Talviolympialaiset liikuttavat lapsia Hämeenlinnassa ja Lahdessa

Lahden Hiihtoseura järjestää lauantaina 21.1. kaikille avoimen talvitapahtuman Lahden Urheilukeskuksessa. Hämeenlinnan Hiihtoseura järjestää puolestaan sunnuntaina 29.1. koko perheen hiihtotapahtuman Ahveniston moottoriradan hiihtostadionilla.

Talviolympialaiset liikuttavat lapsia Hämeenlinnassa ja Lahdessa muun muassa hiihdon parissa.

Maksuttomissa koko perheen tapahtumissa hiihtotyyli on vapaa ja alueille on järjestetty kaikenlaista puuhaa. Ahvenistolla nähtäneen tänäkin vuonna paikallisen poliisin edustajat ajoneuvoineen. Lisäksi Hämeenlinnan tapahtuma-alueella pieniä osallistujia riemastuttaa Hämeenmaan oma maskotti, Sini-nalle.

Tapahtumien tunnelma tulee tunnetusti olemaan täynnä positiivista jännitystä, kun lapset lähtevät innoissaan ”kisaamaan” – tukijoukkojen kannustushuutojen siivittäessä matkaa maaliin.

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii molemmissa tapahtumissa yhteistyökumppanina, ja Hämeenlinnassa pääyhteistyökumppanina. Lasten Talviolympialaisten pääyhteistyökumppanina toimiminen on yksi Osuuskauppa Hämeenmaan monista tavoista olla mukana asiakkaidensa arjessa ja ennen kaikkea kannustaa lapsia liikkumaan.

Lisätietoa tapahtumien aikatauluista löytyy Lahden Hiihtoseuran sekä Hämeenlinnan Hiihtoseuran nettisivuilta. Hämeenlinnan tapahtumaan voi ilmoittautua aina 25.1.2023 saakka – Lahden tapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Hämeenmaa – 168 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3260 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 168 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Osuuskauppa Hämeenmaalla vahva asiakasomistajuuden vuosi 2022: Bonuksia maksettiin ennätykselliset 33,7 miljoonaa euroa31.1.2023 11:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaa teki vuonna 2022 hyvän tuloksen majoitus –ja ravintolatoimialan elpymisen ansiosta. Samaan aikaan marketkaupan tulos laski inflaation seurauksena. Hämeenmaan asiakasomistajille palautui viime vuonna ennätyssumma Bonuksina, 33 700 000 euroa. Osuuskauppa palkitsee myös henkilöstönsä vuoden 2022 tuloksesta noin kolmen miljoonan euron ylimääräisellä tulospalkkiolla.

Ilmoittautuminen Hämeenmaan Kannustajiin käynnistyy – jaossa jälleen 60 000 euroa tukea27.1.2023 07:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaa jakaa tänäkin vuonna Kannustajat-ohjelman kautta 60 000 euroa tukea lasten ja nuorten harrastustoimintaan Kanta- ja Päijät-Hämeessä. Ohjelmaan voivat ilmoittautua mukaan alueen lasten ja nuorten harrastustoiminnan sekä hyvinvointia edistävän toiminnan parissa työtä tekevät seurat, harrastusyhdistykset, kulttuuritoimijat sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöt.