Tammi lahjoitti lastenkirjalegendojen yhteisteoksen lastensairaalalle

Kaikkien rakastamat lastenkirjallisuuden suurnimet Huck Scarry ja Mauri Kunnas loivat viime viikolla ainutlaatuisen yhteisteoksen, jossa Herra Hakkarainen ja Mato Matala kohtaavat toisensa lääkärin vastaanotolla. Scarryn suomalainen kustantaja Tammi lahjoitti teoksen ja 100 kiloa Scarryn kirjoja Uuteen lastensairaalaan ilahduttamaan pieniä potilaita.

Toimialajohtaja Jari Petäjä ja lastenkirjailija Huck Scarry teoksen luovutustilaisuudessa Uudessa lastensairaalassa.

Richard Scarryn syntymästä tulee 5.6.2019 kuluneeksi 100 vuotta. Scarry-kirjoja on ilmestynyt jo yli 300, ja Suomessa niitä on myyty yhteensä 2,2 miljoonaa kappaletta. Scarryn poika ja isänsä työn jatkaja Huck Scarry vieraili Suomessa viime viikolla. Tammi järjesti tapaamisen Suomen kovimmaksi Scarry-faniksi tunnustautuneelle Mauri Kunnakselle ja Huck Scarrylle torstaina 25.4. Legendojen kohtaamisessa syntyi ainutlaatuinen yhteisteos, joka luovutettiin HUS Lasten ja nuorten sairauksien toimialajohtajalle Jari Petäjälle perjantaina 26.4.2019 Uudessa lastensairaalassa. Samalla Tammi lahjoitti pienten potilaiden iloksi myös 100 kiloa Richard Scarryn kirjoja.

Mauri Kunnas ja Huck Scarry luonnostelemassa yhteisteosta kirjakauppa Werner & Jarlissa.
Huck Scarry maalaa
Huck Scarry, Mauri Kunnas ja valmis yhteisteos

Tammi julkaisee kirjan ja levyllisen uutta lastenmusiikkia – Muumiperhe laulaa, OHOI! on tuleva klassikko, joka vie merellisiin tunnelmiin10.5.2021 13:54:36 EEST | Tiedote

Tammi julkaisee kirjana ja digiäänitteenä uutta, odotettua lastenmusiikkia. Maanantaina 10.5.2021 ilmestyvä Muumiperhe laulaa, OHOI! on Hannele Huovin sanoittama ja Soili Perkiön säveltämä 17 uuden muumilaulun kokonaisuus, joka julkaistaan huippuartistien esittämänä kaikilla keskeisimmillä jakelualustoilla. Kirja sisältää laulujen sanat, nuotit ja laululeikkivinkkejä. Kirjan kuvituksen ovat luoneet Riina ja Sami Kaarla.

Tammen syksyn 2021 kirjat on julkistettu13.4.2021 12:52:25 EEST | Tiedote

Suomalaisen kirjallisuuden maailmantähden Max Seeckin syyskuussa ilmestyvä romaani Kauna on trilleri yritysjohtajan murhasta. Leena Lehtolaisen Ilvesvaara on viides romaani henkivartija Hilja Ilveskerosta kertovassa sarjassa. Timo Parvela ja Pasi Pitkänen aloittavat lokakuussa maailmanvalloituksen uudella Varjot-sarjalla. Renny Harlin kertoo elämäkerrassaan ainutlaatuisen tarinansa Hollywoodin parrasvaloissa ja showbisneksen karuissa kulisseissa. Kansainvälisiä huippuja listalla edustavat nobelisti Kazuo Ishiguro odotetulla romaanillaan Klara ja aurinko sekä nuori yhdysvaltalaisrunoilija Amanda Gorman.

Spoken word runouden -taitajat yhdistävät voimansa Amanda Gormanin suomennoksissa9.4.2021 12:15:11 EEST | Tiedote

Amanda Gormanin teokset kääntää suomeksi työpari Laura Eklund Nhaga ja Aura Nurmi. Äänikirjoiksi ne tulkitsee artistinimellä Yeboyah tunnettu Rebekka Kuukka. Kaikkiaan Gormanilta suomennetaan tänä vuonna kaksi teosta, toukokuussa lahjakirja Vuori jota nousemme ja syyskuussa Loren Longin kuvittama lastenkirja Muutos nousee ja soi. Gormanin runojen laajempi kokoelma ilmestyy vuonna 2022.

Eeva-Liisa Mannerin syntymästä 100 vuotta – juhlavuoden kunniaksi Tammi julkaisee elämäkerran ja kootut teokset15.3.2021 15:03:26 EET | Tiedote

Eeva-Liisa Manner (1921–1995) on yksi merkittävimmistä sodanjälkeisistä kirjailijoistamme: monipuolinen runoilija, prosaisti, näytelmäkirjailija, esseisti, suomentaja ja kriitikko. Tänä vuonna hänen syntymästään tulee kuluneeksi sata vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Tammi julkaisee uuden, Marja-Leena Tuurnan kirjoittaman Manner-elämäkerran sekä uusintapainoksen Mannerin kootuista runoista. Juhlavuoteen sisältyy myös seminaari ja Suomen Kirjailijaliiton jakama runouspalkinto.