TAMPERE TÄYTTYY TÄLLÄ VIIKOLLA TUOREESTA JA AJANKOHTAISESTA MUSIIKISTA – 70 ARTISTIN LOST IN MUSIC -FESTIVAALI JÄRJESTETÄÄN 7.–9.10. YMPÄRI KAUPUNKIA!

Lost In Music järjestetään 7.-9.10. ympäri Tamperetta.

Suomen suurin showcase- ja kaupunkifestivaali Lost In Music järjestetään tällä viikolla 7.–9.10. Tampereella samanaikaisesti Musiikki & Media -ammattilaistapahtuman kanssa. Monimuotoinen festivaaliohjelmisto pitää sisällään 70 artistin keikat lähes kymmenessä eri keikkapaikassa – tapahtumailtoja on yhteensä 19. Tapahtumapaikkoina toimivat Tampere-talo, Tullikamari, Olympia, Yo-talo, G Livelab, Telakka, Vapriikki, O’Connell’s ja Maanalainen.

Lost In Musicin avajaistapahtumassa torstaina 7.10. Lost In Music ja Pohjoismaiden suurin hiphop-festivaali Blockfest tuovat yhdessä Tampere-talon ison salin lavalle kotimaisen hiphopin kärkinimiä ja potentiaalisimpia tulokkaita. Kyseessä on samalla ilmiömäiseen suosioon viime vuonna “Penelope”-hitillään nousseen williamin “Boy Wonder”-albumin Tampereen levynjulkaisukeikka. Illan toisena päätähtenä esiintyy tamperelaistaustainen pop-artisti Pihlaja. Illan avaavat suuremman suosion kynnyksellä olevien Rosa Costen, Pyrythekidin ja Jambon showcase-keikat.

Viime viikolla Pirkanmaalla poistuneet ravintolarajoitukset mahdollistavat lopulta täysipainoisen tapahtuman toteuttamisen, ja jo hyvissä ajoin loppuunvarattuja festivaalirannekkeita sekä yksittäisten keikkojen lippuja on saatu lisää myyntiin. “Tuntuu satumaisen upealta päästä järjestämään Lost In Music vaikeiden ja epävarmojen aikojen jälkeen vihdoin jälleen avautuvassa maailmassa. Keikoille on ollut niin suuri ikävä, ja yleisön patoutunut tarve live-elämyksile tullaan Lost In Musicin osalta paikkamaan seitsemänkymmenen keikan myötä tämän viikon aikana”, tunnelmoi tapahtuman promoottori Pietu Sepponen Sunborn Liveltä.

Lost In Music tekee tänä vuonna ensimmäistä kertaa yhteistyötä musiikkilehti Soundin ja Voionmaan opiston journalistilinjan kanssa. Yhteistyön myötä journalistiopiskelijat kirjoittavat Lost In Musicin keikoista lukuisia keikka-arvioita, jotka julkistetaan Soundin sivuille tapahtuman aikana ja sen jälkeen. Soundin päätoimittaja Mikko Meriläinen on ylpeä uudesta avauksesta, joka tuo uusia musiikkikriitikoita sisään alalle tuoreimman mahdollisen musiikin äärellä: “Yhteistyö Voionmaan opiston kanssa on upea juttu sekä Soundin, festarilla esiintyvien artistien että näiden nuorten toimittajanalkujen kannalta. Odotan innolla, millaisena opiskelijat kokevat Lost In Musicin monipuolisen tarjonnan ja millaisia raportteja he keikoilta nettisivuillemme tekevät."

LOST IN MUSIC 2021, 7.–9.10.2021, Tampere

Tapahtumat ja keikkapaikat:

TO 7.10. LOST IN MUSIC X BLOCKFEST: william, Pihlaja, Pyrythekid, Rosa Coste, Jambo

Tampere-talo (iso sali) - ikärajaton, ovet klo 17.00, showtime klo 18.00

TO 7.10. Ursus Factory, Moon Shot, Yeboyah, Jesse Markin, Arppa, Louie Blue, View, Ilon

Tullikamari (Klubi & Pakkahuone) (K-18), ovet klo 19.30, showtime klo 20.00

TO 7.10. Tiisu, Kissa, Sara, Luukas Oja

Olympia (K-18), ovet klo 19.30, showtime klo 20.00

TO 7.10. Wheel, Mercury Circle, Edge Of Haze, Balance Breach

Yo-talo (K-18), ovet klo 19.30, showtime klo 20.00

TO 7.10. Pekko Käppi & K:H:H:L, Punomo, Lyyti

G Livelab Tampere (K-18), ovet klo 19.30, showtime klo 20.15

TO 7.10. Astrid Swan, Averagekidluke, New Ro

Telakka (K-18) ovet klo 20.00, showtime klo 20.45

TO 7.10. Malka, Sätilä

O’Connells (K-18) - vapaa pääsy -

TO 7.10. Pihka Is My Name, messier, Juhlat

Maanalainen (K-18), ovet klo 20.00, showtime klo 20.45

PE 8.10. Vesta, Isaac Sene, Hassan Maikal, Kuumaa, Sexmane, Sara Siipola, Daniel Levi (EE), Ani

Tullikamari (Pakkahuone & Klubi) (K-18), ovet klo 20.45, showtime klo 21.15

PE 8.10. Malla, Sin Cos Tan, Jori Sjöroos, Inka Upendo

Olympia (K-18) ovet klo 21.00, showtime klo 21.45

PE 8.10. High School Dropouts, Juustopäät, The Scum Orchestra

Yo-talo (K-18), ovet klo 20.00, showtime klo 21.00

PE 8.10. TEKSTI-TV 666, Lapsuus, Sarparanta

G Livelab Tampere (K-18), ovet klo 20.30, showtime klo 21.15

PE 8.10. Detalji, Pambikallio, Bad Sauna

Telakka (K-18), ovet klo 20.30, showtime klo 21.30

PE 8.10. Markus Perttula, Kielo Kärkkäinen

O’Connells (K-18) - vapaa pääsy - showtime klo 20.00

PE 8.10. Awake Again, Stoned Statues, Surut

Maanalainen (K-18), ovet klo 21.00, showtime klo 22.00

PE 8.10. Pekka Nisu, Sepikka, Suistamon Sähkö

Vapriikki (K-18), ovet klo 18.30, showtime klo 19.15

LA 9.10. NEØV, Salaliitto, Baula (SE)

Telakka (K-18), ovet klo 20.00, showtime klo 20.30

LA 9.10. Tammela 33100, Minä ja Nieminen

O’Connells (K-18) - vapaa pääsy - showtime klo 20.00

LA 9.10. Pimeä Hedelmä, Mon-sala, Paha Matami

Maanalainen (K-18), ovet klo 20.00, showtime klo 21.00

Liput: festivaalipassit 60,00e, yksittäiset liput 10,00e-35,00e

www.tiketti.fi/lostinmusic (festivaalipassit ja kaikki keikat)

www.lippu.fi/lippu.fi (Pakkahuone, Tampere-talo)

Aikataulut ja lisätiedot: www.lostinmusic.fi

Lisätiedot & haastattelupyynnöt:

Pietu Sepponen / Promoottori

pietu.sepponen@sunbornlive.fi puh. 044-5566113

Lost In Music järjestetään 7.-9.10. ympäri Tamperetta.

Useita loppuunmyytyjä tapahtumia sisältänyt Lost In Music 2021 toi ihmiset ja livemusiikin jälleen yhteen Tampereella!10.10.2021 12:44:31 EEST | Tiedote

Lost In Music palasi uudistettuna ja raikkaana yhden välivuoden jälkeen tapahtuma-alan auetessa valovoimaisena Tampereella 7.-9.10.2021. Suomen suurin kaupunki- ja showcase-festivaali Lost In Music järjestettiin nyt jo neljännentoista kerran ympäri Tampereen lukuisia keikkapaikkoja. Haastavista lähtöasetelmista huolimatta Lost In Musicin kävijämäärä nousi lopulta lähes 6000:een kävijään lokakuun alussa purkautuneiden ravintolarajoitusten myötä. Lähes 70 artistin monimuotoinen ohjelmisto nosti tänä vuonna erityisesti esiin uutta, nousevaa läpimurron kynnyksellä olevaa suomalaista musiikkia. Useat artistit soittivat tapahtumassa ensimmäisiä livekeikkojaan ja patoutunut tarve live-elämyksille niin yleisön kuin artistien välillä purkautui euforisella tunnelmalla, joka vallitsi jokaisella keikkapaikalla. Tapahtumassa vieraili runsaasti kävijöitä myös Tampereen ulkopuolelta ja myös vaihto-opiskelijat löysivät festivaalin. “Haluan erityisesti kiittää tämän vuoden Lost In Musicin onnistumisest

KESÄRAUHA PALKITTIIN VUODEN FESTIVAALINA JA VOITTI YHTEENSÄ NELJÄ PALKINTOA SUOMEN MUSIIKKIALAN INDUSTRY AWARDS -GAALASSA!9.10.2021 17:32:26 EEST | Tiedote

Kesärauha-festivaali voitti perjantaina 8.10. vuosittain järjestettävässä Musiikki & Median Industry Awards -gaalassa arvostetun vuoden festivaalin palkinnon. Yhteensä perjantaina palkittiin 33 viimeisen vuoden aikana ansioitunutta musiikki- ja media-alan toimijaa. Vuoden festivaali -palkinnon perusteluissa tuotiin esille Kesärauhan onnistumista tänä vuonna ja korostettiin festivaalin monipuolista tarjontaa sekä kauniita Linnanpuiston puitteita, jotka myös mahdollistivat väljän ja kehutun festivaalikokemuksen yleisölle. Esille tuotiin myös kuinka Kesärauhan tekijät eivät lannistuneet aivan viime hetkillä muuttuneista rajoituksista. Vuoden festivaalin palkinnon lisäksi kolme Kesärauhan tekijää palkittiin gaalassa. Pietu Sepponen palkittiin vuoden taiteellisena johtajana / promoottorina, Annakaisa Anttila vuoden livealan viestintä-/ markkinointihenkilönä ja Susse Salonen vuoden tukipilarina. “Kiitos Kesärauhan palkinnosta kuuluu koko haastavassa ajassa venyneelle upealle työryhmälle, art

SUOMEN SUURIN KAUPUNKIFESTIVAALI LOST IN MUSIC TOTEUTUU LOKAKUUSSA TAMPEREELLA – TÄNÄÄN JULKISTETAAN YLI 60 ARTISTIN OHJELMISTO!8.9.2021 15:01:12 EEST | Tiedote

Suomen suurin ja merkittävin ympäri Tampereen lukuisia keikkapaikkoja levittäytyvä Lost In Music -showcase-festivaali julkistaa tänään yli 60 artistin ohjelmiston. 7.-9.10.2021 Tampereella hukutaan tuoreimpaan ja parhaaseen kotimaiseen musiikkiin kolmen päivän ajan. Tapahtuma jäi vuonna 2020 väliin pahentuneen koronatilanteen vuoksi. Tämän vuoden osalta järjestäjät ovat tehneet kaikkensa, että Lost In Music saadaan järjestettyä haastavista olosuhteista huolimatta. Tapahtuman merkitys niin Tampereelle, suomalaiselle musiikkialalle kuin itse artisteille on kiistattoman suuri. Lost In Musicin tämän vuoden pääesiintyjinä nähdään kotimainen poptähti Vesta, suomirockin tulevaisuuden yksi suunnannäyttäjä Ursus Factory, kotimaisen hip hop -kentän superilmiö William, kovassa nosteessa oleva rap-artisti Yeboyah, uuden albumin julkaiseva Tiisu, kansainväliseksi kulttisuosikiksi noussut Teksti-TV 666 sekä odotetun ensimmäisen virallisen klubikeikkansa tekevä Disco Ensemblen, Lapkon ja Children Of

Kesärauha keräsi kiitosta Linnanpuiston väljästä festivaalialueesta8.8.2021 23:30:00 EEST | Tiedote

Kesärauhan uusi alue Turun linnan puistossa keräsi vuolaasti kehuja yleisöltä. Kaunis puisto täyttyi monipuolisesta tarjonnasta ravintoloita ja taidetta sekä mahdollisti yleisölle väljän festivaalikokemuksen. Kesärauha oli ensimmäinen Linnanpuistossa järjestetyistä tapahtumista, joka hyödynsi myös viereisiä Linnankadun ja Satamakadun alueita. Turun linnan herättivät eloon iltojen hämärtyessä Niko Tiaisen ja Åbø Lit- kollektiivi Jokojon valoinstallaatiot.

Kesärauha toteutuu tiukentunein järjestelyin Varsinais-Suomen siirtyessä leviämisvaiheeseen3.8.2021 17:39:53 EEST | Tiedote

Tiistaina 3.8.2021 Lounais-Suomen aluehallintovirasto ilmoitti Varsinais-Suomen siirtymisestä leviämisvaiheeseen. Aluehallintoviraston ilmoitus sallii edelleen Kesärauha-festivaalin järjestämisen. Kesärauhaa on suunniteltu alusta alkaen hyvässä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja nyt festivaali vielä tiukentaa terveysturvallisuuteen vaikuttavia järjestelyitään muuttuvan tilanteen mukaisesti.

J. KARJALAINEN JA URSUS FACTORY ESIINTYMÄÄN KESÄRAUHAAN VIIME HETKEN ESIINTYJÄMUUTOKSISTA JOHTUEN!16.7.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Turun linnan puistossa 6.–8.8.2021 järjestettävä Kesärauha-festivaali ilmoittaa valitettavia uutisia kahden ulkomaisen artistin peruessa keikkansa. Englantilainen Supergrass peruu Kesärauhan esiintymisensä kiristyneisiin matkustusrajoituksisiin johtuvista syistä. Norjalainen punk rock-yhtye Honningbarna on perunut kaikki kesän keikkansa. Kummatkin yhtyeet olisivat esiintyneet sunnuntaina 8.8., joten Kesärauha tarjoaa 31.7. asti mahdollisuuden palauttaa sunnuntaille ostetun yhden päivän pääsylipun. “Kun odotettuun festivaaliin on enää kolme viikkoa, Supergrassin ja Honningbarnan peruuntumiset ovat tietysti isoja pettymyksiä, joille kovasta yrityksestä huolimatta järjestäjä ei lopulta mahtanut mitään. Olemme kuitenkin iloisia, että lyhyellä varoajalla saimme Ursus Factoryn ja J. Karjalaisen kokoluokan kotimaiset esiintyjät tilalle. Teemme jatkuvasti tiivistä yhteistyötä viranomaisten kanssa terveysturvallisuuteen liittyen. Kaikkien muiden ohjelmistossa olevien ulkomaisten artistien Kesär