Tampereentien Prisma uudistuu täysin

Turun Osuuskauppa jatkaa investointejaan ja aloittaa Tampereentien Prismassa mittavat uudistus- ja laajennustyöt vuoden 2022 alussa.Uudistus tuo Prisman asiakkaille entistä paremmat palvelut ja laajemman valikoiman.

- Tampereentien Prisman paikalle avattiin vuonna 1971 S-ryhmän ensimmäinen automarket ja vuodesta 1999 alkaen samalla paikalla on toiminut Prisma. Tänä vuonna vietämme siis 50-vuotisjuhlia, ja pienelle remontille on jo vähän tarvetta. Remontin myötä myymälää laajennetaan ja se uudistetaan täysin lattiasta kattoon ja kylmälaitteista kassa-osastoon. Ulkoisten puitteiden lisäksi koko Prisman konsepti päivitetään nykyaikaiseksi. Asiakkaalle se tarkoittaa aikaisempaa parempaa ostospaikkaa, sujuvaa asiointia ja laajempaa valikoimaa, kertoo Prismajohtaja Tuomo Makkonen.

Lisää tilaa ja uusia palveluja

Erityisesti tuoretuotteiden kuten leivän ja hedelmien sekä vihannesten esillepanot ja valikoimat korostuvat, uudistuksessa myös näiden tuoteryhmien valikoimia päästään laajentamaan uusien kalusteiden ja paremman tilajaon ansiosta. Samoin panimo-osaston valikoimat kasvavat ja mukaan saadaan enemmän myös paikallisten panimoiden tuotteita. Prisma saa myös sushipisteen sekä uudenaikaisen R1-pullonpalautuskoneen.

Itsepalvelukassat helpottavat erityisesti pienten, nopeiden ostosten tekemistä. Alko ja apteekki jatkavat myös uusissa tiloissa. Muiden liiketilojen osalta neuvottelut ovat käynnissä.

Tehokasta energiaa ja oma aurinkovoimala

Myös ympäristöasiat huomioidaan tulevaisuudessa entistä paremmin. Prismaan tulee uusi C02-kylmälaitos ja ovelliset kalusteet sekä tehokas lämmöntalteenottojärjestelmä, jolla pystytään hyödyntämään kylmäjärjestelmän lauhde-energia rakennuksen lämmittämiseen. Myös muuta talotekniikkaa ajanmukaistetaan. Lisäksi katolle rakennetaan suuri aurinkovoimala, joka pystyy kesällä optimaalisissa olosuhteissa tuottamaan suurimman osan Prisman tarvitsemasta sähköenergiasta.

- Rakennamme asiakasomistajille Turun parasta sekä nykyaikaisinta myymälää ja panostamme vahvasti asioimisen helppouteen. Tulemme myös kysymään paitsi asiakkailtamme, niin myös omalta henkilökunnaltamme, mitä painopisteitä uudistuksilta odotetaan, jatkaa Makkonen.

Haluamme tarjota asiakasomistajille vain parasta ja se kulkee punaisena lankana koko uudistusprojektin ajan aina suunnittelusta avajaisiin.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Junttila, puh. 010 764 4005
Turun Osuuskauppa, Prismajohtaja Tuomo Makkonen, puh. 010 764 5801

Turun Osuuskaupan vuosi 2020: Päivittäistavarakauppa ennätysvauhdissa – kasvua 13 prosenttia15.2.2021 12:00:28 EETTiedote

- Investoinnit Varsinais-Suomeen yli 50 M€ - Liikevaihto 613 M€ (+2,4 %) - Tulos ilman kertaluonteisia eriä pysyi edellisvuoden tasolla ja oli yli 5 M€ - Asiakasomistajille rahana maksettavia etuja lähes 22 M€ - Asiakasomistajia vuoden 2020 lopussa yli 164 000 - Henkilöstöä yli 2 300 vuoden 2020 lopussa - Koronavuonna yli 400 matkailu- ja ravitsemiskaupan, tavaratalokaupan sekä liikennemyymäläkaupan ammattilaista siirtyi TOK:ssa kaupan alan tehtäviin – ketään ei lomautettu - Koko henkilökunta sai maksimissaan 300 euron koronabonuksen ** - Mittavat investoinnit maakuntaan jatkuivat suunnitellusti vuonna 2020 koronapandemiasta huolimatta. Yhteensä investoinnit kohosivat yli 50 miljoonaan euroon. Suurin yksittäinen investointi oli Itäharjun Prisman kiinteistön osto loppuvuodesta. Samalla sitouduimme vahvasti yhdessä Turun kaupungin ja muiden alueen kiinteistönomistajien kanssa Itäisen Turun ja sen palveluinfran kehittämiseen. Muita merkittäviä investointeja olivat uusi Original Sokos Hote