Tampere Filharmonian Puistokonsertti palaa Tampereen Sorsapuistoon elokuussa – Santtu-Matias Rouvalin johtaman maksuttoman konsertin tähtinä Maria Ylipää ja Kummeli

Tampere-talo, Tampere Filharmonia ja Tampereen Sähkölaitos järjestävät jälleen perinteisen Puistokonsertin Tampereen Sorsapuistossa lauantaina 7. elokuuta klo 18. Tampereen kulttuurisyksyn avaava koko perheen maksuton puistotapahtuma tarjoilee klassisen musiikin helmiä, yhteislaulua ja tangon säveliä. Ohjelmistossa kuullaan tällä kertaa mm. Tšaikovskin, Merikannon, Sibeliuksen ja Piazzollan teoksia. Yleisradio televisioi Puistokonsertin Yle Areenassa suorana 7.8. klo 18 ja Yle Teema -kanavalla 7.8. klo 20.

Santtu-Matias Rouvali Puistokonsertissa, © Tampere-talon kuva-arkisto

Konsertin kapellimestarina toimii tuttuun tapaan Tampere Filharmonian ylikapellimestari Santtu-Matias Rouvali. Solistina esiintyy suosittu laulaja-näyttelijä Maria Ylipää. Puistokonsertissa tavataan myös tutut Kummeli-miehet Heikki Silvennoinen, Heikki Hela ja Timo Kahilainen, joiden Kari ja Karvattomat -yhtyeellä on valmisteilla yllätyksiä konserttivieraille. Kummelin tv-debyytistä tulee kesällä kuluneeksi 30 vuotta.

Tampereen Sähkölaitos järjestää äänestyksen konsertin ohjelman yhteislaulukappaleesta. Äänestysaika on 18.–25.5. Äänestykseen voi osallistua osoitteessa www.sahkis.fi/puistokonsertti

Puistokonsertti toteutetaan konserttiajankohdan mukaisia mahdollisia Aluehallintoviraston yleisörajoituksia noudattaen. Järjestäjät noudattavat viranomaisten ohjeita ja suosituksia ja huolehtivat yleisön, esiintyjien sekä työntekijöiden turvallisuudesta.

Santtu-Matias Rouvali Puistokonsertissa, © Tampere-talon kuva-arkisto

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Talossa on vieraillut jo lähes 10 miljoonaa kävijää. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas ja työntekijöitä on 69. Hallituksen puheenjohtaja on Martti Silvennoinen.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Suomen ensimmäinen Courtyard by Marriott -hotelli.

Tampereen Tähtikatu täydentyy lokakuussa – ehdota omaa musiikkialan suosikkiasi tähden saajaksi4.6.2021 11:04:58 EEST | Tiedote

Suomen ensimmäinen kansainvälinen musiikin Tähtikatu avattiin Musiikki & Media -tapahtuman 30-vuotisjuhlan kunniaksi Tampereella syksyllä 2019, jolloin kadulle upotettiin 11 ensimmäistä tähtilaattaa. Viime vuonna Tähtikadulle ikuistettiin kuusi uutta tähteä. Vuosittain kadulle lisätään uusia tähtiä, joiden nimet päätetään yleisöltä saatujen ehdotusten pohjalta. Nyt on jälleen aika ehdottaa vuoden 2021 tähtien saajia.

Tampere Chamber Music toteutetaan kotimaisin voimin kesäkuussa – festivaalin ohjelmistoa striimataan ja äänitetään, osa konserteista siirtyy syksyyn29.4.2021 12:04:10 EEST | Tiedote

Kamarimusiikkia, tanssia ja tiedettä tarjoava Tampere Chamber Music -festivaali järjestetään 2.–5.6.2021 kotimaisin voimin striimi- ja äänitefestivaalina. Festivaalin teemana tänä vuonna on Matkalla muutoksessa – viisi elementtiä. Pääosin Tampere-talossa järjestettävä festivaali tarjoaa kuulijoilleen keinoja ammentaa hyvinvointia musiikista. Striimilippujen lisäksi tapahtumiin on myynnissä erittäin pieni erä tavallisia konserttilippuja. Tampere Chamber Musicin konsertti- ja striimiliput ovat nyt myynnissä.

Tampere-talon kesänäyttelyt on julkaistu – Keith Haring, Ilpo Musto sekä Teemu Keisteri ja Nikolo Kerimov esittelevät pop-taiteen monia puolia22.4.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Tampere-talo on julkaissut kolme taidenäyttelyä kesälle. Näyttelyissä nähdään katutaiteen kehittäjä Keith Haringin, valokuvaajalegenda Ilpo Muston sekä kotimaisen modernin taiteen nousevan kaksikon Teemu Keisterin ja Nikolo Kerimovin töitä. Näyttelyiden teemat tukevat luontevasti toisiaan ja esittelevät populaaritaiteen monia puolia. Kaikki näyttelyt avautuvat Tampere-talossa 22. kesäkuuta.

Kulttuuri- ja kongressikeskus sekä tapahtumayhtiö Tampere-talo Oy ja Akun Tehtaan tapahtumateknisen palvelun yhtiö Oy Aku’s Factory Ltd. ovat 13. huhtikuuta solmineet liiketoimintakaupan, jonka avulla yhtiöt tiivistävät yhteistyötään rakentaakseen Pirkanmaalle entistäkin kilpailukykyisemmän tapahtuma-alan toimijan. Liiketoimintakaupassa Tampere-talon tekninen palvelu ja osa teknisestä kalustosta siirtyvät Akun Tehtaalle 1. syyskuuta alkaen ja Tampere-talosta tulee Oy Aku’s Factory Ltd:n osakas. Strateginen kumppanuus vahvistaa entisestään pirkanmaalaista osaamista sekä Tampereen vetovoimaisuutta tapahtumakaupunkina.