Simap Oy

Talotekniikan ja myynnin ammattilainen Kimmo Issakainen Simapin toimitusjohtajaksi

LVI-insinööri Kimmo Issakainen on nimitetty toimitusjohtajaksi Simapiin, joka toimittaa ainutlaatuista huonekohtaisen lämmityksen säätöjärjestelmää kerrostaloihin. Kimmo Issakainen on toiminut pitkään johto- ja esimiestehtävissä sekä myynnin ja kansainvälisten tehtävien parissa talotekniikka-alalla ja valmistavassa teollisuudessa.
Kimmo Issakainen aloitti Simapin toimitusjohtajana

Simap kertoi säätöjärjestelmästään julkisuuteen keväällä 2021, kun yhtiö oli koonnut riittävästi mittaustietoa useista pilottikohteista Uudellamaalla. Järjestelmä perustuu suomalaiseen innovaatioon, jossa älytermostaatteja ohjataan huonekohtaisesti radioteknologialla. Simap tähtää ratkaisullaan kansainväliseen kasvuun – Suomen lisäksi Pohjois-Euroopan markkinoille.

– Simapin tarina etenee suunnitelman mukaisesti. Vuosi sitten yhtiön omistuspohjaa laajennettiin, ja päätimme keskittyä huonekohtaisen lämmityksen säädön ratkaisuihin sekä kumppanuuksien rakentamiseen teknologiayritysten ja lämpöenergian tuottajien kanssa. Uskomme, että meillä selvä teknologinen etumatka kilpailijoihin. Mittausdatan kumuloituessa pystymme ohjaamaan lämmitystä koko ajan tarkemmin, kertoo hallituksen puheenjohtaja Henri Juva.

– Pilottikohteiden ja toimintamallien testaus on sujunut mainiosti – teknologia toimii. Nyt talotekniikan ja myynnin ammattilainen Kimmo Issakainen ottaa tehtäväkseen Simapin markkina-aseman ja tunnettuuden vahvistamisen Suomessa ja valituissa vientimaissa, Henri Juva jatkaa.

Tärkein talotekniikan innovaatio vuosiin

Heinäkuussa tapahtuneen nimityksen jälkeen Kimmo Issakainen on perehtynyt SiMAP-teknologiaan ja aloitti tehtävässään 2.8.2021.

– SiMAP-radioteknologialla ohjattu lämmityksen säätö on tärkein suomalainen talotekniikan innovaatio vuosikausiin. Se hyödyttää kaikkia arvoketjun jäseniä energiantuottajasta kiinteistönomistajaan sekä jokaiseen asukkaaseen, toimitusjohtaja Kimmo Issakainen sanoo.

– Simap on ratkaissut monta vaikeaa ongelmaa – miten radiosignaali toimii kerrostalon lämmönjakohuoneesta ylimpiin kerroksiin, miten asukas voi valita haluamansa lämpötilan huonekohtaisesti, ja miten lämpöenergian tuottajat saavat kaipaamansa säätömahdollisuuden energian toimitukseen. Tämä on herkullinen tilaisuus myynnille ja brändin rakentamiselle, Kimmo Issakainen kiteyttää.

Lisätietoja:

Henri Juva, hallituksen puheenjohtaja, Simap Oy, 0400 501910, henri.juva@kolumbus.fi

Kimmo Issakainen, toimitusjohtaja, Simap Oy, 040 7700 176, kimmo.issakainen@simap.fi

Simap Oy lyhyesti

Simap digitalisoi kerrostalojen lämmityksen huonekohtaisesti ensimmäisenä maailmassa. Ratkaisu parantaa asumismukavuutta, säästää kuluissa ja pienentää hiilijalanjälkeä koko ketjussa energiantuottajalta kuluttajalle. Uraauurtava SiMAP-teknologia älytermostaatteineen on suunniteltu, kehitetty ja valmistetaan Suomessa. Yhtiötä tukee laaja joukko markkinoiden parhaita teknologiakumppaneita. SiMAP® on Simap Oy:n rekisteröity tavaramerkki. www.simap.fi

Kimmo Issakainen aloitti Simapin toimitusjohtajana
Kimmo Issakainen Simapista

Simap Oy
Riihitie 8

+358 9 477 0570http://www.simap.fi

Simap säätää kerrostalojen lämmityksen huonekohtaisesti ensimmäisenä maailmassa. Ratkaisu perustuu langattomaan mittaukseen ja termostaatteihin sekä radioverkkoon. Se parantaa asumismukavuutta, säästää kuluja ja pienentää hiilijalanjälkeä. Simapin uraauurtava teknologia on suunniteltu ja kehitetty Suomessa, ja sitä tukee laaja joukko parhaita teknologiakumppaneita.

First in the world, Simap adjusts apartment house’s heating according to the resident’s wishes in each room. The solution is based on wireless measuring and thermostats as well as radio technology. It delivers increased living comfort, cost savings and smaller carbon footprint. Simap’s pioneering technology is designed and developed in Finland, and it is supported by a renowned group of leading technology partners.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Simap Oy