Tampere-talon kesänäyttelyt avautuvat ensi viikolla – Keith Haring, Ilpo Musto sekä Teemu Keisteri ja Nikolo Kerimov esittelevät poptaiteen monia puolia

Tampere-talon kesänäyttelyt avataan tiistaina 22. kesäkuuta. Näyttelyissä nähdään katutaiteen kehittäjä Keith Haringin, valokuvaajalegenda Ilpo Muston sekä kotimaisen modernin taiteen nousevan kaksikon Teemu Keisterin ja Nikolo Kerimovin töitä. Tampere-talon kesävieraita palvelee myös maailman ainoa Muumimuseo, ja Sorsapuistossa voi nauttia tervasaunan, hamppusaunan ja avantosaunan löylyistä.

Keith Haring, kuvaaja Allan Tannenbaum

Tampere-talon kesänäyttelyissä on luvassa niin kansainvälistä kuin nousevaa kotimaista poptaidetta. Näyttelyiden teemat tukevat luontevasti toisiaan ja muodostavat laadukkaan kokonaisuuden. Amerikkalainen, vuonna 1990 menehtynyt katu- ja poptaiteen kuninkaallinen Keith Haring yhdisti hip hop -kulttuurin graffiti- ja poptaiteeseen ainutlaatuisella tavalla. Ilpo Musto taas on valokuvannut rock- ja popmusiikin maailmantähtiä Lontoossa yli 50 vuotta. Teemu Keisteri ja Nikola Kerimov osoittavat puolestaan, että taiteen avulla on yhä mahdollista havainnoida ja ehkäpä myös muuttaa maailmaa.

Keith Haring Posters -näyttely tarjoaa parhaita paloja pop- ja katutaiteen maailmasta. Näyttely kattaa yli 100 museolaatuista julistetta. Teokset ovat lainassa Hampurin taideteollisuusmuseosta (Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg).

– Poptaiteen ystäviä hemmotellaan, kun saamme kesällä Suomeen Keith Haringin värikkäitä ja kantaaottavia töitä. Haring kuoli traagisesti nuorella iällä, mutta hänen työnsä ovat tänä päivänä vähintään yhtä eläviä ja ajankohtaisia kuin 1980-luvulla, kertoo Tampere-talon ohjelmapäällikkö Samppa Rinne

Ilpo Muston London Calling -näyttelyssä nähdään puolestaan suomalaisen valokuvaajan ikuistamia maailmantähtiä, kuten David BowieLed ZeppelinLeonard CohenBjörk ja Oasis. Yhteensä kuvia taustatarinoineen on esillä noin 60 kappaletta. Tampere-talon näyttelykesää täydentää Teemu Keisterin ja Nikola Kerimovin maksuton näyttely, joka jatkaa ansiokkaasti Keith Haringin aloittamaa katutaiteen perintöä.

Tampere-talon näyttelyvieraita palvelee tuttuun tapaan myös maailman ainoa Muumimuseo, jossa on nähtävillä uusia Tove Janssonin kuvituksia museon kokoelmista sekä Astrid Lindgrenin kirjojen kuvittajana tunnetun Ilon Wiklandin teoksia.

Tampere-talon viereen Sorsapuistoon rakennetaan lisäksi kolmen erikoissaunan saunakeidas, johon kuuluu tervasauna, hamppusauna ja avantosauna sekä palju. Ravintola Tuhto terasseineen palvelee talon ja Sorsapuiston kävijöitä läpi kesän. Kaikki Tampere-talon tapahtumat toteutetaan terveysturvallisesti voimassa olevia kokoontumisrajoituksia noudattaen. Tampere-talo on mukana myös Tapahtumateollisuus ry:n Turvallinen tapahtuma – Check -kampanjassa.

Tampere-talo
22.6.-15.8.2021

Keith Haring Posters

Ilpo Musto (London Calling -valokuvanäyttely)

Keisteri & Kerimov

Median akkreditoinnit:
Tampere-talon markkinointisuunnittelija Anna-Kaisa Noki-Helmanen:
anna-kaisa.noki@tampere-talo.fi

Keith Haring, kuvaaja Allan Tannenbaum

Rakastettu Tove-festivaali saapuu joulukuussa Tampere-taloon20.5.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Aikaisemmin Tukholmassa ja Helsingissä suuren suosion saanut Tove-festivaali saapuu Tampere-taloon ja Muumimuseoon perjantaina 2. joulukuuta 2022. Taiteilija ja kirjailija Tove Janssonia juhlistava tapahtuma kerää yhteen arvostettuja suomalaisia kulttuuri- ja ajankohtaisvaikuttajia, joita kaikkia yhdistää rakkaus Janssonin monipuolista tuotantoa kohtaan. Tapahtuman juontaa näyttelijä Christoffer Strandberg, ja vieraina tavataan muiden muassa pääministeri Sanna Marin, toimittaja Sean Ricks sekä säveltäjä ja muusikko Lauri Porra. Festivaalin liput tulevat myyntiin tiistaina 24. toukokuuta.

Tampere-talon syksyn ohjelmistossa Toto, Radion sinfoniaorkesteri, Sorsaklubin paluu, kauhua Tuulensuun Palatsissa ja paljon muuta6.5.2022 11:32:55 EEST | Tiedote

Tampere-talo on julkaissut yli 30 uutta konserttia ja tapahtumaa tulevalle syksylle. Ohjelmistossa nähdään jälleen monipuolinen kattaus musiikkia ja kulttuuritapahtumia eri genreistä, ja lisää julkaistaan myöhemmin keväällä. Vauhdikkaan syksyn käynnistävät elokuussa Sorsapuistossa esiintyvä amerikkalaisyhtye Toto sekä Radion sinfoniaorkesterin odotettu konserttivierailu.

Tampere Hall’s summer exhibition to showcase costumes, props, and rare toys from the Star Wars fan world4.5.2022 12:45:52 EEST | Tiedote

Tampere Hall’s summer exhibition will showcase Star Wars memorabilia, props, costumes, and rare toys from one of the largest fan collections in the world. First time in Finland, the Unofficial Galaxies private collection is on display at Tampere Hall’s Park Hall from the 1st to the 31st of July in 2022. Ticket sales for the exhibition will begin later in May.

Tampere-talon kesänäyttelyssä Tähtien sota -fanimaailmasta tuttuja pukuja, rekvisiittaa ja harvinaisia lelufiguureja4.5.2022 10:00:14 EEST | Tiedote

Tampere-talon kesänäyttelyssä pääsee tutustumaan Tähtien sota -fanimaailmasta tuttuihin keräilyesineisiin, rekvisiittaan, pukuihin ja harvinaisiin lelufiguureihin. Ensimmäistä kertaa Suomessa nähtävä Unofficial Galaxies on yksi maailman suurimmista yksityisistä Tähtien sota -kokoelmista. Näyttely on esillä Tampere-talon Sorsapuistosalissa 1.–31.7.2022, ja sen lipunmyynti käynnistyy myöhemmin toukokuussa.