Tampere-talo Oy ja Taitokaari Oy avaavat Hämeenkadulle tarinallisen tapahtumaravintolan – tarjolla stand up -komiikkaa ja estradiviihdettä 1920-luvun hengessä

Tuulensuun talon klassinen elokuvateatteritila Tampereen Hämeenkadulla saa ensi keväänä uuden elämän Tuulensuun Palatsi -tapahtumaravintolana, jota Tampere-talo Oy alkaa operoida yhdessä tapahtumatoimisto Events Tampereen ja kiinteistösijoitusyhtiö Taitokaari Oy:n kanssa. Tampere-talo ilmoitti suunnitelmista keskiviikkona 27. lokakuuta Tuulensuun Palatsilla järjestetyssä lehdistö- ja kutsuvierastilaisuudessa.

Tuulensuun Palatsin edessä vasemmalta oikealle: ensimmäisessä rivissä Taitokaari Oy:n perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Hannu Koivuniemi ja toimitusjohtaja Jani Koivuniemi sekä Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas; takarivissä Tampere-talon ohjelmapäällikkö Samppa Rinne, Taitokaari Oy:n myyntipäällikkö Päivi Kautto-Koskinen, Tampere-talon viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiia Välimäki, Taitokaari Oy:n talousjohtaja Juha-Pekka Tanila ja ravintolapäällikkö Tapio Humalajoki, Tampere-talon liiketoimintajohtaja Mika Nevalainen sekä Tampere Eventsin asiakkuuspäällikkö Anne Pesonen.

Kulta-aikojensa loistoon restauroitu entinen elokuvateatteritila on yksi Suomen hienoimmista 1920-luvun klassismia edustavista historiallisista kohteista. Palatsi on viettänyt viime vuodet hiljaiseloa, mutta nyt on tullut aika avata tilat uusien ihmisten, kohtaamisten ja hauskanpidon näyttämöksi.

Tampere-talo ja Events Tampere tuottavat ja toteuttavat tapahtumaravintolan tulevat elämykset yhteistyössä Tuulensuun talon kiinteistöä hallinnoivan Taitokaari Oy:n kanssa. Tuulensuun Palatsin tuleva ohjelmatarjonta tukee maailmalla suosittua show & dinner -konseptia, jollaista ei toista Tampereelta löydy.

”Olemme erittäin iloisia siitä, että saamme Tampere-talosta Tuulensuun legendaaristen tilojen arvoisen kumppanin. Tampere-talolla on monialaista osaamista ja kokemusta; heiltä löytyy sekä ohjelmatoimisto että tapahtumatoimisto omasta takaa, ja he operoivat tiloja työkseen. Me lisäämme sitten kirsikan tämän viihdekonseptin kakun päälle ensiluokkaisella ravintolapuolen tarjonnallamme”, Taitokaari Oy:n toimitusjohtaja Jani Koivuniemi iloitsee yhteistyöstä.

Stand up - ja spoken word -esitysten uusi koti

Tuulensuun Palatsin lavalla nähdään Suomen eturivin esiintyjiä estradiviihteen eri genreistä rytmitettynä tarinalliseen ruokailuelämykseen, joka ammentaa vahvasti 1920-luvun nostalgiasta. Ohjelmatarjonnassa korostuvat etenkin nauruhermoja kutkuttavat stand up -keikat ja puhutteleva spoken word -lavataide.

”Sodanjälkeinen 1920-luku oli ilottelun ja inspiroitumisen vuosikymmen ja yksi maailmanhistorian hienoimmista aikakausista. Nyt on merkkejä ilmassa siitä, että sama toistuu 2020-luvulla. Ankeiden koronavuosien jälkeen ihmiset janoavat yhdessäoloa ja elämyksiä, joita meillä on ilo ja taito tarjota heille”, Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas avaa tapahtumaravintolan teemaa.

Tuulensuun Palatsin uusi viihdekonsepti näkee päivänvalon keväällä 2022, ja tuleva ohjelmisto esiintyjineen julkaistaan loppuvuodesta 2021. Yritystapahtumien järjestämisestä kiinnostuneet voivat jo olla yhteydessä Events Tampereen asiakkuuspäällikkö Anne Pesoseen.

”Tuulensuun Palatsi palvelee niin kuluttajia kuin yritysasiakkaita ja tarjoaa tunnelmallisen näyttämön pienille ja suurille seurueille, merkkipäiviin tai yritysjuhliin. Uusi show & dinner -konseptimme on Suomenkin mittakaavassa harvinaisuus, ja ilta kanssamme jättää taatusti kaikille osallistujille hymyn huulille”, Pesonen kertoo.

Snödrottningen firar en kväll med pressen - träffa Kiira Korpi, Silja Dos Reis och Felipe Montoya i föreställningens dräktprakt1.12.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Om en månad är det äntligen premiär för den största finländska isshowen som någonsin satts upp i vårt land - och det vill vi fira med en träff med pressen. Träffen ordnas torsdagen 9.12 klockan 18.00-19.30 på Kisakallio idrottsinstitut i Lojo. Under träffen berättar vi de senaste nyheterna och på plats är de inhemska och utländska stjärnorna och konstnärerna.

Tampere Chamber Music -festivaalin ohjelma julkaistu – uutuutena Seela Sellan satukonsertti sekä jazz- ja kamarimusiikkia yli genrerajojen25.11.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Tampere Chamber Music -festivaali levittäytyy Tampereelle 19.–23.1.2022. Uutena sisältönä kuullaan näyttelijä Seela Sellan ja festivaalimuusikoiden satukonsertti sekä jazz- ja kamarimusiikkia klubitunnelmissa saksofonisti Jukka Perkon johdolla. Lisäksi festivaalin esityksiä viedään Koukkuniemen palvelutalon asukkaille.

Tampere-talo täyttyy musiikkikasvatuksen ammattilaisista – lauantain yleisöpäivässä suosittuja lastenmusiikkiyhtyeitä ja pirkanmaalaisia musiikkiopistoja17.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Valtakunnalliset musiikkikasvatuspäivät järjestetään 17.–20.11. Tampere-talossa. Nelipäiväinen tapahtuma tarjoaa musiikkikasvatuksen ammattilaisille koulutusta ja verkostoitumismahdollisuuksia. Lauantain yleisöpäivä on suunnattu koko perheelle. Tampere-talon täyttää lähes 100 musiikkiesitystä, ja lavalle nousevat mm. lastenmusiikkiyhtye Pikku Papun Orkesteri sekä pirkanmaalaisten musiikkiopistojen oppilaita ja opettajia.