Tammi lahjoittaa ilmastovaikuttaja Greta Thunbergin perheen tarinan kaikille kansanedustajille

Kansainvälisenä ilmastolakkopäivänä 27.9.2019 Tammi lahjoittaa kansanedustajille teoksen Sydämen asioita – Perhe ja planeetta kriisissä. Kirjan on kirjoittanut nuori ilmastovaikuttaja Greta Thunberg yhdessä perheensä kanssa.

Sydämen asioita, kansi

”Tämän ajankohtaisempaa kirjaa ilmastokriisistä ei ole. Tämä teos pitää kaikkien lukea, jotta ymmärrämme, mistä Greta maailman päättäjille puhuu. Siksi haluamme lahjoittaa teoksen Suomen päättäjille”, sanoo toimitusjohtaja Timo Julkunen.

”Gretan kasvutarina näyttää konkreettisesti, miksi planeetan kriisi on yksilön kriisi ja miksi ilmastonmuutoksessa ei ole ulkopuolisia. Erityisen mieleenpainuvaa kirjassa on Gretan äidin kuvaus siitä, miksi planeetan ja ihmisten loppuunpalamisen taustalla on yhteisiä syitä. Kansanedustajille on hyödyllistä lukea myös, miten apua tarvitseva lapsi ja nuori voi jäädä vaille apua vanhempien aktiivisuudesta ja varallisuudesta riippumatta”, sanoo Eduskunnan kirjapiirin vetäjä, kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto.

Yhteydenotot:
Reetta Miettinen
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Werner Söderström Osakeyhtiö
reetta.miettinen@wsoy.fi

Sydämen asioita, kansi

Tammi julkaisee rakastettuja lauluvideoita tekevän, somehitiksi nousseen Lotta ja pappa -kaksikon kirjan16.6.2020 13:00:03 EESTTiedote

Korona-ajan yhdessä viettäneet lapsenlapsi Lotta Saahko, 27, ja pappa Jorma Saahko, 84, ovat ihastuttaneet suomalaisia videoilla, joissa he laulavat yhdessä papan nuoruusaikojen lauluja. Tammi julkaisee marraskuun alussa kirjan Papan kanssa kahvilla – Evakkomatkasta, rakkaudesta ja karjalanpiirakoista. Kirjassa yksi Karjalan viimeisistä elossa olevista evakoista kertoo lapsenlapselleen elinikäisestä kaipuusta. Pappa tarinoi myös heinätöistä, kosiomatkasta ja ajatuksistaan nykymusiikista. Kaksikko herättää eloon tarinoita, jotka saavat lukijan pohtimaan omia isovanhempiaan.

Suosikkitubettajat Elina ja Sofia julkaisevat perjantaina kirjan13.5.2020 12:13:22 EESTTiedote

Suomen suosituimmat lapsitubettajat Elina ja Sofia julkaisevat 15.5. kirjan Elina ja Sofia - Kaikki on mahdollista! Kirjan kustantaa Tammi. 12- ja 9-vuotiaiden siskosten YouTube-kanavalla on huikeat 99 000 tilaajaa ja Instagramissa heillä on yli 22 000 seuraajaa. Tyttöjen kauppakeskustapahtumat ovat saaneet paikalle tuhansia nuoria faneja. Kirjassa tytöt haluavat positiiviseen tapaansa kannustaa kaikkia lapsia ja nuoria hyväksymään itsensä ja tavoittelemaan rohkeasti unelmiaan. Kirjan valokuvia ja kuvitusta on ollut tekemässä kolmas nuori tubetähti, 19-vuotias Nelli Orell.

Tammen syksyn 2020 kirjat on julkistettu15.4.2020 13:00:00 EESTTiedote

Tammen syksyssä on luvassa vahvoja kotimaisia tekijöitä, odotettuja elämäkertoja ja runsas kattaus lasten- ja nuortenkirjallisuutta. Satu Vasantolan toinen romaani Kaikki kadonneet koskettaa vanhempansa lapsena menettäneen Annun tarinalla. Max Seeck jatkaa maailmanvalloitustaan uudella Jessica Niemi -romaanilla Pahan verkko. Tietokirjoissa julkaistaan vahvat urheilijaelämäkerrat Tero Pitkämäestä ja Leo-Pekka Tähdestä. Riitta Uosukainen kirjoittaa koskettavasti parisuhteen muutoksesta puolison muistisairauden myötä. Suomennetun kaunokirjallisuuden kärki on Lars Keplerin uusi Joona Linna -trilleri Peilimies, ja Keltaiseen kirjastoon liittyy uusi kirjailija, Evie Wyld. Lastenkirjojen puolella on vuorossa jymy-yllätys, kun Timo Parvelan Ella menee kolmannelle luokalle. Viihdetaiteilija Cristal Snow julkaisee lastenromaanin, ja Elina Hirvonen aloittaa uuden sarjan Pehmoeläinten maailmanneuvostosta.