli 8500 vierasta enemmän kuin vuotta aiemmin. Vuoden alusta vieraita on ollut lähes 22 000 viime vuoden vastaavaa ajanjaksoa enemmän. Viron matkailu on yleisestikin kasvussa ja vuodesta 2016 ennustetaan kaikkien aikojen ennätysvuotta. Viime vuonna Virussa ja sen sisarhotelli Estoriassa yöpyi 237 000 vierasta.

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.

Tallinnan ydinkeskustan parhaalla liikepaikalla sijaitseva Viru-hotelli täyttää ensi vuonna 45 vuotta. Se oli vuonna 1972 ensimmäinen Viroon rakennettu tornitalo ja on vuosikymmenten ajan toiminut maan hotellitoiminnan suunnannäyttäjänä. Nykyinen Sokos Hotels Tallinna on edelleen Viron suurin hotellikompleksi, joka käsittää täysin uudistetun Original Sokos Hotel Virun lisäksi persoonallisen design- ja tarinahotelli Solo Sokos Hotel Estorian, jonka jokainen huone esittelee yhden kiinnostavan tarinan Virosta sanoin ja kuvin.

”45 vuotta on mille tahansa hotellille pitkä aika pysyä suosittuna ja erityisesti Tallinnassa kilpailu kiristyy valtavalla vauhdilla. Uusia hotelleja nousee kaupunkiin parin vuoden välein, mikä pitää meidätkin pirteinä ja antaa syytä uudistua riittävän usein. Se on selkeästi onnistunut, sillä Viru on koko olemassaolonsa ajan pitänyt sijoituksensa Viron suosituimpana hotellina”, kiittelee hotellinjohtaja Anu Soosaar ja jatkaa: ”Kuluva vuosi on kiitollinen asiakasennätyksille, sillä samalla voimme pohjustaa vieraillemme kahta seuraavaa vuotta, jotka ovat monellakin tavalla merkittäviä. Oman syntymäpäivämme lisäksi tulemme nostamaan Suomen juhlavuoden yhdeksi kantavaksi teemaksemme ja 2018 koettaakin sitten Viron oman 100-vuotisjuhlan vuoro.”

Original Sokos Hotel Virun kaikki 423 huonetta ovat käyneet läpi perusteellisen remontin. Alkuperäisen Viru-hotellin viereen kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -kisassa.

”Hotelliemme rakastettavuudesta kertoo se, että meidän palveluistamme käy vuosittain nauttimassa yli puoli miljoonaa vierasta. Yöpyjiä on näistä vajaa puolet ja toinen puoli koostuu paikallisista ja kansainvälisistä konsertti-, ravintola-, kabaree- ja kokousvieraista”, taustoittaa Soosaar.

Lisätiedot: Anu Soosaar, hotellinjohtaja, Sokos Hotel Viru, anu.soosaar@sok.fi, puh +372 6 809 300

Mediatiedustelut ja Tallinnan hotellien testauspyynnöt:
Samuel Sorainen
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.
Original Sokos Hotel Virun kaikki huoneet ovat uudistettu.
Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -voittajaksi.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se edustaa Virossa tavaramerkkejä Original Sokos Hotel Viru, Solo Sokos Hotel Estoria, Cafe Amigo, Amarillo ja Merineitsi. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, 3 Pietarissa sekä Viru ja Estoria Tallinnassa.

Metsästä pöytään ja nokasta häntään - Sastan 50-vuotisjuhlat jatkuvat ravintola Nokassa1.10.2019 12:00:36 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo puolen vuosisadan ajan pukenut suomalainen Sasta juhlistaa merkkipäiviään tekemällä yhteistyötä muiden, samat kestävät arvot jakavien kotimaisia laatumerkkien kanssa. Sastan juhlavuosijulkistusten tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja osaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Vuoden kolmas kumppanijulkistus on jahtikauden avauksen kunniaksi villiin riistaruokaan ja lähituottajien kasviksiin erikoistunut palkittu helsinkiläinen ravintola Nokka, jonka syksyn nimikkomenu on Sastan inspiroima.

Ravintola Alexanderplats luottaa tyyliin ja makuun24.9.2019 14:41:02 EESTTiedote

Helsingin ydinkeskustan uudessa brasserie-pub Alexanderplatsissa korostuu funkis niin ruoassa kuin sisustuksessakin. Alexander Gullichsenin ja Sampo Kanteleen perustama klassikkoravintola on estetiikaltaan 40-lukulainen brasserie ja sen ruokalista koostuu etupäässä klassisista, ranskalaisen keittiön opein valmistetuista annoksista. Laadukas ja valoisa brasserie sijaitsee uudessa ravintolatilassa Eteläesplanadilla, palvellen asiakkaitaan kaikkina viikonpäivinä myöhäiseen iltaan saakka.

Heidi Mäkinen on uusi Master of Wine17.9.2019 15:57:01 EESTTiedote

Heidi Mäkinen on neljäntenä suomalaisena suorittanut viinialan kansainvälisesti arvostetuimman Master of Wine -tutkinnon. Kyseessä on korkein ja vaikeimmin saavutettava gastronomiaan liittyvä ammattitutkinto, jonka on suorittanut koulutuslinjan aloittamisvuodesta 1953 lähtien kaikkiaan vain 390 ihmistä 30 maasta. Heidi Mäkinen saa MW-todistuksensa marraskuussa järjestettävässä valmistujaistilaisuudessa yhdessä 13 muun vuonna 2019 tutkinnon suorittaneen viinialan huippuammattilaisen kanssa.

Jävla-hävikkitomaattikastike vastustaa ruokahävikkiä ja koulukiusaamista26.8.2019 15:25:54 EESTTiedote

Maustekastikkeita Lappeenrannassa valmistava Jävla Sås Bolag tuo markkinoille erikoiserän Suomen ensimmäistä hävikkitomaateista valmistettua ruoanlaittokastiketta. Yksilöllinen Jävla Tomaattikastike valmistetaan suomalaisista vähittäiskauppaan kelpaamattomista, standardien vastaisista tomaateista. Jävla-hävikkitomaattikastike muistuttaa konkreettisesti paitsi ruokahävikin vähentämisen tärkeydestä, ottaa yhdenvertaisuutta korostaessaan myös vahvasti kantaa koulukiusaamista vastaan. Kastikkeen tuotto lahjoitetaan Mannerheimin lastensuojeluliitolle koulukiusaamisen vastaiseen työhön.