Tallinnan Viru-hotelli suositumpi kuin koskaan

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki ja Viron suurin hotellikompleksi on kesän aikana ylittänyt majoitusennätyksiään. Tallinnan Sokos Hotels -kohteissa, eli legendaarisessa Original Sokos Hotel Virussa ja sen yhteydessä sijaitsevassa design-hotelli Solo Sokos Hotel Estoriassa yöpyi kesä-elokuussa yhteensä yli 8500 vierasta enemmän kuin vuotta aiemmin. Vuoden alusta vieraita on ollut lähes 22 000 viime vuoden vastaavaa ajanjaksoa enemmän. Viron matkailu on yleisestikin kasvussa ja vuodesta 2016 ennustetaan kaikkien aikojen ennätysvuotta. Viime vuonna Virussa ja sen sisarhotelli Estoriassa yöpyi 237 000 vierasta.

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.

Tallinnan ydinkeskustan parhaalla liikepaikalla sijaitseva Viru-hotelli täyttää ensi vuonna 45 vuotta. Se oli vuonna 1972 ensimmäinen Viroon rakennettu tornitalo ja on vuosikymmenten ajan toiminut maan hotellitoiminnan suunnannäyttäjänä. Nykyinen Sokos Hotels Tallinna on edelleen Viron suurin hotellikompleksi, joka käsittää täysin uudistetun Original Sokos Hotel Virun lisäksi persoonallisen design- ja tarinahotelli Solo Sokos Hotel Estorian, jonka jokainen huone esittelee yhden kiinnostavan tarinan Virosta sanoin ja kuvin.

”45 vuotta on mille tahansa hotellille pitkä aika pysyä suosittuna ja erityisesti Tallinnassa kilpailu kiristyy valtavalla vauhdilla. Uusia hotelleja nousee kaupunkiin parin vuoden välein, mikä pitää meidätkin pirteinä ja antaa syytä uudistua riittävän usein. Se on selkeästi onnistunut, sillä Viru on koko olemassaolonsa ajan pitänyt sijoituksensa Viron suosituimpana hotellina”, kiittelee hotellinjohtaja Anu Soosaar ja jatkaa: ”Kuluva vuosi on kiitollinen asiakasennätyksille, sillä samalla voimme pohjustaa vieraillemme kahta seuraavaa vuotta, jotka ovat monellakin tavalla merkittäviä. Oman syntymäpäivämme lisäksi tulemme nostamaan Suomen juhlavuoden yhdeksi kantavaksi teemaksemme ja 2018 koettaakin sitten Viron oman 100-vuotisjuhlan vuoro.”

Original Sokos Hotel Virun kaikki 423 huonetta ovat käyneet läpi perusteellisen remontin. Alkuperäisen Viru-hotellin viereen kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -kisassa.

”Hotelliemme rakastettavuudesta kertoo se, että meidän palveluistamme käy vuosittain nauttimassa yli puoli miljoonaa vierasta. Yöpyjiä on näistä vajaa puolet ja toinen puoli koostuu paikallisista ja kansainvälisistä konsertti-, ravintola-, kabaree- ja kokousvieraista”, taustoittaa Soosaar.

Lisätiedot: Anu Soosaar, hotellinjohtaja, Sokos Hotel Viru, anu.soosaar@sok.fi, puh +372 6 809 300

Mediatiedustelut ja Tallinnan hotellien testauspyynnöt:
Samuel Sorainen
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kaksi vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.
Original Sokos Hotel Virun kaikki huoneet ovat uudistettu.
Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -voittajaksi.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se edustaa Virossa tavaramerkkejä Original Sokos Hotel Viru, Solo Sokos Hotel Estoria, Cafe Amigo, Amarillo ja Merineitsi. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, 3 Pietarissa sekä Viru ja Estoria Tallinnassa.

Katumuusikoilta toivottiin ja saatiin rockia17.8.2019 22:28:45 EESTTiedote

Ennätysmäärä musiikinharrastajia ja muusikoita kerääntyi lauantaina Helsingin ydinkeskustaan soittamaan rockia. Rock kuuluu kaduille -tapahtumaan oli ilmoittautunut kymmenittäin yhtyeitä ja yksittäistä soittajia, jotka olivat harjoitelleet muiden rock-biisien lisäksi Metallican Enter Sandman -hitin ja esittivät sitä yhdessä ja erikseen paitsi kitaroilla, myös haitarilla, viuluilla, selloilla, bassolla ja useilla muilla soittimilla.

Reaktor ja Flow Festival istuttavat lähes 12 000 puuta juomapanteilla kerätyillä lahjoituksilla13.8.2019 14:11:49 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayritys Reaktorin kampanjassa tarjottiin kaikille festivaalivieraille helppo ja yksinkertainen keino osallistua ilmastonmuutoksen torjuntaan. Reaktor kehitti ratkaisun, jossa festivaalikävijät pystyivät automatisoiduilla palautuspisteillä lahjoittamaan juomapanttinsa Suomen Luonnonsuojeluliiton metsitysprojektiin Madagascarille. Yhdellä euron pantilla istutetaan yksi puu, joka elinaikanaan sitoo ilmakehästä yhden hiilidioksiditonnin.

Muistutuskutsu medialle: IDEO @ Reaktor, palvelumuotoilulla parempi maailma, 9.8. kl 12.005.8.2019 11:50:06 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktorilla on ilo kutsua kansainvälisiä ja suomalaisia median edustajia kuulemaan maailman johtaviin kuuluvan palvelumuotoiluyrityksen IDEOn luovaa johtajaa Paul Bennetiä. Hän esittelee Reaktorin pääkonttorilla (Yliopistonkatu 4, 6 krs.) tämän viikon perjantaina 9. elokuuta kello 12.00 alkavalla medialounaalla näkemyksiään siitä, miten design thinking -ajattelu voidaan valjastaa merkityksellisten ja ihmiskeskeisten ratkaisuiden kehittämiseen ja kuinka muotoilun avulla voidaan ratkaista maailman monimutkaisimpia haasteita.

Flow Festival ja Reaktor sitoutuvat istuttamaan puun jokaisesta lahjoitetusta juomapantista1.8.2019 11:28:09 EESTTiedote

Tämän vuoden Flow-festivaalivieraille järjestetään helppo ja yksinkertainen keino osallistua ilmastonmuutoksen torjuntaan. Strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktor on kehittänyt ratkaisun, jossa kävijät voivat automatisoiduilla palautuspisteillä lahjoittaa pullopantit Suomen luonnonsuojeluliiton metsitysprojektiin Madagascarille. Yhdellä euron pantilla istutetaan yksi puu, joka tulee elinaikanaan sitomaan ilmakehästä yhden hiilidioksiditonnin. Reaktorin tavoitteena on istuttaa festivaalin panttilahjoituksilla riittävästi puita korjaamaan koko festivaaliväen kolmen päivän hiilijalanjälki.

Kutsu medialle: IDEO @ Reaktor, palvelumuotoilulla parempi maailma, 9.8. kl 12.0026.7.2019 08:55:00 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktorilla on ilo kutsua kansainvälisiä ja suomalaisia median edustajia kuulemaan maailman johtaviin kuuluvan palvelumuotoiluyrityksen IDEOn luovaa johtajaa Paul Bennetiä. Hän esittelee Reaktorin pääkonttorilla (Yliopistonkatu 4, 6 krs.) perjantaina 9. elokuuta kello 12.00 alkavalla medialounaalla näkemyksiään siitä, miten design thinking -ajattelu voidaan valjastaa merkityksellisten ja ihmiskeskeisten ratkaisuiden kehittämiseen ja kuinka muotoilun avulla voidaan ratkaista maailman monimutkaisimpia haasteita.

Yksinpurjehtija Tapio Lehtinen saapuu takaisin Helsinkiin torstaina24.6.2019 13:25:12 EESTTiedote

Helsinkiläinen yksinpurjehtija Tapio Lehtinen suoritti maailman haastavimman purjehduskilpailun Golden Globe Racen 322 päivän purjehtimisella. Haasteista huolimatta sisukas suomalaiskapteeni oli lopulta yksi viidestä maaliin selvinneestä purjehtijasta, saapuen kilpailun lähtö- ja päätesatamaan Ranskan Les Sables d’Olonneen 19. toukokuuta. Lehtinen on nyt purjehtimassa takaisin kotiinsa Helsinkiin. Hänen odotetaan saapuvan Kauppatorin edustalle torstaina 27.6. ja tekevän kaupungintalolle perinteisen lipputervehdyksen noin kello 15.30.