Tampereen Sokos Herkusta nyt Itsudemon suositut sushit ehkäpä keskustan huokeimmalla kilohinnalla

Tästä päivästä alkaen Itsudemon käsityönä valmistettavia susheja saa take awayna Hämeenkadun Sokos Herkusta 19,90 euron kilohintaan. Nigireistä, futomakeista ja muista tutuista suupaloista pääsee nauttimaan jatkossa maanantaista sunnuntaihin aina lounasajasta iltamyöhään.

Kuva: Itsudemo

Vaikka ensimmäinen Itsudemo avattiin Tampereelle 2017, ravintolan tarina sai alkunsa jo kauan ennen sitä. Konseptin perustajat, ystävykset Zepei Rao, Santao Wang ja Hao Fu, turhautuivat käydessään yhdessä sushilla: tilauksen saaminen kesti, ruoka oli kallista eikä tehnyt edes kylläiseksi. Harkinnan jälkeen kolmikko päätti perustaa oman huippuluokan sushibuffet-ravintolan, missä palvelu on ripeää, hintataso suopea ja sushit raaka-aineineen keskiössä. Sokos Herkun uuden take away -pisteen lisäksi Itsudemo-ravintoloita on Pirkanmaalla nykyisin kolme.

- Valitsimme kaikki mieluisan tehtävän: Zepei hallitsi sushien valmistamisen, Santao lämpimät aasialaiset ruoat ja minä markkinoinnin. Meille on tärkeää saada panostaa lähiruokaan ja vastuullisuuteen. Suosimme paikallisia raaka-aineita ja pakkaamme take away -annokset biohajoaviin rasioihin. Ylijäämäruoat toimitamme ResQ-sovelluksen kautta eteenpäin hyötykäyttöön. Sokos keskittyy henkilökohtaiseen palveluun ja luomutuotteisiin, jotka ovat myös meidän arvostamia asioita. Olemme onnellisia saadessamme tuoda sushit tavaratalon ja keskustan kiireisille asiakkaille, markkinointijohtaja Fu iloitsee.

Itsudemon take away -susheja saa Sokos Herkusta viikon jokaisena päivänä 19,90 euron kilohinnalla. Valikoima kattaa noin 14–18 erilaista sushia, jotka valmistetaan käsityönä paikan päällä tuoreeltaan.

- Haluamme olla Suomen herkullisin tavaratalo ja Itsudemo on meille tähän täydellinen kumppani. Sushien suosio on viime vuosina kiihtynyt ja asiakkaamme arvostavat entistä enemmän laadukasta mutta nopeaa ruokaa. Tarjonnassa on huomioitu erilaiset asiakasryhmät, kuten vegaanit, lapsiperheet ja erilaisista allergioista kärsivät, Pirkanmaan Osuuskaupan ryhmäpäällikkö Mikko Korpela kertoo.

Vappu vähän villimmällä menulla?

Sokos Herkun Itsudemo-valikoima on saatavilla tiistaista 30.4. alkaen, joten vappusushit ovat oiva vaihtoehto aurinkoiselle juhlapäivälle. Fu painottaa sushin olevan paitsi äärimmäisen maukas, myös näyttävä ja terveellinen vaihtoehto vappuvieraille tarjottavaksi.

- Keittiömestarimme matkustavat usein Japaniin tutkimaan sushimaailman uusimpia trendejä ja nappaavat sieltä parhaimmat maut mukaansa. Ja ei sovi unohtaa, kuinka terveellisestä herkuttelusta on kyse: lohi on huikea omega-3-pommi eivätkä tuoreet kasvikset tai kuitua ja kalsiumia sisältävä merilevä jää kakkoseksi. Uutuutena käytämme välillä myös antioksidanttirikasta mustaa riisiä. Tervetuloa ostoksille – vaikkapa vappupiknikiä varten, Fu toivottaa.

Pirkanmaan Osuuskaupan ryhmäpäällikkö Mikko Korpela, mikko.korpela@sok.fi, 010 767 2597

Itsudemon perustaja ja markkinointijohtaja Hao Fu, info@itsudemo.fi, 044 362 3925

Kuva: Itsudemo

Tampereelta löytyi ratkaisu globaalisti askarruttavaan kysymykseen mutta asia vaatii asiakkailta vielä tottumista: ”Vaivaannuttavaa, että joku muu täyttää jääkaappini”15.11.2019 12:00:00 EETTiedote

– Koodinimellä Ruuvi kulkeva osanen on bluetooth-yhteydellä toimiva monisensori, joka lukee tilan lämpötilaa, kosteutta ja liikkeeseen perustuvaa tietoa. Se näyttää jääkaappimagneetilta mutta pystyy kertomaan täsmälleen, milloin jääkaapin ovi liikahtaa tietyn aikavälin sisällä. Jos jääkaappiin olisi mahdollista ladata vielä panoksiakin, repliikki voisi olla ote seuraavan Bond-elokuvan käsikirjoituksesta. Q:n sijaan puhujana on kuitenkin Tampereen yliopiston AIDOMUS-hankkeen johtaja Harry Edelman ja kyseessä on oikea yksityiskohta tekniikasta, jota testataan Pirkanmaalla parhaillaan toteutettavassa asiakaskokemuspilotissa. Pilotissa asiakkaan tilaamat ruokaostokset toimitetaan Prismasta suoraan asiakkaan jääkaappiin silloin, kun asiakas ei ole itse kotona. Toimitusta valvovat tallentavat kuva- ja äänisensorit. Ainutlaatuinen tekniikka turvallisuuden takeena Ruoat suoraan jääkaappiin -pilotti aloitettiin Tampereella syyskuun lopulla, ja sen toteuttavat Tampereen yliopiston AIDOMUS-hanke

Uusi Sale Janka tuo pikakassat pikkukauppaan – Itsepalvelumyymälän valttina on asiakaspalvelu28.10.2019 08:59:00 EETTiedote

Sale Jankan avaaminen tiistaina 29.10. klo 9.00 on taktinen veto. – Avajaisia siirrettiin muutamalla päivällä, koska emme halunneet varastaa huomiota Kalevan Prismalta. Kalevan järkäle kun juhli juuri edeltävänä viikonloppuna nelikymppisiään, naurahtaa Pirkanmaan Osuuskaupan ryhmäpäällikkö Kimmo Vuorinen. Sale Jankan avajaiset ovat totta tosiaan tapaus, sillä alueen asukkaat ovat olleet jo muutaman vuoden ilman omaa lähikauppaa. Samalla liikepaikalla oli aikanaan peräjälkeen useitakin eri kauppoja ja kioski, mutta kun liikekeskus purettiin, lähiön asukkaat jäivät odottavalle kannalle. Kerrostalon kivijalkaan valmistunut uusi myymälä paikkaa aukon alueen palveluissa ja osoittaa raikkaalla konseptillaan suunnan uuden polven lähikaupoille. Itsepalvelu pikkukaupan kuriositeettina Uudessa Salessa arjen sujuvuus on pyritty huomioimaan monella tavalla: Myymälän aukioloajat ovat laajat, ja esimerkiksi työpäivän eväät pääsee nappaamaan matkaan jo aamukuudelta. Unihiekan karistelua helpottaa kuu

Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus saa uuden jäsenen – Asiakaskokemus- ja digitaalisuusosaaminen vahvistuvat15.10.2019 12:05:00 EESTTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan hallintoneuvosto valitsi lokakuun kokouksessaan osuuskaupalle hallituksen vuodelle 2020. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin yrittäjä Karoliina Lehtonen pois jäävän Sari Rämön tilalle. Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus valitaan kalenterivuodeksi kerrallaan, ja sen tehtävänä on johtaa ja valvoa operatiivista toimintaa sekä päättää toimintastrategiasta. Piinkovaa kansainvälistä osaamista Pirkanmaalle Hallituksen jäsenenä aloittava Lehtonen tuo Pirkanmaan Osuuskauppaan tuoretta perspektiiviä asiakaskokemuksen kehittämiseen sekä digitaalisuuden hyödyntämiseen. Lehtonen on kokenut markkinointialan ammattilainen ja toiminut yrittäjänä 12 vuoden ajan. Kansainvälisellä Lehtosella on kaksi kotipaikkaa: Tampere ja San Francisco. Piilaakson kovasta kilpailuympäristöstä Lehtonen tuo Pirkanmaalle uudenlaisia näkemyksiä asiakaskokemuksen rakentamiseen. Karoliina Lehtonen on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja yhteiskuntatieteiden kandidaatti. Hän työskentelee toimitus

Kodin Terra Nokian toiminta päättyy vuoden loppuun mennessä – Prismojen rautakauppaa kehitetään9.10.2019 12:00:00 EESTTiedote

Elokuussa käynnistyneiden yhteistoimintaneuvotteluiden lopputuloksena Kodin Terra Nokian toiminta on päätetty lopettaa vuoden loppuun mennessä. Yksikön kannattavuutta yritettiin viimeisten vuosien aikana parantaa eri keinoin, mutta toimenpiteet eivät tuottaneet toivottua tulosta. Yhteistoimintaneuvottelut koskivat koko Nokian Kodin Terrassa työskentelevää henkilöstöä, yhteensä 20 henkilöä. Kaikille yhteistoimintaneuvotteluiden piirissä oleville henkilöille pyritään tarjoamaan töitä osuuskaupan muista toimipaikoista. – Kiitämme jo tässä vaiheessa Nokian Kodin Terran henkilöstöä kovasta työstä ja loistavasta palvelusta asiakkaidemme hyväksi. Henkilöstö on ollut tämän yksikön vahvuus, ja heidän panoksestaan Terran onnistuminen ei ole jäänyt kiinni, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä. Rautakauppa siirtyy vahvemmin Prismoihin ja verkkokauppaan Kodin Terran Nokian kiinteistö säilyy toiminnan päätyttyä Pirkanmaan Osuuskaupan omistuksessa. Tavoitteena on löytää liikepaik

Nokian laavapesu paljasti auton todellisen värin27.9.2019 10:15:00 EESTTiedote

Siinä missä ruotsalainen pesettää biilinsä keskimäärin kerran kuukaudessa, suomalaiset tyytyvät tilastojen mukaan pesaisuun kolme tai neljä kertaa vuodessa. Tällä pesusyklillä Pohjolan rapaisilla ja suolaisilla teillä menopelin maalipinta ehtii pinttyä, jolloin likakerros vaatii puhdistuakseen jo peruspesua ronskimman käsittelyn. Nokialaisten pesupulmien ehkäisemiseksi ja ratkaisemiseksi Prisma Nokian viereen on avattu ABC CarWash ‑autopesupaikka, jonka ansiosta paikkakuntalaisten nelipyöräiset silmäterät erottuvat syksyn harmaasta automassasta kirkkaasti edukseen. Helppo pesuelämys myös suurille autoille ABC CarWash Nokialla on käytössä näyttävä laavavaahto, joka laskeutuu pesujärjestelmästä verhona auton päälle. Vaahtoa pesussa käytetään tavallista konepesua runsaammin, ja vaahto levittyy tasaisemmin auton pinnalle. Kaikkien ABC CarWash -pesupaikkojen pesuaineet ovat ympäristöystävällisiä. Pesupaikalla on kaksi hallia, joiden pesukorkeus on 2,90 m ja -leveys 2,50 m. Pesulle mahtuu si

Ikoninen tamperelainen ruokakauppa uudistui ja on nyt kaupungin ainoa asiakkaiden räätälöimä myymälä19.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Food Market Herkun uusi aika alkaa tänään, kun täysin uudistunut myymälä juhlii avajaisiaan. Kaupan toimintojen siirryttyä Stockmannilta Pirkanmaan Osuuskaupalle vuoden 2017 lopulla keskityttiin pistämään prosessit kuntoon. Sillä ei lunastettu asiakkaiden odotuksia ja luottamusta. Oli pysähdyttävä, peruutettava ja pyöräytettävä tekeminen päälaelleen.