Vitec ALMA Oy

Tampereen Sähkölaitos valitsi Vitec ALMAn kunnossapidon toiminnanohjausjärjestelmän

Tampereen Sähkölaitos Oy valitsi Vitec ALMAn toimittaman kunnossapito-, suunnittelu-, projektinhallinta- ja dokumentaatiohallintajärjestelmän tehostaakseen omaa toimintaansa.

Tampereen Sähkölaitos haluaa kehittää toimintaansa jatkuvasti. Kehitystyönsä ohessa se huomasi, että nykyiset omaisuudenhallintakäytössä olevat kunnossapito-, suunnittelu- ja dokumentaationhallintajärjestelmät kaipasivat päivitystä. Yritys kilpailutti ja vertaili useiden eri toimittajien järjestelmiä vuoden 2019 syksyllä. Kilpailutuksen tuloksena voittajaksi valittiin Vitec ALMAn.

- Tietojärjestelmäuudistuksen yhteydessä halusimme uudistaa kunnossapitotietojärjestelmämme sellaiseksi, joka tuo omaisuudenhallintaamme lisäarvoa, kertoo Tampereen Sähkölaitos Oy:n Energia-yksikön johtaja Paavo Knaapi.

Vitec ALMAn järjestelmä oli Knaapin mukaan yritykselle kokonaistaloudellisesti paras vaihtoehto. Sen käytettävyys, mobiiliominaisuudet sekä dokumentoinninhallinta olivat korkealla tasolla, mitkä olivat Tampereen Sähkölaitoksen prioriteettilistalla erittäin tärkeitä asioita.

Joustavat mobiiliominaisuudet

Kilpailutus aloitettiin vuoden 2019 syksyllä ja uudistusprojekti käynnistyi huhtikuussa 2020. Uuteen järjestelmään siirretään ja yhdistetään paljon dataa olemassa olevista järjestelmistä.

- Odotamme, että uusi järjestelmä tuo kunnossapidon prosesseihimme paljon lisäarvoa. Sen käytettävyys on hyvä ja mobiiliominaisuudet tukevat toimintamme laaja-alaisuutta ja tuovat lisää joustavuutta. Uuden tietojärjestelmän avulla saamme esimerkiksi nykyiset paperisina olevat luvat vietyä suoraan järjestelmään, sanoo Knaapi.

Vitec ALMAn toimitusjohtaja Juha Nissilän mukaan ALMAn järjestelmän valinta Tampereen Sähkölaitokselle on hieno luottamuksen osoitus. Se on hänen mukaansa myös tulosta ALMAn pitkäkestoisesta tuotekehityksestä, jonka avulla asiakkaille voidaan toimittaa kokonaisvaltaisia ratkaisuja.

- Olemme onnekkaita, että saamme tehdä yhteistyötä Suomen parhaiden energia-alan toimijoiden kanssa, jotka panostavat kehitykseensä ennakkoluulottomasti, myös näin poikkeusolosuhteiden aikana. Odotammekin innolla, että pääsemme yhdessä nostamaan Tampereen Sähkölaitoksen omaisuudenhallinnan prosesseja uudelle tasolle, toteaa Nissilä.

Johtaja Paavo Knaapi, Tampereen Sähkölaitos Oy, p. 040 630 1603

Toimitusjohtaja Juha Nissilä, Vitec ALMA Oy, p. 050 307 3190

Vitec ALMA Oy

Vitec ALMA Oy kehittää ALMA omaisuudenhallinnan ratkaisuja, ja sen ydinosaaminen perustuu tiedonhallintaan. Yritys on osa pohjoismaista Vitec Software Groupia, joka on vertikaalisten markkinoiden johtava ohjelmistotoimittaja Pohjoismaissa.

Tampereen Sähkölaitos Oy on moderni energiakonserni, joka tuottaa kotimaista, uusiutuvaa energiaa sekä kehittää aktiivisesti tulevaisuuden energiaratkaisuja. Sähkölaitos vähentää suunnitelmallisella kehitystyöllään energiantuotantonsa hiilidioksidipäästöjä sekä luo työpaikkoja Pirkanmaalle. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli 288 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa oli lähes 400 osaajaa.

Vitec Software Group kehittää ja toimittaa standardiohjelmistoja erilaisille kapeille markkinasegmenteille. Se kasvaa yritysostoilla hankkimalla hyvin hoidettuja ja asemansa vakiinnuttaneita ohjelmistoyrityksiä. Konsernin yleiset prosessit ja työntekijöiden paikallisten markkinoiden perusteellinen tuntemus luovat hyvät edellytykset jatkokehitykseen ja jatkuvaan innovointiin. Vitecillä on yhteensä 800 työntekijää Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Vitecin osakkeet on listattu Nasdaq Stockholm -pörssissä, ja sen liikevaihto vuonna 2019 oli 1 156 miljoonaa kruunua. Lisätietoja on osoitteessa www.vitecsoftware.com.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Vitec ALMA Oy