Buddy Healthcare Oy

Tampereen yliopistollisen sairaalan ja Buddy Healthcaren yhteistyön tulos – syntyi TaysPolku-palvelu

Terveydenhuolto digitalisoituu ja hoitoonohjausta viedään mobiilisovellutukseen. Buddy Healthcare ja Tampereen yliopistollinen sairaala rakensivat TaysPolku-palvelun.

Palvelun tarkoituksena on tehostaa potilaiden hoidonohjausta muistuttamalla potilaita tulevista käynneistä sekä antamalla hoitoon liittyvät ohjeet mobiilisovelluksen kautta.

”Taysin tavoitteena on informoida potilaitaan mahdollisimman hyvin ja tehokkaasti. Uskomme, että yhteistyössä Buddy Healthcaren kanssa kehitetty TaysPolku-palvelu nopeuttaa ja tehostaa hoitoonohjausta”, sanoo Pirkanmaan sairaanhoitopiirin hallintoylilääkäri Eija Tomás.

TaysPolku-mobiilityökalu on erityisen tehokas, kun potilaita ohjataan erikoisaloille. TaysPolku on otettu ensimmäisessä vaiheessa käyttöön jo gastroenterologiassa, urologiassa, korva- ja suusairauksissa sekä tuki- ja liikuntaelinsairauksissa. Urologiassa neuromodulaatiopotilaat tulevat TaysPolulle vasta syksyllä vaiheessa kolme ja korvatautien osalta saadaan potilaat mukaan elokuussa.

Syksyllä TaysPolku-palvelu laajentuu vielä neuroaloille ja kuntoutukseen, lastenkirurgiaan sekä lastenpsykiatriaan. Taysin tarkoituksena on laajentaa käyttöä myös muille erikoisaloloille.

TaysPolku-palvelu on kehitetty sekä potilaille että ammattilaisille hoidonohjauksen tueksi. Potilaat saavat TaysPolku-mobiilisovellukseen tiedon omasta hoidostaan, muistutukset tulevista käynneistä sekä hoitoon liittyvät lomakkeet täytettäväksi. Potilaat voivat olla myös sovelluksen kautta yhteydessä terveydenhuollon ammattilaisiin.

"Uskomme TaysPolku-järjestelmän antavan potilaille mahdollisuuden hoitaa asioitaan heille sopivana ajankohtana ja palata ohjeisiin tarvittaessa. Digitaalisten palveluiden ansiosta pystymme puolestaan palvelemaan entistä paremmin niitä potilaita, jotka tarvitsevat enemmän henkilökohtaista ohjausta", sanoo Taysin kehittämisylilääkäri Niina Ruopsa.

TaysPolku-palvelun on kehittänyt suomalainen Buddy Healthcare ja se pohjautuu kehittäjän BuddyCare-ohjelmistoon.

”Taysissa olemme päässeet ammattilaisen kanssa kehittämään BuddyCare-ohjelmiston pohjalta TaysPolku-palvelua. Kehitystyö on ollut intensiivistä ja työn tulokset ovat lupaavia. TaysPolku-palvelu toteuttaa tarkoitustaan”, sanoo toimitusjohtaja Buddy Healthcaren Jussi Määttä.

Ammattilaisille TaysPolku-palvelu antaa helposti yhdellä silmäyksellä tilannekuvan potilaista ja miten he ovat omalla hoitopolullaan edenneet. Tarkoituksena on tehostaa hoidonohjausta ja neuvontaa. Samalla saadaan vähennettyä puhelinsoittoja ja annetaan ammattilaisille tieto potilaista, joilla on hoidon kannalta tärkeitä ohjeita lukematta tai käyntejä käymättä. Uuden toimintamallin avulla voidaan vapauttaa aikaa juuri niille potilaille, jotka tarvitsevat eniten ohjausta omassa hoidossaan. Tavoitteena on, että potilas on oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikein valmistautuneena.

TaysPolku-palveluun on rakennettu hoitopolut Taysin omien hoito-ohjeistusten ja käytäntöjen mukaisesti. Käyttöönoton aikana toteutettiin myös laaja integraatioprojekti, jossa TaysPolku-palvelu integroitiin keskeisiin Taysin potilasjärjestelmiin. Integraatioiden avulla voidaan automatisoida useita ammattilaisten tekemiä toiminnallisuuksia TaysPolku-palvelussa.

Buddy Healthcare on vuonna 2016 perustettu terveysteknologiayhtiö, joka on erikoistunut hoitoonohjausohjelmistoihin. Buddy Heathcaren palvelut toimivat 12 sairaalassa Suomessa ja 3 Saksassa.

Tays eli Tampereen yliopistollinen sairaala on Pirkanmaan sairaanhoitopiiriin kuuluva yliopistollinen sairaala.

Buddy Healthcare Oy

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Buddy Healthcare Oy

Buddy Healthcare is launching an integrated care pathway in a strategic partnership with KARL STORZ in Germany21.2.2022 09:35:00 EET | Press release

Buddy Healthcare and KARL STORZ have joined forces in a strategic partnership. The goal of this cooperation is to extend added value to digital care pathways. Fully digitized and automated patient care pathways provide high-quality and modern clinical workflow management to help clinics in improving patient outcomes and optimize clinical processes. The partnership covers Germany, Austria, and Switzerland, with an initial rollout in Germany.