Taloushallintoalan työtaistelu laajenee Accountor-yhtiöihin

Toimihenkilöliitto ERTO on laajentanut tänään 17.1. alkaneen liukumasaldojen kerryttämiskiellon 19.1. aamusta lukien myös Accountor -yhtiöihin. Toimenpiteellä tuetaan ERTOn tavoitteita valtakunnallisen taloushallintoalan työehtosopimuksen neuvotteluissa.

Lue ERTOn tiedote 17.1 alkaneesta työtaistelusta.

Toimihenkilöliitto ERTO on yksityisen palvelusektorin asiantuntijatehtävissä työskentelevien ammattiliitto. ERTOn noin 15 000 jäsentä edustavat muun muassa seuraavia aloja: logistiikka, markkinointi- ja tietoala, sosiaali- ja terveysala, henkilöstöpalveluala, tietotekniikan palvelut, matkailu-, liikunta- ja kulttuuripalvelut sekä taloushallinto. ERTO on osa Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:ta.

SuPerin, Tehyn ja ERTOn kysely: Heikentyneet työolot ja pieni palkka syy hoitajapulaan yksityisellä hoiva-alalla16.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Hoitajapula on vakava myös yksityisellä hoiva-alalla ja varhaiskasvatuksessa, kertovat ammattiliitot SuPer, Tehy ja ERTO. Liitot selvittivät jäsentensä työhyvinvointia huhti-toukokuussa. Kyselyn mukaan halu vaihtaa alaa on korkea ja jopa kaksi kolmasosaa vastaajista on miettinyt alan vaihtamista kokonaan pois sote-sektorilta tai varhaiskasvatuksesta. Palkankorotukset koetaan tärkeimmäksi alan pito- ja vetovoimatekijäksi.

ERTO jätti työtaisteluilmoituksen huolinta-alalle30.3.2022 15:56:21 EEST | Tiedote

Toimihenkilöliitto ERTO on jättänyt keskiviikkona 30.3. klo 13:00 työtaisteluilmoituksen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:lle ja valtakunnansovittelijalle. Lakko toteutetaan kiirastorstaina 14.4.2022, mikäli huolinta-alan toimihenkilöitä koskevissa sopimusneuvotteluissa ei päästä sopuun ennen sitä. Lakko koskee kaikkea huolinta-alan toimihenkilöiden työehtosopimuksen piirissä tehtävää työtä kiirastorstaille osuvissa työvuoroissa eli lakon piirissä ovat muutkin kuin vain ERTOn jäsenet.