Talotekniikkasuunnittelija GHS Group osaksi A-Insinöörit -konsernia

A-Insinöörit on ostanut LVIA- ja sähkösuunnitteluun erikoistuneen GHS Group Oy:n osakekannan. Helsinkiläisen talotekniikkatoimiston ja A-Insinöörien yhdistymisen myötä A-Insinöörien teollisuus- ja talotekniikan toimialan palvelut laajenevat pääkaupunkiseudulle.

A-Insinöörien teollisuus- ja talotekniikan toimialajohtaja Sasu Karkiainen (vas.), yksikönjohtajana aloittava GHS Groupin toimitusjohtaja Janne Koponen ja hallituksen puheenjohtaja Juha Lyyra, joka jatkaa suunnittelujohtajan tehtävissä. Kuva: Pentti Hokkanen

LVIA- ja sähkötekniseen suunnitteluun erikoistunut GHS Group on liittynyt yrityskaupalla osaksi A-Insinöörit -konsernia. Suunnittelutoimisto työllistää 14 talotekniikan asiantuntijaa pääkaupunkiseudulla.

Yrityskaupan myötä GHS Groupista tulee A-Insinöörien uusi teollisuus- ja talotekniikan alueyksikkö Helsinkiin, ja täydennys A-Insinöörien nykyisiin rakennuttamisen, arkkitehtisuunnittelun, rakennesuunnittelun ja yhdyskuntasuunnittelun palveluihin pääkaupunkiseudulla.

– GHS Groupilla on vankkaa korjaushankkeiden ja mm. konesalisuunnittelun erikoisosaamista. Voimme yhdessä tarjota talonrakentamiseen ja teollisuudelle kattavat LVIA-suunnittelun ja -valvonnan sekä sähkösuunnittelun palvelut valtakunnallisesti, toimialajohtaja Sasu Karkiainen sanoo.

Vuodesta 2007 toimineen GHS Groupin palveluihin kuuluu LVIA-suunnittelun ja -valvonnan sekä sähkösuunnittelun lisäksi myös mm. energiaselvitykset ja olosuhdemittaukset.

Kaikki asiantuntijat jatkavat A-Insinööreissä vanhoina työntekijöinä, ja myös omistajat jatkavat mukana toiminnassa. Uuden alueyksikön yksikönjohtajana aloittaa GHS Groupin toimitusjohtajana toiminut Janne Koponen. Hallituksen puheenjohtaja Juha Lyyra jatkaa suunnittelujohtajan tehtävissä.

– GHS Group saa tukevamman pohjan jatkaa kasvun ja kehittymisen tiellä. Saamme projektien tueksi kokeneita kollegoja paitsi talotekniikan erikoisaloilta myös arkkitehti-, rakenne- ja yhdyskuntasuunnittelusta, ja lisäämme kykyämme kehittyä ympäristövastuullisuuden alueilla. Osana A-Insinöörejä kehityshalu, yrittäjähenkisyys ja matala hierarkia säilyvät, Janne Koponen sanoo.

Yrityskauppa toteutui 1.6.2022. GHS Groupin toiminta jatkuu nykyisellä nimellä A-Insinöörit -konsernin tytäryhtiönä. Fuusio A-Insinöörien teollisuuden ja talotekniikan toimialayhtiöön on tarkoitus toteuttaa keväällä 2023.

GHS Group Oy

• LVIA-suunnitteluun ja sähkösuunnitteluun sekä valvontaan erikoistunut talotekniikan suunnittelutoimisto, perustettu 2007.
  • Henkilöstöä 14, liikevaihto 1,1 milj. (2021)
  • Palvelee kuntia ja kaupunkeja sekä yksityisiä kiinteistönomistajia erityisesti saneeraus- ja korjausrakentamisen hankkeissa.Erikoistunut myös mm. konesalisuunnitteluun.
  • Toimipaikka Helsingin Pitäjänmäessä.
  • Verkkosivut: https://www.ghs.fi/

Sasu Karkiainen, toimialajohtaja, teollisuus- ja talotekniikka, A-Insinöörit
sasu.karkiainen@ains.fi

Janne Koponen, yksikönjohtaja, GHS Group – osa A-Insinöörejä
janne.koponen@ghs.fi

Juha Lyyra, suunnittelujohtaja, GHS Group – osa A-Insinöörejä
juha.lyyra@ghs.fi

Juha Lyyra (vas.), Jukka Koponen ja Sasu Karkiainen. Kuva: Pentti Hokkanen

A-Insinöörit on ennakkoluuloton rakentamisen suunnittelu- ja konsulttitalo. Tehtävämme on auttaa asiakkaita onnistumaan kiinteistö- ja rakennushankkeissa. Lopputuloksen lisäksi meille on tärkeää tapa, jolla siihen päästään. Teemme asiat yhdessä ja paremmin, ja haastamme samalla koko alaa uudistumaan. Yli 1000 hengen luova ja luotettu asiantuntijajoukko tekee töitä rakennuttamisen, arkkitehtisuunnittelun, rakennesuunnittelun, infrarakentamisen ja teollisuus- ja talotekniikan hankkeissa 16 toimipisteessä Suomessa ja kansainvälisesti. A-Insinöörit – ihmisiä, joiden kanssa rakennat rohkeasti parempaa. www.ains.fi

Geometrialtaan ainutlaatuinen Siltasairaala valmistuu Meilahden sairaala-alueen ytimeen1.7.2022 09:01:00 EEST | Tiedote

HUSin historian suurin uudisrakennushanke, Meilahteen valmistuva Siltasairaala on luovutettu tilaajalle. Uusi sairaala ja sen kaksikerroksinen lasinen silta yhdistävät Tornisairaalan, Kolmiosairaalan sekä Syöpätautien klinikan sairaala-alueella. Arkkitehti- ja rakennesuunnittelua on ohjannut tehokas toimintojen yhdistäminen sekä rakennuksen ainutlaatuinen geometrinen muoto.

Riistaveden lähipalvelukeskus palkittiin – rakentuu uudella yhteistoiminnallisella urakkamuodolla9.6.2022 10:04:00 EEST | Tiedote

Kuopioon rakennettava lähipalvelukeskus on palkittu Itä-Suomen parhaana rakennusalan yhteistyöhankkeena. Yhteistoiminnallinen urakkamuoto on koonnut tilaajan, keskuksen henkilöstön, suunnittelijat ja rakentajat saman pöydän ääreen jo varhaisessa vaiheessa. Koulun, kirjaston, nuorisotilat ja kansalaisopiston yhdistävä palvelukeskus valmistuu Riistavedelle vuonna 2023.