Tallinnan Viru-hotelli suositumpi kuin koskaan

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi on kesän aikana ylittänyt majoitusennätyksiään. Tallinnan Sokos Hotels -kohteissa, eli legendaarisessa Original Sokos Hotel Virussa ja sen yhteydessä sijaitsevassa design-hotelli Solo Sokos Hotel Estoriassa yöpyi kesä-elokuussa yhteensä yli 8500 vierasta enemmän kuin vuotta aiemmin. Vuoden alusta vieraita on ollut lähes 22 000 viime vuoden vastaavaa ajanjaksoa enemmän. Viron matkailu on yleisestikin kasvussa ja vuodesta 2016 ennustetaan kaikkien aikojen ennätysvuotta. Viime vuonna Virussa ja sen sisarhotelli Estoriassa yöpyi 237 000 vierasta.

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.

Tallinnan ydinkeskustan parhaalla liikepaikalla sijaitseva Viru-hotelli täyttää ensi vuonna 45 vuotta. Se oli vuonna 1972 ensimmäinen Viroon rakennettu tornitalo ja on vuosikymmenten ajan toiminut maan hotellitoiminnan suunnannäyttäjänä. Nykyinen Sokos Hotels Tallinna on edelleen Viron suurin hotellikompleksi, joka käsittää täysin uudistetun Original Sokos Hotel Virun lisäksi persoonallisen design- ja tarinahotelli Solo Sokos Hotel Estorian, jonka jokainen huone esittelee yhden kiinnostavan tarinan Virosta sanoin ja kuvin.

”45 vuotta on mille tahansa hotellille pitkä aika pysyä suosittuna ja erityisesti Tallinnassa kilpailu kiristyy valtavalla vauhdilla. Uusia hotelleja nousee kaupunkiin parin vuoden välein, mikä pitää meidätkin pirteinä ja antaa syytä uudistua riittävän usein. Se on selkeästi onnistunut, sillä Viru on koko olemassaolonsa ajan pitänyt sijoituksensa Viron suosituimpana hotellina”, kiittelee hotellinjohtaja Anu Soosaar ja jatkaa: ”Kuluva vuosi on kiitollinen asiakasennätyksille, sillä samalla voimme pohjustaa vieraillemme kahta seuraavaa vuotta, jotka ovat monellakin tavalla merkittäviä. Oman syntymäpäivämme lisäksi tulemme nostamaan Suomen juhlavuoden yhdeksi kantavaksi teemaksemme ja 2018 koettaakin sitten Viron oman 100-vuotisjuhlan vuoro.”

Original Sokos Hotel Virun kaikki 423 huonetta ovat käyneet läpi perusteellisen remontin. Alkuperäisen Viru-hotellin viereen kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -kisassa.

”Hotelliemme rakastettavuudesta kertoo se, että meidän palveluistamme käy vuosittain nauttimassa yli puoli miljoonaa vierasta. Yöpyjiä on näistä vajaa puolet ja toinen puoli koostuu paikallisista ja kansainvälisistä konsertti-, ravintola-, kabaree- ja kokousvieraista”, taustoittaa Soosaar.

Lisätiedot: Anu Soosaar, hotellinjohtaja, Sokos Hotel Viru, anu.soosaar@sok.fi, puh +372 6 809 300

Mediatiedustelut ja Tallinnan hotellien testauspyynnöt:
Samuel Sorainen
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.
Original Sokos Hotel Virun kaikki huoneet ovat uudistettu.
Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -voittajaksi.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se edustaa Virossa tavaramerkkejä Original Sokos Hotel Viru, Solo Sokos Hotel Estoria, Cafe Amigo, Amarillo ja Merineitsi. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, 3 Pietarissa sekä Viru ja Estoria Tallinnassa.

Manchester United -seuralegendat Helsinkiin maaliskuussa4.2.2020 10:00:02 EETTiedote

Maailman suosituimman urheiluseuran Manchester Unitedin pelaajalegendat Bryan Robson, Wes Brown, Lee Martin ja Ben Thornley saapuvat maaliskuussa Suomeen tapaamaan seuran faneja ja osallistumaan Manchester Unitedille omistetun yksityisen suomalaisen Red Room -museon avajaisiin. Pelaajalegendojen lisäksi Helsinkiin saapuu Old Trafford -stadionin pitkäaikainen kuuluttaja Alan Keegan. 28.3. järjestettävä yleisölle avoin Manchester United Legends Night in Helsinki -fanitapahtuma on laajuudessaan ensimmäinen Suomessa ja sen myötä Helsinkiin saapuu myös kansainvälisten urheilumedioiden edustajia ja United-faneja ympäri maailmaa.

Hampurilaismestarit kokoontuvat jälleen Helsinkiin30.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Suosittu Burger Lovers Festival -ruokatapahtuma kokoaa Helsinkiin jälleen Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Koko perheen katuruokafestivaali järjestetään aiempaa suurempana Rautatientorilla kesäkuun toisena viikonloppuna 12.-14.6. Ensi kesän festivaaliin otetaan mukaan 16 ravintolaa ja taidokkuuteensa esittelemiseen ovat ilmoittaneet kiinnostuksensa myös burgerisuosikit Tanskasta, Ruotsista ja Virosta.

Suomalaisen viinitalon vienti kasvanut miljoonaluokkaan – myy samppanjaa myös Ranskaan30.12.2019 10:31:08 EETTiedote

Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluva Viinitie on kasvattanut myyntiään merkittävästi myös Suomen ulkopuolelle. Omissa ja edustamissaan laatuviineissä markkinoiden parhaaseen hinta-laatusuhteeseen pyrkivän Viinitien strategia on toiminut Suomen lisäksi erityisesti Ruotsissa ja Norjassa kasvattaen Viinitien viennin tänä vuonna yli miljoonaan euroon. Suosittua samppanjaansa Viinitie myy myös Ranskaan.

Sasta esittelee 50-vuotisjuhlansa viimeisen lahjan19.12.2019 11:04:14 EETTiedote

Sastan juhlavuoden viides kumppanijulkistus korostaa perinteisiä suomalaisia materiaaleja, kun pellava- ja villakutomo Lapuan kankurit tuo jouluksi myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia SASTA X LAPUAN KANKURIT -villahuopia. Huopa jatkaa Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Costo X Sasta -sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko, ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat sekä kotimaisen kiväärivalmistaja Lynxin kanssa suunniteltu metsästysase.

Sasta ja LYNX Rifles yhteistyöhön10.12.2019 11:21:01 EETTiedote

Suomalainen ulkoiluvaatettaja Sasta jatkaa 50-vuotismerkkipäivänsä juhlistamista uudella kotimaisella yhteistyöllä. Vuoden neljäs kumppanijulkistus korostaa suomalaista teknistä osaamista, kun Lynx Rifles tuo myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia Lynx TD15 Sasta50 Special Edition -metsästyskivääreitä. Lynx-kiväärit jatkavat Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Coston kanssa tehty sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko sekä ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat.