Tammi julkaisee Bonon muistelmat vuonna 2020

Irlantilaisen U2-yhtyeen laulajana ja keulakuvana tunnettu Bono kirjoittaa muistelmiaan. Teos ilmestyy Yhdysvalloissa vuonna 2020, ja Suomessa kirjan julkaisee Tammi. Suomennoksen on tarkoitus ilmestyä samaan aikaan alkuteoksen kanssa.

Tammi julkaisee irlantilaisen U2:n laulajan ja keulakuvan Bonon muistelmat Suomessa. Vuonna 1960 syntynyt Bono, oikealta nimeltään Paul David Hewson, tunnetaan paitsi laulajana myös näkyvänä yhteiskunnallisena keskustelijana ja erityisesti ihmisoikeuksien puolestapuhujana. Bono kirjoittaa muistelmansa itse, ja ne ilmestyvät vuonna 2020.

”Bono on yksi maailman tunnetuimmista muusikoista ja lauluntekijöistä ja miljoonien ihmisten ihailema myös yhteiskunnallisen aktiivisuutensa vuoksi. Tammelle on suuri ilo ja kunnia toimia hänen muistelmiensa kustantajana Suomessa”, Tammen tietokirjallisuuden kustannuspäällikkö Markku Aalto hehkuttaa.

Dublinissa vuonna 1976 perustettu, neljätoista studioalbumia julkaissut U2 on yksi maailman suurimpia ja menestyneimpiä rockyhtyeitä. Se on esiintynyt Suomessa neljä kertaa, edellisen kerran U2 360° -kiertueellaan vuonna 2010, jolloin yhtye myi Helsingin Olympiastadionin täyteen kahtena peräkkäisenä iltana.

Tammi on julkaissut aiemmin vuonna 2006 Neil McCormickin toimittaman U2 X U2 -kirjan, jossa Bono, kitaristi The Edge, basisti Adam Clayton ja rumpali Larry Mullen Jr. kertovat omin sanoin U2:n tarinan.

Bonon toistaiseksi nimeämättömien muistelmien alkuteoksen kustantaa yhdysvaltalainen Knopf. Kirjan käännösoikeuksia kaupattiin Frankfurtin kirjamessuilla lokakuun alkupuolella. Toistaiseksi käännösoikeudet on myyty yli kymmeneen maahan.

Lisätiedot:
Markku Aalto | kustannuspäällikkö | Kustannusosakeyhtiö Tammi
markku.aalto@tammi.fi

Tammi julkaisee Suomen ensimmäisen chatfiktio-romaanin Pientä säätöä28.5.2019 08:00:00 EESTTiedote

Tammi julkaisee syksyllä 2019 ensimmäisenä kustantamona Suomessa nuorille suunnatun, chat-muotoon kirjoitetun kirjan eli chatfiktio-romaanin. Chatfiktio mullistaa käsitykset e-kirjasta tuomalla kirjallisuuden nuorten lukijoiden ulottuville heille tutussa muodossa - videona, jota voi seurata puhelimen ruudulta. Veera Ojolan kirjoittama Pientä säätöä kertoo aidolla ja elämänmakuisella tavalla kolmen lukion ensimmäistä luokkaa käyvän tytön elämästä vaiheessa, jolloin ei olla vielä aikuisia muttei enää lapsiakaan.

Dekkarifestivaalin esiintyjälista on vahvistunut – lavalle nousee myös legendaarinen Juha ”Hermo” Rautaheimo24.4.2019 11:59:47 EESTTiedote

Viidennen kerran järjestettävä Dekkarifestivaali valtaa uuden kotipesänsä Paasitornin laajempana kuin koskaan. Lauantaina 21.9.2019 järjestettävässä tapahtumassa on mukana 10 kustantamoa ja parikymmentä kirjailijaa. Festivaalin järjestää tänäkin vuonna Tammi. Festivaalin päälavalle omat dekkaritähtensä marssittavat Tammen ohella mm. WSOY, Gummerus ja S&S. Tapahtumassa mukana ovat myös luku- ja kuunteluaikapalvelu Storytel sekä Suomen dekkariseura.