Kustannusosakeyhtiö Tammi

Tammi julkaisee Bonon muistelmat vuonna 2020

Irlantilaisen U2-yhtyeen laulajana ja keulakuvana tunnettu Bono kirjoittaa muistelmiaan. Teos ilmestyy Yhdysvalloissa vuonna 2020, ja Suomessa kirjan julkaisee Tammi. Suomennoksen on tarkoitus ilmestyä samaan aikaan alkuteoksen kanssa.

Tammi julkaisee irlantilaisen U2:n laulajan ja keulakuvan Bonon muistelmat Suomessa. Vuonna 1960 syntynyt Bono, oikealta nimeltään Paul David Hewson, tunnetaan paitsi laulajana myös näkyvänä yhteiskunnallisena keskustelijana ja erityisesti ihmisoikeuksien puolestapuhujana. Bono kirjoittaa muistelmansa itse, ja ne ilmestyvät vuonna 2020.

”Bono on yksi maailman tunnetuimmista muusikoista ja lauluntekijöistä ja miljoonien ihmisten ihailema myös yhteiskunnallisen aktiivisuutensa vuoksi. Tammelle on suuri ilo ja kunnia toimia hänen muistelmiensa kustantajana Suomessa”, Tammen tietokirjallisuuden kustannuspäällikkö Markku Aalto hehkuttaa.

Dublinissa vuonna 1976 perustettu, neljätoista studioalbumia julkaissut U2 on yksi maailman suurimpia ja menestyneimpiä rockyhtyeitä. Se on esiintynyt Suomessa neljä kertaa, edellisen kerran U2 360° -kiertueellaan vuonna 2010, jolloin yhtye myi Helsingin Olympiastadionin täyteen kahtena peräkkäisenä iltana.

Tammi on julkaissut aiemmin vuonna 2006 Neil McCormickin toimittaman U2 X U2 -kirjan, jossa Bono, kitaristi The Edge, basisti Adam Clayton ja rumpali Larry Mullen Jr. kertovat omin sanoin U2:n tarinan.

Bonon toistaiseksi nimeämättömien muistelmien alkuteoksen kustantaa yhdysvaltalainen Knopf. Kirjan käännösoikeuksia kaupattiin Frankfurtin kirjamessuilla lokakuun alkupuolella. Toistaiseksi käännösoikeudet on myyty yli kymmeneen maahan.

Lisätiedot:
Markku Aalto | kustannuspäällikkö | Kustannusosakeyhtiö Tammi
markku.aalto@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

J.K. Rowlingin Ihmeotukset – Grindelwaldin rikokset -elokuvakäsikirjoitus julkaistaan suomeksi 6.12.14.11.2018 11:00Tiedote

Tammi julkaisee J.K. Rowlingin Ihmeotukset – Grindelwaldin rikokset -elokuvakäsikirjoituksen Jaana Kapari-Jatan suomentamana 6. joulukuuta 2018. Rowlingin käsikirjoitukseen perustuva elokuva saa kansainvälisen ensi-iltansa 14. marraskuuta. Helsingin uudessa keskustakirjastossa Oodissa itsenäisyyspäivänä julkaistava kirja huipentaa Harry Potter 20 vuotta Suomessa -juhlavuoden.

Neljännen Dekkarifestivaalin ohjelma on julkistettu14.8.2018 10:00Tiedote

Syyskuun 22. järjestettävän neljännen Dekkarifestivaalin lavaohjelma on julkistettu. Festivaalin keskusteluissa esiin nousevat muun muassa suosittujen dekkarihahmojen elämä ja teot ja eri maiden järjestäytynyt rikollisuus kirjoissa. Kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalilla esiintyy neljä kansainvälistä tähtivierasta: ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Dekkarifestivaali järjestetään lauantaina 22.9.2018 Helsingin Pörssitalolla. Festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.