TAMPERE TÄYTTYY TÄLLÄ VIIKOLLA TUOREESTA JA AJANKOHTAISESTA MUSIIKISTA – 70 ARTISTIN LOST IN MUSIC -FESTIVAALI JÄRJESTETÄÄN 7.–9.10. YMPÄRI KAUPUNKIA!

Lost In Music järjestetään 7.-9.10. ympäri Tamperetta.

Suomen suurin showcase- ja kaupunkifestivaali Lost In Music järjestetään tällä viikolla 7.–9.10. Tampereella samanaikaisesti Musiikki & Media -ammattilaistapahtuman kanssa. Monimuotoinen festivaaliohjelmisto pitää sisällään 70 artistin keikat lähes kymmenessä eri keikkapaikassa – tapahtumailtoja on yhteensä 19. Tapahtumapaikkoina toimivat Tampere-talo, Tullikamari, Olympia, Yo-talo, G Livelab, Telakka, Vapriikki, O’Connell’s ja Maanalainen.

Lost In Musicin avajaistapahtumassa torstaina 7.10. Lost In Music ja Pohjoismaiden suurin hiphop-festivaali Blockfest tuovat yhdessä Tampere-talon ison salin lavalle kotimaisen hiphopin kärkinimiä ja potentiaalisimpia tulokkaita. Kyseessä on samalla ilmiömäiseen suosioon viime vuonna “Penelope”-hitillään nousseen williamin “Boy Wonder”-albumin Tampereen levynjulkaisukeikka. Illan toisena päätähtenä esiintyy tamperelaistaustainen pop-artisti Pihlaja. Illan avaavat suuremman suosion kynnyksellä olevien Rosa Costen, Pyrythekidin ja Jambon showcase-keikat.

Viime viikolla Pirkanmaalla poistuneet ravintolarajoitukset mahdollistavat lopulta täysipainoisen tapahtuman toteuttamisen, ja jo hyvissä ajoin loppuunvarattuja festivaalirannekkeita sekä yksittäisten keikkojen lippuja on saatu lisää myyntiin. “Tuntuu satumaisen upealta päästä järjestämään Lost In Music vaikeiden ja epävarmojen aikojen jälkeen vihdoin jälleen avautuvassa maailmassa. Keikoille on ollut niin suuri ikävä, ja yleisön patoutunut tarve live-elämyksile tullaan Lost In Musicin osalta paikkamaan seitsemänkymmenen keikan myötä tämän viikon aikana”, tunnelmoi tapahtuman promoottori Pietu Sepponen Sunborn Liveltä.

Lost In Music tekee tänä vuonna ensimmäistä kertaa yhteistyötä musiikkilehti Soundin ja Voionmaan opiston journalistilinjan kanssa. Yhteistyön myötä journalistiopiskelijat kirjoittavat Lost In Musicin keikoista lukuisia keikka-arvioita, jotka julkistetaan Soundin sivuille tapahtuman aikana ja sen jälkeen. Soundin päätoimittaja Mikko Meriläinen on ylpeä uudesta avauksesta, joka tuo uusia musiikkikriitikoita sisään alalle tuoreimman mahdollisen musiikin äärellä: “Yhteistyö Voionmaan opiston kanssa on upea juttu sekä Soundin, festarilla esiintyvien artistien että näiden nuorten toimittajanalkujen kannalta. Odotan innolla, millaisena opiskelijat kokevat Lost In Musicin monipuolisen tarjonnan ja millaisia raportteja he keikoilta nettisivuillemme tekevät."

LOST IN MUSIC 2021, 7.–9.10.2021, Tampere

Tapahtumat ja keikkapaikat:

TO 7.10. LOST IN MUSIC X BLOCKFEST: william, Pihlaja, Pyrythekid, Rosa Coste, Jambo

Tampere-talo (iso sali) - ikärajaton, ovet klo 17.00, showtime klo 18.00

TO 7.10. Ursus Factory, Moon Shot, Yeboyah, Jesse Markin, Arppa, Louie Blue, View, Ilon

Tullikamari (Klubi & Pakkahuone) (K-18), ovet klo 19.30, showtime klo 20.00

TO 7.10. Tiisu, Kissa, Sara, Luukas Oja

Olympia (K-18), ovet klo 19.30, showtime klo 20.00

TO 7.10. Wheel, Mercury Circle, Edge Of Haze, Balance Breach

Yo-talo (K-18), ovet klo 19.30, showtime klo 20.00

TO 7.10. Pekko Käppi & K:H:H:L, Punomo, Lyyti

G Livelab Tampere (K-18), ovet klo 19.30, showtime klo 20.15

TO 7.10. Astrid Swan, Averagekidluke, New Ro

Telakka (K-18) ovet klo 20.00, showtime klo 20.45

TO 7.10. Malka, Sätilä

O’Connells (K-18) - vapaa pääsy -

TO 7.10. Pihka Is My Name, messier, Juhlat

Maanalainen (K-18), ovet klo 20.00, showtime klo 20.45

PE 8.10. Vesta, Isaac Sene, Hassan Maikal, Kuumaa, Sexmane, Sara Siipola, Daniel Levi (EE), Ani

Tullikamari (Pakkahuone & Klubi) (K-18), ovet klo 20.45, showtime klo 21.15

PE 8.10. Malla, Sin Cos Tan, Jori Sjöroos, Inka Upendo

Olympia (K-18) ovet klo 21.00, showtime klo 21.45

PE 8.10. High School Dropouts, Juustopäät, The Scum Orchestra

Yo-talo (K-18), ovet klo 20.00, showtime klo 21.00

PE 8.10. TEKSTI-TV 666, Lapsuus, Sarparanta

G Livelab Tampere (K-18), ovet klo 20.30, showtime klo 21.15

PE 8.10. Detalji, Pambikallio, Bad Sauna

Telakka (K-18), ovet klo 20.30, showtime klo 21.30

PE 8.10. Markus Perttula, Kielo Kärkkäinen

O’Connells (K-18) - vapaa pääsy - showtime klo 20.00

PE 8.10. Awake Again, Stoned Statues, Surut

Maanalainen (K-18), ovet klo 21.00, showtime klo 22.00

PE 8.10. Pekka Nisu, Sepikka, Suistamon Sähkö

Vapriikki (K-18), ovet klo 18.30, showtime klo 19.15

LA 9.10. NEØV, Salaliitto, Baula (SE)

Telakka (K-18), ovet klo 20.00, showtime klo 20.30

LA 9.10. Tammela 33100, Minä ja Nieminen

O’Connells (K-18) - vapaa pääsy - showtime klo 20.00

LA 9.10. Pimeä Hedelmä, Mon-sala, Paha Matami

Maanalainen (K-18), ovet klo 20.00, showtime klo 21.00

Liput: festivaalipassit 60,00e, yksittäiset liput 10,00e-35,00e

www.tiketti.fi/lostinmusic (festivaalipassit ja kaikki keikat)

www.lippu.fi/lippu.fi (Pakkahuone, Tampere-talo)

Aikataulut ja lisätiedot: www.lostinmusic.fi

Lisätiedot & haastattelupyynnöt:

Pietu Sepponen / Promoottori

pietu.sepponen@sunbornlive.fi puh. 044-5566113

Lost In Music järjestetään 7.-9.10. ympäri Tamperetta.

Yleisöennätyksen tehneen Kesärauhan yleisö rakastui Elektrolinnaan12.6.2022 23:55:29 EEST | Tiedote

Kesärauhan yleisön selkeäksi suosikiksi nousi Elektrolinna, joka mahdollisti ainutlaatuisen musiikkielämyksen Turun linnan muurien sisäpuolella. Lukuisat artistit tanssittivat yleisöä kolmena päivänä alkuillasta alkaen ja suurimmat jonot nähtiinkin Elektrolinnan ovella. Uusi viides esiintymislava toi erilaisen kokemuksen, joka hurmasi yleisön erityisesti yön pimeinä tunteina. Elektrolinnan lisäksi valotaidetta nähtiin alueella Linnanpuistossa, jossa erityisesti Åbo Litin rakentamia Kesärauha-valokirjaimia ikuistettiin yleisön valokuviin. Kesärauhan ikimuistoisimpia hetkiä tänä vuonna olivat perjantain Peace Stagen päättäneen Junglen tanssittavat soulin ja funkin soundit, First Aid Kitin aurinkoiseen lauantai-iltaan täydellisesti solahtaneet folk-sävyt sekä sunnuntai-iltapäivän tunnelmallisen keikan tarjonnut José Gonzalez. Nousevat kotimaiset artistit Pehmoaino, Arppa ja Malla keräsivät jokainen suuren yleisömäärän YleX Stagelle. Hurmoksellisia rock-keikkoja Linna Stagella tarjosivat H

Luvassa kaikkien aikojen Kesärauha: monipuolinen kattaus ruokaa, taidetta sekä designia1.6.2022 12:01:48 EEST | Tiedote

Kolmatta kertaa järjestettävä Kesärauha on tehnyt jo tämän hetken ennakkomyynnillä yleisöennätyksen. Lipunmyynti on käynyt vilkkaana ja osa lipputyypeistä on loppuunmyyty. Kolmen päivän aikana vehreässä Linnanpuistossa nähdään kymmenkunta kovatasoista ulkomaista artistia sekä yli 60 kotimaista esiintyjää. Tänä kesänä laaja festivaalialue monipuolistuu tarjonnaltaan entisestään ja tulee tarjoamaan elämyksellisiä taidekokemuksia, tarkkaan valikoituja ravintola- ja ruokatoteutuksia sekä kokonaan uuden Design Street -konseptin.

KNOTFESTIN TAPAHTUMA-ALUE ON NYT JULKISTETTU23.5.2022 10:00:17 EEST | Tiedote

Ensimmäistä kertaa Suomeen saapuva festivaalikiertue toteutuu Turun Artukaisten kentällä 12.-13.8.2022 Slipknotin luoman Knotfest-festivaalin tapahtuma-alueeksi on varmistunut Turussa sijaitseva Artukaisten kenttä, joka sijaitsee Gatorade Centerin ja Turun Messu- ja kongressikeskuksen välittömässä läheisyydessä. Ensimmäistä kertaa festivaalikäytössä oleva alue tarjoaa täydellisesti tapahtumalle soveltuvan ympäristön, joka mahdollistaa jopa 30 000 hengen yleisökapasiteetin. Noin 5km etäisyys Turun ydinkeskustasta, rautatieasemalta ja satamasta mahdollistaa hyvät liikenneyhteydet tapahtuma-alueelle jalan, pyörällä sekä muilla kevyen liikenteen vaihtoehdoilla. Turun seudun joukkoliikenteen Fölin busseilla pääsee sujuvasti tapahtuma-alueen läheisyyteen. Knotfestiä varten lisätään runsaasti bussivuoroja sekä panostetaan laajasti tapahtumaopastamiseen sekä esteettömyyteen. Omalla autolla liikkuvia palvelee tapahtuma-alueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee ennakkoon myytävä parkkialue. ”A

KESÄRAUHAAN UUSI ELEKTRONISEN MUSIIKIN LAVA27.4.2022 11:59:18 EEST | Tiedote

Turun linnan muurien sisäpuoli avautuu festivaaliyleisölle, sillä Kesärauhaan tulee uusi, ainutlaatuinen elektronisen musiikin lava: Elektrolinna, jossa keskiaikainen linna ja moderni konemusiikki kohtaavat upeana kokonaisuutena. Kesärauhan lähes 60 artistin ohjelma paisuu entisestään uusien julkistusten myötä. Päälinnan sisäpihalla sijaitsevalle Elektrolinnan lavalla nähdään viikonlopun aikana peräti 16 elektronisen musiikin esiintyjää ja DJ:tä. Perjantaina Elektrolinnassa nähdään heti alkuun joukko suomalaisen elektronisen musiikin kärkinimiä, kun lavalle nousevat DJ-legenda Jori Hulkkonen, ennakkoluulottomasti musiikkityylejä yhdistelevä Katerina ja ympäri Eurooppaa kiertänyt Detalji. Päivän lavaohjelmistoa vahvistavat tummasävytteistä, progressiivista housea soittava nghtrdio-duo sekä disco- ja dance-biittien lofi-taituri Ty Roxy. Perjantaina lavalla nähdään myös suomalaisen klubimusiikkiskenen ydinvaikuttajat Rony Rex & Orion, jotka tanssittavat yleisöä yhteisellä backtoback-setil

Elektronisen musiikin pioneeri DJ Shadow ja norjalainen punkrock-yhtye Honningbarna sekä joukko uusia artisteja viimeistelevät Kesärauhan ohjelmiston17.3.2022 10:00:00 EET | Tiedote

Turun Linnanpuistossa koettavan kolmannen Kesärauha-festivaalin lavaohjelma on valmis kahdeksan uuden artistikiinnityksen myötä. Päätöspäivää saapuu tähdittämään elektronisen musiikin pitkän linjan vaikuttaja DJ Shadow. Kesärauhan perjantaita puolestaan säväyttää energinen livebändi Honningbarna. Uusina kotimaisina kiinnityksinä julkaistiin Jesse Markin, Antti Autio, Pintandwefall, Teini-Pää, pehmoaino ja Ege Zulu.